2011-03-23, 06:54
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Hur i helvete har jag kunnat missat Urfaust? Sökte upp ett par låtar nu out of the blue, blev den låten som herren någon post över snackade om och jag fastnade direkt. Ein leeres Zauberspiel för att förtydliga. Blivit en del andra låtar och dom är jävligt hypnotiserande och mörka, väldigt psykiga. Jag gillar det som fan.

Så vad skall jag börja med? Har ingen aning om något ang det bandet.
Och sångaren är ju helt jävla fantastisk.
För att de sökte upp dig. Du upptäcker inte Urfaust, Urfaust upptäcker dig.

Du lär ju börja med Der Freiwillige Bettler som är den senaste och absolut bästa skivan, varifrån även Ein Leeres Zauberspiel kommer. Annars finns Drei Ritualen Jenseits Des Kosmos för lite mer keyboard-tung rituell atmosfär, eller Verrätischer, Nichtswürdiger Geist för tyngre gitarrdrivna spår.
Citera
2011-03-23, 09:04
Medlem
NinjaSpys avatar
Ensiferum - Deathbringer from the sky
http://www.youtube.com/watch?v=1s6Fz8BATWE

Graveworm - Demonic Dreams
http://www.youtube.com/watch?v=XF7E-_I4Sik
Citera
2011-03-23, 12:45
Medlem
Anaal Nathrakh har lagt upp en ny låt på nätet, "Paragon Pariah".

http://www.decibelmagazine.com/featured/streaming-anaal-nathrakh-paragon-pariah/

Gissa vad jag lyssnar på...
Citera
2011-03-23, 16:14
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
För att de sökte upp dig. Du upptäcker inte Urfaust, Urfaust upptäcker dig.

Du lär ju börja med Der Freiwillige Bettler som är den senaste och absolut bästa skivan, varifrån även Ein Leeres Zauberspiel kommer. Annars finns Drei Ritualen Jenseits Des Kosmos för lite mer keyboard-tung rituell atmosfär, eller Verrätischer, Nichtswürdiger Geist för tyngre gitarrdrivna spår.

Ah, det är så det är. Stämningen var iallafall perfekt när dom första tonerna nuddade mina öron.

Det blir väl att jobba sig igenom en skiva i taget, så börjar med senaste då helt enkelt. Danke schön.
Citera
2011-03-23, 16:43
Medlem
NinjaSpys avatar
Lord Belial - Angelgrinder
Catamenia - Cavalcade
Dimension Zero - Silent Night Fever
Citera
2011-03-23, 18:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maranatha
Nej tyvärr så blir det inte av, även om det inte hade varit livshotande att åka i början av april så hade det nog inte varit så kul att åka när hela landet är i kris...

Så får ta den resan nästa år eller när allt nu lugnat sig. Trevligt att du undrade dock, värmde en dag som denna när man sitter hemma utan något annat berusningsmedel än nikotin...

För att gå On topic då, så lyssnar jag på Marduk - Warschau härligt att höra gamla Marduklåtar med Mortuus på sång. Han är vad folk än säger Marduks och fan en av Sveriges bästa BM-sångare!
Klart jag tänker på ditt välbefinnande!

Nu har jag nyss dragit i mig lite Subuxone. Rektalt också såklart!
Börjar färga på lite nu, ska nog dra i mig en näsa också. Köpte 3st så det borde räcka ett par dagar nu när jag inte har någon tolerans... Lyssnar på första Thyrfing gör jag. Jag gillar deras 2 första plattor, sen efter det så är det inte så bra längre.

Blir nog att digga lite Urfaust här med sen. Är dock mest inne på svensk bm just nu, men jag har hört senaste Urfaust så få gånger att det känns som att jag måste köra igenom den ett par gånger till.
Citera
2011-03-23, 18:51
Medlem
Cavus - Death Rattle, riktigt fet
http://www.youtube.com/watch?v=vNDY93gVIhA

Någon som vet vilken film som videon är ifrån?
Citera
2011-03-23, 20:27
Medlem
NinjaSpys avatar
The Project Hate MCMXCIX - Resurrected For Massive Torture
http://www.youtube.com/watch?v=-irJxKdKMNk
Citera
2011-03-24, 21:57
Medlem
Glumurphonels avatar
Nu jävlar.
Nu lyssnas det på Truppensturm - Burning Depths
Om man ska sätta en definering på själva soundet dom kör på så skulle jag säga att albumet inte är rått som traditionell black metal, utan den är mer åt det tyngre hållet.
Frågan är om detta ens kallas black metal........Skitsamma! Oavsett genre så är detta bra musik.

Allting är nedstämt jävligt lågt, inklusive gitarrerna. Kan jämföras med portal.
Sången är inte skrikig utan går mer åt dödsmetall där även sången är i de lägre registren.
Extremt intressant musik som krävs lite öra för att förstå.

Och som jag sa tidigare så påminner detta band mig av portal av nån anledning.
Antagligen för att att de kör med allting så lågt och så hårt distat.

Att försöka höra basen ordentligt är en utmaning, men det passar sig fint på denna skiva.

Nej, blir en feting på detta!
Senast redigerad av Glumurphonel 2011-03-24 kl. 22:12.
Citera
2011-03-24, 23:34
Medlem
kaoriblasts avatar
Fan vad less man blir på allt ibland.

Fuck it, of to the land of nightmares and prescription pills.

Sunn o))) - Dømkirke
Citera
2011-03-24, 23:56
Medlem
Akkadians avatar
Setherial.

Bästa svenska black-metal bandet. Rekommenderar deras nya sjua med bla en cover på Zyklon-B's "Warfare".
Citera
2011-03-25, 00:53
Medlem
snillet_1s avatar
På senare tid har jag märkt att Gorgoroth fan har ett jävligt stabilt trackrecord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in