2011-01-18, 19:09
Medlem
Glumurphonels avatar
Assück - Misery Index

Alltid lika kul att dra igenom albumet.

Beställde förövrigt nyss en Assück tröja. Tyckte det vore lite badass sådär att promenera runt i en sån
Senast redigerad av Glumurphonel 2011-01-18 kl. 19:11.
Citera
2011-01-18, 19:28
Medlem
Krellyans avatar
At The Gates - Cold
Slaughter Of The Soul 1995

Passar sinnesstämningen.
Citera
2011-01-19, 11:35
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Nya Impiety verkar ha läckt!
Måste skett idag, jag har haft koll. Ska köra en lyssning snart. Hoppas på det bästa!

1349 - Demonoir
Denna skivan är ok. Denna, Hellfire och Liberation är dom enda som är bra med 1349!
Beyond the Apocalypse och Revelations of the Black Flame suger stenhårt. Tråkigare skit har jag sällan skådat...
Skämtar du? Byter du plats på BTA och Demonoir håller jag helt med dig, men gillar du på allvar någon av den diarré de sprutat ur sig sedan Hellfire? Liberation är en klassiker(en av mina första BM-favoriter) och Hellfire lär hamna bland top 20 bästa BM-skivor som gjorts för min del, och även om BTA inte alls lever upp till de två tycker jag ändå den har ett nice sound och en del solida låtar. Men med Tjalve ut och Tom Warrior in gjorde de fan bland de största kraschlandningar jag skådat i musikhistorien, det är så smärtsamt uselt att man inte vet var man ska ta vägen. Synd på ett så bra band, men de hann ju göra bra material som tur är. Jag brukar fortfarande dra Sculptor Of Flesh dagligen och njuta över hur väl Celtic Frost-arvet förvaltas, men när CF själva fick ett finger med i spelet blev det dynga...
Citera
2011-01-19, 15:11
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Skämtar du? Byter du plats på BTA och Demonoir håller jag helt med dig, men gillar du på allvar någon av den diarré de sprutat ur sig sedan Hellfire? Liberation är en klassiker(en av mina första BM-favoriter) och Hellfire lär hamna bland top 20 bästa BM-skivor som gjorts för min del, och även om BTA inte alls lever upp till de två tycker jag ändå den har ett nice sound och en del solida låtar. Men med Tjalve ut och Tom Warrior in gjorde de fan bland de största kraschlandningar jag skådat i musikhistorien, det är så smärtsamt uselt att man inte vet var man ska ta vägen. Synd på ett så bra band, men de hann ju göra bra material som tur är. Jag brukar fortfarande dra Sculptor Of Flesh dagligen och njuta över hur väl Celtic Frost-arvet förvaltas, men när CF själva fick ett finger med i spelet blev det dynga...
Jag skämtar förstås inte, men jag tycker inte Demonoir är någon kanonplatta. Det finns några låtar som är bra, och jag tycker den är ok. Vet inte varför jag inte gillar BTA, tycker den är tråkig bara. Liberation och Hellfire är dock jävligt bra. Långt mycket bättre än nån av de andra! Dom kommer troligtvis aldrig att komma ens i närheten av dom 2 plattorna kvalitetsmässigt igen.

Men iaf, största anledningen att jag nämnde Demonoir var faktiskt för att markera hur uselt dålig jag tycker BTA är.

Grifteskymfning - Djävulens boning

Atmosfären på den här plattan är fan perfekt!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-01-19 kl. 15:14.
Citera
2011-01-19, 18:42
Medlem
156.Thelemas avatar
Watain som vanligt. Men vill hitta något nytt och bra, men tyvärr är det svårt att hitta guldkornen bland all skit som släpps.
Citera
2011-01-19, 19:22
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 156.Thelema
Watain som vanligt. Men vill hitta något nytt och bra, men tyvärr är det svårt att hitta guldkornen bland all skit som släpps.

Antar att du redan lyssnat på dom hundratals band som nämns i den här tråden.
Citera
2011-01-19, 19:31
Medlem
156.Thelemas avatar
Kanske finns det någon här som kan rekommendera något bra? Jag har extremt höga krav när det gäller black metal, och det som går bort direkt är:

- allt som låter som det är producerat i en plåtburk. Nej, jag gillar varken Darkthrone eller Burzum. Är det demos så kan det accepteras.

- allt som ens kommer i närheten av DSBM, förutom Shining, som verkar vara det enda bandet som fattar vad det går ut på.

- allt som låter som pop/klassisk musik/shoegaze men som kallas black metal eftersom bandet nån gång för tio år sedan släppte en EP som var black metal.

Jag har massor av black metal och har haft ännu mer, men det enda jag lyssnar på i dagsläget är:

- Dissection (bara "Storm of the Light's Bane" och "Reinkaos")
- Watain
- Satyricon (egentligen bara "Nemesis Divina" och "Rebel Extravaganza")
- Behexen
- Deathspell Omega
- Katharsis
- Funeral Mist
- Kvist
- Ondskapt
- Svartsyn

och en del till som jag inte kommer på just nu. När jag kollar på listan så här så antar jag att det är bra riff jag är ute efter mer än bara tjocka distmattor.
Citera
2011-01-19, 19:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Kanske finns det någon här som kan rekommendera något bra? Jag har extremt höga krav när det gäller black metal, och det som går bort direkt är:

- allt som låter som det är producerat i en plåtburk. Nej, jag gillar varken Darkthrone eller Burzum. Är det demos så kan det accepteras.

- allt som ens kommer i närheten av DSBM, förutom Shining, som verkar vara det enda bandet som fattar vad det går ut på.

- allt som låter som pop/klassisk musik/shoegaze men som kallas black metal eftersom bandet nån gång för tio år sedan släppte en EP som var black metal.

Jag har massor av black metal och har haft ännu mer, men det enda jag lyssnar på i dagsläget är:

- Watain
- Behexen
- Deathspell Omega
- Katharsis
- Funeral Mist
- Kvist
- Ondskapt
- Svartsyn

och en del till som jag inte kommer på just nu. När jag kollar på listan så här så antar jag att det är bra riff jag är ute efter mer än bara tjocka distmattor.
Armagedda, Mortuus, The Black, Flagellant, Arfsynd? Nån av dom kanske?

Finns ett finskt band som heter Black Dawn som jag tycker är rätt bra. Du gillar inte Horna, Sargeist eller Satanic Warmaster?

Primordial - To the nameless dead

Nåt du ska ha lite cred för är att du nämner Rebel Extravaganza ist för sedvanliga Shadowthrone eller Dark medieval times Den är fan jävligt bra! Underskattad som fan. Många blev lite anti när dom bytte sound, men RE är i mitt tycke en av deras mörkaste och bästa!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-01-19 kl. 20:14.
Citera
2011-01-19, 19:59
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Primordial - To the nameless dead
Primordial är så sjukt bra! Kan dock inte bestämma mig vilket album jag gillar mest, för tillfället är det nog A Journey's End som ligger högst, kanske mest känsla i den av deras album.
Citera
2011-01-19, 20:01
Medlem
sp3tts avatar
Citat:

- Watain
- Behexen
- Deathspell Omega
- Katharsis
- Funeral Mist
- Kvist
- Ondskapt
- Svartsyn

Har du hört Summoning?
Citera
2011-01-19, 20:06
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:

- Watain
- Behexen
- Deathspell Omega
- Katharsis
- Funeral Mist
- Kvist
- Ondskapt
- Svartsyn

Tänkte ge dig ett svar, sen kom jag fram till att du inte verkar ha någon egen musiksmak utan bara listar de trendigaste banden på flashback.

NP: Ildjarn - Ildjarn is Dead
Citera
2011-01-19, 20:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Primordial är så sjukt bra! Kan dock inte bestämma mig vilket album jag gillar mest, för tillfället är det nog A Journey's End som ligger högst, kanske mest känsla i den av deras album.
Ja, dom har så jävla bra "pagan feeling" i sin musik! Har inte diggat dom så jättelänge, jag håller väl på att lyssna in mig på dom kan man väl säga. Fick The Gathering Wilderness på promo när den kom, och det är väl den jag har lyssnat på mest.

Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Har du hört Summoning?
Ja för fan! Eller varför inte Abigor? 2 gamla hederliga favoritband!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in