2010-05-07, 18:06
  #4453
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Finns det något mer pinsamt än BM band som får för sig att köra på svenska? Inte nog med att det låter åt helvete att growla på språket, dom ska komma upp med ännu pinsammare titlar innehållandes minst ett av dessa ord; mörker, kyla, is, död, blod, natt, färd, plåga, och strid..

Syftar dock inte på bandet du länkar till, finns inget att klanka ner på där.. ännu..
Finns väl några få band som gör det på ett kreativt sätt..

NP: Sadomator - Chainsaw Goatfuck, påminner om Katharsis, fast råare och trögare
http://www.youtube.com/watch?v=MT3azurKdoA


Beror väl på hur trångsynt man väljer att vara. Tycker du det låter mer trve eller coolt på engelska?.
Men till viss del håller jag faktiskt med dig..det låter lite..ja, infantilt på sina ställen, men att klanka ner på detta vis tycker jag är fel.
Citera
2010-05-07, 18:14
  #4454
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Helt löjligt dålig i jämförelse med EP:n.. stör mig också på att Adversarius har oftare rätt än fel.. vill hitta den där perfekt chansen till att äga honom! mohaha ne skämt åsido, men S/T är otroligt dålig i jämförelse faktiskt. Heurt är okey. Resten är inte bra.

KTHRSS - Ascend from Ghoulgotha
Jag tycker den är ganska slätstruken. Inte dåligt direkt, men inte bra heller. EP:n är så jävla bra!
Lite tråkigt därför. Nu fick jag sms av farsan.
"Dra ur bananen ur arslet, vidga dina vyer inte bara ditt skithål" Höhöhö. Den gamle skämtaren...

NP: Absu - Barathrum V.I.T.R.I.O.L
Citera
2010-05-07, 18:15
  #4455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crill
Sweet! När kommer plattan?
Grabbarna är klara med alla instrument. Nu ska Perhsson sjunga! Det går bra för dom. I år någon gång i alla fall.
Citera
2010-05-07, 19:37
  #4456
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Finns det något mer pinsamt än BM band som får för sig att köra på svenska? Inte nog med att det låter åt helvete att growla på språket, dom ska komma upp med ännu pinsammare titlar innehållandes minst ett av dessa ord; mörker, kyla, is, död, blod, natt, färd, plåga, och strid..

Syftar dock inte på bandet du länkar till, finns inget att klanka ner på där.. ännu..
Finns väl några få band som gör det på ett kreativt sätt..

NP: Sadomator - Chainsaw Goatfuck, påminner om Katharsis, fast råare och trögare
http://www.youtube.com/watch?v=MT3azurKdoA

Äsch. Personligen tycker jag svenska passar riktigt bra i BM då språket är betydligt råare än engelska. Men det är väl en smakfråga antar jag.

Marduk - Wormwood
Citera
2010-05-07, 19:47
  #4457
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Helt löjligt dålig i jämförelse med EP:n.. stör mig också på att Adversarius har oftare rätt än fel.. vill hitta den där perfekt chansen till att äga honom! mohaha ne skämt åsido, men S/T är otroligt dålig i jämförelse faktiskt. Heurt är okey. Resten är inte bra.
Lustigt, lyssnade just på den skivan idag. Tycker inte alls att den är särskilt dålig, kanske inte lika bra som EP:n, men dålig tycker jag inte att den är.


Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Annars kör jag hårt med Ulcerate - Everything is Fire, som jag tycker är ett trevligt substitut till Gorguts och deras kommande nya.
Tycker det är dags för mer information om deras nya! Omslag, låtlista? Borde åtminstone komma ett datum eller någon gissning om när den släpps. Längtar!

Opeth - White Cluster. Har blivit för lite Opeth de senaste månaderna. Tar igen.
Citera
2010-05-07, 20:46
  #4458
Medlem
Ballfagers avatar
Satanic Warmaster - Carelian Satanist Madness
Citera
2010-05-08, 00:41
  #4459
Medlem
BlackMetals avatar
NP: Wormed - Uncoloured Plasma Orifices Transported
Wormeds nya singel är så jävla bra att det inte är sant. Jag är inte ens ett fan av brutaldöds förutom ett fåtal band. Wormed är ett av dessa.
Citera
2010-05-08, 01:38
  #4460
Medlem
Krellyans avatar
Just nu är jag evinnerligt glad jag upptäckte Shining för ett par dagar sedan. Passar sinnesstämningen utmärkt. Att det är på svenska gör inte saken sämre.

Shining - Längtar Bort Från Mitt Hjärta

Visa mig din värld och jag skall förstöra den
Blotta mig dina drömmar och jag skall rasera dem
Avslöja mig dina glädjekällor och jag skall mörda dem

Du malplacerade fitta till känslobank
Jag vill döda dig
Jag ska döda dig
Jag måste mörda dig
Citera
2010-05-08, 01:43
  #4461
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Just nu är jag evinnerligt glad jag upptäckte Shining för ett par dagar sedan. Passar sinnesstämningen utmärkt. Att det är på svenska gör inte saken sämre.

Shining - Längtar Bort Från Mitt Hjärta

Visa mig din värld och jag skall förstöra den
Blotta mig dina drömmar och jag skall rasera dem
Avslöja mig dina glädjekällor och jag skall mörda dem

Du malplacerade fitta till känslobank
Jag vill döda dig
Jag ska döda dig
Jag måste mörda dig

En av ett av världens bästa bands bästa låtar.
Citera
2010-05-08, 02:50
  #4462
Medlem
Sarcophaguss avatar
Nokturnal Mortum - Sorrow Of Native Lands
Citera
2010-05-08, 03:07
  #4463
Bannlyst
Dissection - God of forbidden light

Lyssnar inte på metal i vanliga fall men går den låten igång i mp3:an när man är ute springer så har man riktigt ont i benen när man är klar.
Citera
2010-05-08, 11:52
  #4464
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Just nu är jag evinnerligt glad jag upptäckte Shining för ett par dagar sedan. Passar sinnesstämningen utmärkt. Att det är på svenska gör inte saken sämre.

Shining - Längtar Bort Från Mitt Hjärta

Visa mig din värld och jag skall förstöra den
Blotta mig dina drömmar och jag skall rasera dem
Avslöja mig dina glädjekällor och jag skall mörda dem

Du malplacerade fitta till känslobank
Jag vill döda dig
Jag ska döda dig
Jag måste mörda dig

Finfin låt det där, hela plattan är riktigt jävla bra. För övrigt lär jag bli lite lätt förbannad om den nya plattan blir lika försenad som Klagopsalmer.

Alcest - Percées De Lumière
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in