2010-10-13, 15:33
  #5605
Medlem
DoomSowers avatar
Volahn - Uno Con Kaos

Själva musiken gillar jag, men samtidigt så är jag så trött på allt jävla anti cosmos uuuha kaos svammel.
Citera
2010-10-13, 16:32
  #5606
Medlem
lamehaters avatar
Vomitory - Heresy
Citera
2010-10-14, 18:03
  #5607
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smocke
Shakira - Waka waka

Bra val. Riktigt jävla tunga grejer!

NP: Satanic Warmaster - Where Eternity Awaits
Citera
2010-10-14, 18:53
  #5608
Medlem
bnks avatar
Firar att den nya Torture Division t-shirten damp ner i brevlådan med att just lyssna på... Torture Division.
Citera
2010-10-14, 23:00
  #5609
Medlem
VampireLestats avatar
En av låtarna från nya Deathspell Omega plattan Paracletus har släppts i förväg av season of mist!

http://www.season-of-mist.com/news/deathspell-omega-2010-10-14

Spontant låter det som om de har gått tillbaka till ett mer fas liknande stuk på den här skivan. Kan bli farligt bra det här!!
Citera
2010-10-14, 23:11
  #5610
Medlem
Bathory - Sociopath
Citera
2010-10-14, 23:25
  #5611
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
En av låtarna från nya Deathspell Omega plattan Paracletus har släppts i förväg av season of mist!

http://www.season-of-mist.com/news/deathspell-omega-2010-10-14

Spontant låter det som om de har gått tillbaka till ett mer fas liknande stuk på den här skivan. Kan bli farligt bra det här!!
Menar du inte Kenose? Jag tycker ljudbilden påminner mer om Kenose än om Fas i alla fall. Gillar det.
Citera
2010-10-14, 23:52
  #5612
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Menar du inte Kenose? Jag tycker ljudbilden påminner mer om Kenose än om Fas i alla fall. Gillar det.

När det gäller ljudbilden så kan jag hålla med att det låter mer som Kenose, men i intensitet och galet trummande samt riffande tycker jag det påminner om Fas. Hoppas på en trevlig blandning.
Citera
2010-10-15, 00:06
  #5613
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
När det gäller ljudbilden så kan jag hålla med att det låter mer som Kenose, men i intensitet och galet trummande samt riffande tycker jag det påminner om Fas. Hoppas på en trevlig blandning.
Jo, definitivt. Kenose hade dock också sådana delar. Den första delen av tredje spåret påminner kanske mer om Jubilate Deo från SMRC, medan andra spårets inledningen kan liknas vid The Repellent Sears... från Fas. Jämför riffet vid 2:00 i den senare med 2:35 i den förra (en av Kenoses höjdpunkter för övrigt). Jag tycker Kenose känns som en ganska mjuk och naturlig övergång mellan Si Monumentum och Fas. Den nya skivan låter väl inte riktigt lika galen som Fas. Ljudbilden vill få mig att tycka att den är lik Kenose. Men den kanske är närmare Fas, även om det finns mer Kenose-liknande partier. På Fas finns det väl inte ett enda "normalt" riff.

Deathspell Omega - Devouring Famine. Surprise.
Citera
2010-10-15, 12:05
  #5614
Medlem
Pyromenens avatar
Bolt Thrower - Granite Wall

Citera
2010-10-15, 15:58
  #5615
Medlem
Vader - Sothis
Citera
2010-10-15, 16:44
  #5616
Medlem
liasors avatar
Tormentor - Anno Domini

http://www.youtube.com/watch?v=BKYkbQ2ABjg

Great platta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in