2010-03-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Lyssna genast på Écailles de Lune eller Souvenirs D'un Autre Monde!

Burzum - Belus Tilbakekomst

Kanske är nyhetens behag, men för mig har Belus stora chanser att bli årets album inom black metal.

Kollade igenom arkivet och såg att jag hade nån Alcest demo från 01 " Tristesse Hivernale" samt "Le Secret" ep från 05. Får ta och lyssna på dom nån dag eventuellt. Spelade dom ren black på den tiden?
Citera
2010-03-30, 16:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcophagus
Självklart gillar man Cephelic Carnage. Har dock bara lyssnat på Anomalies och Xenosapien. Det förstnämnda albumet är nog bäst utav dem.

NP: Astarte - The Rise of Metropolis
Ah Astarte! Jag fick deras första på promo för längesedan. Jag hade ett webzine där ett tag och fick massor med skivor hem. Jag ska fan lyssna på den efter jag har käkat middag! Den fick en kanonrecension i Nordic vision vill jag minnas.

WoI - Förintelse och libido
Citera
2010-03-30, 17:11
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unpronounceable
Kollade igenom arkivet och såg att jag hade nån Alcest demo från 01 " Tristesse Hivernale" samt "Le Secret" ep från 05. Får ta och lyssna på dom nån dag eventuellt. Spelade dom ren black på den tiden?
Jag har för mig det, i alla fall mycket mer än på fullängdarna. Har inte lyssnat så mycket på två första släppen själv, knappt något faktiskt, så jag är lite osäker. Men enligt Metal Archives är det black metal (early).

Burzum - Glemselens Elv. Bästa låten på Belus tror jag minsann!
Citera
2010-03-30, 17:15
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Jag har för mig det, i alla fall mycket mer än på fullängdarna. Har inte lyssnat så mycket på två första släppen själv, knappt något faktiskt, så jag är lite osäker. Men enligt Metal Archives är det black metal (early).

Ja det är den bästa låten! Men jag gillar andra låtar också, det är en skön stämning hela skivan igenom. Den kommer ju ligga på min årsbästa iaf. Helt klart. Det ska nu bli kul att följa burzum även i fortsättningen!

Burzum - Belus
Citera
2010-03-30, 17:20
Medlem
Citat:

Ah, kunde jag såklart kollat upp själv att det var två första släppen. Då lovar jag att ge dom en chans genom att börja lyssna från början.

NP: Drowning the Light - Whitout regret...
Citera
2010-03-30, 19:06
Medlem
Infernuss avatar
Rykten om ett besök från Gorgoroth har spridit sig, vi får se om det blir något av det hela!

Gorgoroth - Wound Upon Wound, A World To Win samt Bergtrollets Hevn...
Citera
2010-03-30, 20:35
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Rykten om ett besök från Gorgoroth har spridit sig, vi får se om det blir något av det hela!

Gorgoroth - Wound Upon Wound, A World To Win samt Bergtrollets Hevn...
Du, nu för en gångs skull ska jag köra lite Gorgoroth. Missförstå mig inte, jag älskar Gorgoroth; men det blir inte att jag lyssnar på dom så ofta...

Gorgoroth - Antichrist
Citera
2010-03-30, 22:09
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ah Astarte! Jag fick deras första på promo för längesedan. Jag hade ett webzine där ett tag och fick massor med skivor hem. Jag ska fan lyssna på den efter jag har käkat middag! Den fick en kanonrecension i Nordic vision vill jag minnas.

WoI - Förintelse och libido

Härligt! Jävligt bra är de, särskilt första plattan. Lite synd att de numera är lite mer åt melodeath hållet, men det låter väl helt ok det med egentligen. Förbannat bra vocals.

NP: Watain - From The Pulpits Of Abomination
Citera
2010-03-30, 22:35
Medlem
NP: Black Cilice - "Tomb of Endless Curses"
Citera
2010-03-30, 23:48
Medlem
DoomSowers avatar
Armanenschaft - Semen Syringe
Citera
2010-03-31, 01:35
Medlem
Imperishables avatar
Om Alcest:
Tristesse hivernal är smygmelodisk men vass lo-fi black med några akustiska partier, men Le secret tillhör hans nya stil. Visserligen det råaste av hans nyare verk men det är helt klart att metal archives "black (early)" bara refererar till Tristesse.

Om du är helt säkert på att shoegaze och sånt suger så behöver du kanske inte slösa din tid men jag tycker att Souvenirs d'un autre monde är en fantastiskt bra skiva.
Senast redigerad av Imperishable 2010-03-31 kl. 01:48.
Citera
2010-03-31, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperishable
Om Alcest:
Tristesse hivernal är smygmelodisk men vass lo-fi black med några akustiska partier, men Le secret tillhör hans nya stil. Visserligen det råaste av hans nyare verk men det är helt klart att metal archives "black (early)" bara refererar till Tristesse.

Om du är helt säkert på att shoegaze och sånt suger så behöver du kanske inte slösa din tid men jag tycker att Souvenirs d'un autre monde är en fantastiskt bra skiva.

Det är jag rätt övertygad om jag kommer tycka, är petig med svartmetalen, vill ha det väldigt lo-fi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in