Citat:
Ursprungligen postat av 156.Thelema
Kanske finns det någon här som kan rekommendera något bra? Jag har extremt höga krav när det gäller black metal, och det som går bort direkt är:
- allt som låter som det är producerat i en plåtburk. Nej, jag gillar varken Darkthrone eller Burzum. Är det demos så kan det accepteras.
- allt som ens kommer i närheten av DSBM, förutom Shining, som verkar vara det enda bandet som fattar vad det går ut på.
- allt som låter som pop/klassisk musik/shoegaze men som kallas black metal eftersom bandet nån gång för tio år sedan släppte en EP som var black metal.
Jag har massor av black metal och har haft ännu mer, men det enda jag lyssnar på i dagsläget är:
- Dissection (bara "Storm of the Light's Bane" och "Reinkaos")
- Watain
- Satyricon (egentligen bara "Nemesis Divina" och "Rebel Extravaganza")
- Behexen
- Deathspell Omega
- Katharsis
- Funeral Mist
- Kvist
- Ondskapt
- Svartsyn
och en del till som jag inte kommer på just nu. När jag kollar på listan så här så antar jag att det är bra riff jag är ute efter mer än bara tjocka distmattor.
Armagedda, Mortuus, The Black, Flagellant, Arfsynd? Nån av dom kanske?
Finns ett finskt band som heter Black Dawn som jag tycker är rätt bra. Du gillar inte Horna, Sargeist eller Satanic Warmaster?
Primordial - To the nameless dead
Nåt du ska ha lite cred för är att du nämner
Rebel Extravaganza ist för sedvanliga
Shadowthrone eller
Dark medieval times Den är fan jävligt bra! Underskattad som fan. Många blev lite anti när dom bytte sound, men RE är i mitt tycke en av deras mörkaste och bästa!