Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
När det gäller ljudbilden så kan jag hålla med att det låter mer som Kenose, men i intensitet och galet trummande samt riffande tycker jag det påminner om Fas. Hoppas på en trevlig blandning.
Jo, definitivt. Kenose hade dock också sådana delar. Den första delen av tredje spåret påminner kanske mer om Jubilate Deo från SMRC, medan andra spårets inledningen kan liknas vid The Repellent Sears... från Fas. Jämför riffet vid 2:00 i den senare med 2:35 i den förra (en av Kenoses höjdpunkter för övrigt). Jag tycker Kenose känns som en ganska mjuk och naturlig övergång mellan Si Monumentum och Fas. Den nya skivan låter väl inte riktigt lika galen som Fas. Ljudbilden vill få mig att tycka att den är lik Kenose. Men den kanske är närmare Fas, även om det finns mer Kenose-liknande partier. På Fas finns det väl inte ett enda "normalt" riff.
Deathspell Omega - Devouring Famine. Surprise.