2010-10-29, 12:35
Medlem
rapadalens avatar
Lyssnar nu på skivan Vinterland - Welcome My Last Chapter, minns att jag diggade denna skivan som tusan samt Naglfar - Vittra under gymnasietiden
Citera
2010-10-29, 13:00
Medlem
Hordes of Satan - Joseph
Citera
2010-10-29, 13:57
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapadalen
Lyssnar nu på skivan Vinterland - Welcome My Last Chapter, minns att jag diggade denna skivan som tusan samt Naglfar - Vittra under gymnasietiden
Vinterland-skivan är nice, jävligt förbisedd. Fin svensk pärla från '96, mycket atmosfäriskt. Naglfar diggade jag också för några år sedan, sen insåg jag att de suger strutspung.

NP: Enslaved - Lunar Force
Citera
2010-10-29, 14:06
Medlem
Losifers avatar
Håller med om att "Welcome My Last Chapter" är bra en bra och förbisedd platta.
Var inte Vinterland på gång med något nytt material för ett par år sedan?

"Hymn till Hangagud" av Allegiance är också en fin svensk juvel från mitten av nittiotalet som bör få mer uppmärksamhet.

NP: Immortal - In My Kingdom Cold
Citera
2010-10-29, 15:36
Medlem
von_Ss avatar
Naglfar suger pitt.

NP: Nagelfar!
http://www.youtube.com/watch?v=S-c1izuOfh8&feature=related
Citera
2010-10-29, 16:00
Medlem
von_Ss avatar
Jag har inte lyssnat särskilt mycket på Urfaust. Bara Der Halbtoten Dichters Schein Existenz och Verflucht das Blenden der Erscheinung jag känner igen. Men de tycker jag är jävligt bra. Ger mig julstämning då jag lyssnade på dem under julen förra året.

Så vilken skiva ska jag dra hem och lyssna in mig på först? Vilken är bäst enligt er experter?
Citera
2010-10-29, 17:26
Medlem
bnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Naglfar suger pitt.

NP: Nagelfar!
http://www.youtube.com/watch?v=S-c1izuOfh8&feature=related

Äh, Naglfar är ju jävligt bra.

Sarke - The Drunken priest
Citera
2010-10-29, 18:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hehe, det kan jag diskutera länge. Lyckligtvis besvarade jag precis den frågan här i tråden för en tid sedan, så jag kan smidigt bara länka tillbaka till det inlägget https://www.flashback.org/sp25821977

Vad tycker du?

NP: Watain - Malfeitor
Jag har lite svårt att besvara den frågan. Jag är troligen en de värsta beslutsångest personerna i planeten jordens historia...

Lyssnar just nu på senaste EPn Einsiedler.
Väldans bra. Det finns ju inget band som ens i närheten plagierar vad dom gör.
Iaf inte som jag känner till.

@von s - Testa denna senaste till att börja med då!
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-10-29 kl. 18:30.
Citera
2010-10-29, 19:00
Medlem
Mordum87s avatar
Är det någon som kollat upp Weapon´s nya platta "From the devils Tomb"?
Har precis tankat ner den, men inte lyssnat ännu.

För övrigt fick jag hem "The Wounded Kings - The Shadow over Atlantis" i brevinkastet idag.
Hur jag än vrider och vänder på band inom denna genre, kan jag absolut inte hitta någonting så jävla bra som svenska "Abandon" och detta band.

np: The Wounded Kings - The swirling Mist
Citera
2010-10-29, 20:30
Medlem
monolithics avatar
Hur du fick in The Wounded Kings i en tråd om black/death kan man ju fråga sig annars.
Citera
2010-10-30, 11:35
Medlem
Peste Noire - Dueil Angoisseus

Fruktansvärt vacker låt från en fantastisk skiva. Synd att resten av deras diskografi inte verkar lika lovande.
Citera
2010-10-30, 14:13
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag har inte lyssnat särskilt mycket på Urfaust. Bara Der Halbtoten Dichters Schein Existenz och Verflucht das Blenden der Erscheinung jag känner igen. Men de tycker jag är jävligt bra. Ger mig julstämning då jag lyssnade på dem under julen förra året.

Så vilken skiva ska jag dra hem och lyssna in mig på först? Vilken är bäst enligt er experter?
Dra hem fullängdaren Verrätischer, Nichtswürdiger Geist, den innehåller Verflucht och några andra riktiga tungviktare, såsom Ragnarök Mystiker, Der Gottesverächter och Gespinnt Der Verderbens. Kanonfeta spår allihop som visar dem i sitt esse. Den och splitten med The Ruins Of Beverast ska du inte missa, tror de två innehåller just vad du söker. I övrigt bör du hålla utkik efter nya fullängdaren som kommer nu den 19:e, jag hann höra samplen innan de tog bort den och det lät ruskigt jävla maffigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in