2010-02-07, 10:39
  #3265
Medlem
the agonist-lullabies for the dominant mind
Citera
2010-02-07, 10:41
  #3266
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enghell
Vad vi har att komma med!? Menar du allvar? Lever du i det förgångna?
Sverige manglar lätt Norge när det kommer till black metal, då de inte har speciellt mycket att komma med idag, men du verkar ha noll koll...
Norge har en massa bra band. 1349, Mayhem, Gorgoroth, Immortal, Forgotten woods, Urgehal, Beastcraft, Orcustus osv.
Men sverige har ju massa grejer också. Nifelheim, Craft, Watain, Ondskapt, Marduk, Funeral mist, Mortuus, Dödfödd, Dark funeral, Shining, osv.

Tycker det är svårt att säga vilket eller vilka land som äger scenen. Fast frankrike, sverige, norge och tyskland måste väl vara de länder som är ledande. Sen i vilken ordning är svårt att säga. Ja visst ja, jag tycker även att usa har massvis med bra band nuförtiden, så de länderna är iaf mina topp 5.

Sen tycker jag som sagt att alla land har sina guldkorn. Tex har ju finland, ryssland och tom kina band som är riktigt bra.

Mor dagor - Human execution
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-02-07 kl. 10:49.
Citera
2010-02-07, 11:00
  #3267
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enghell
men du verkar ha noll koll...
Ja, precis, jag har ju bara lyssnat på black metal i femton år, och skrivit om black metal i tio år, jag har verkligen ingen koll alls...

NP: Kozeljnik - Awaken the BloodKing!
Citera
2010-02-07, 11:26
  #3268
Medlem
enghells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Ja, precis, jag har ju bara lyssnat på black metal i femton år, och skrivit om black metal i tio år, jag har verkligen ingen koll alls...

NP: Kozeljnik - Awaken the BloodKing!

Det verkar inte bättre när du skriver du så här...

Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Tio år gamla Marduk-plattor, ännu äldre Satanic Slaughter, och lite Dissection? Okej, vi har ju Lord Cheeseburger och hans kompanjoner i Dark Funeral, men allt de släppt efter sin första EP har ju bara blivit sämre och sämre.

Spelar du bara dum, eller har du ingen aning om vad som produceras/har producerats i Sverige?!
Citera
2010-02-07, 11:30
  #3269
Medlem
enghells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Norge har en massa bra band. 1349, Mayhem, Gorgoroth, Immortal, Forgotten woods, Urgehal, Beastcraft, Orcustus osv.
Men sverige har ju massa grejer också. Nifelheim, Craft, Watain, Ondskapt, Marduk, Funeral mist, Mortuus, Dödfödd, Dark funeral, Shining, osv.

Tycker det är svårt att säga vilket eller vilka land som äger scenen. Fast frankrike, sverige, norge och tyskland måste väl vara de länder som är ledande. Sen i vilken ordning är svårt att säga. Ja visst ja, jag tycker även att usa har massvis med bra band nuförtiden, så de länderna är iaf mina topp 5.

Sen tycker jag som sagt att alla land har sina guldkorn. Tex har ju finland, ryssland och tom kina band som är riktigt bra.

Mor dagor - Human execution

Givetvis finns det några bra norska band kvar, men de äger ju inte direkt "scenen" som de gjorde för 15 år sedan. Sverige, Frankrike, Tyskland, Finland och Polen är de länder som har flest bra band i dagsläget.
Citera
2010-02-07, 11:56
  #3270
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enghell
Givetvis finns det några bra norska band kvar, men de äger ju inte direkt "scenen" som de gjorde för 15 år sedan. Sverige, Frankrike, Tyskland, Finland och Polen är de länder som har flest bra band i dagsläget.
Nej precis. Jag satt nyss och tänkte efter och kom fram till att sverige har väldigt många bra band i nuläget. Fler än norge. Så jag håller med dig faktist.

Jag skulle dock vilja inflika usa på den listan också. Finns massa bra band därifrån nuförtiden också. Förut var det bara absu, Von och black funeral som jag gillade och kände till. Nu kan även: Grand belials key, Teratism, Xasthur, Twilight, Leviathan, Taghut, Weakling, woe, Velvet cacoon och Nachtmystium läggas till den listan efter att jag letat lite nogrannare.

Sen gillar jag massor med norska band också självklart. Har höga förhoppningar på Burzums nya, nu efter jag hört lite samples.

Men nu tycker jag att ni ska röka lite fredspipa här i tråden och ta och lyssna på Ayat, som jag länkade till för några poster sen. Måste höra om ni inte håller med mig om att det var väldigt bra skit. Från libanon dessutom.

Blasphemophagher - Nuclear empire of apocalypse
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-02-07 kl. 11:58.
Citera
2010-02-07, 12:52
  #3271
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enghell
Det verkar inte bättre när du skriver du så här...

Spelar du bara dum, eller har du ingen aning om vad som produceras/har producerats i Sverige?!
Nejdå, jag tycker bara inte att vi har särskilt mycket bra i Sverige. Visst, Devilry och Funeral Mist förtjänar att omnämnas (även om de inte är så ofantligt ofattbart bra som de ofta utmålas som), men Marduk tycker jag är så usla att de borde skjutas. Dark Funeral har inte varit bra sedan "Secrets of the Black Arts" (som var betydligt sämre än "Dark Funeral"-EPn). Shining kan knappast kallas black metal längre. DSBM är det värsta som finns, så band som Lifelover går automatiskt bort. Bestial Mockery finns inte längre, Craft är okej men inte så originella, Lord Belial har varit överskattade sedan "Kiss the Goat".

In Battle känns bara tråkiga, Watain är SJUKT överskattade ("Sworn to the Dark" är inte en bra platta; "Rabid Deaths Curse" och "Casus Luciferi" är okej), Sigrblot är faktiskt bra, men när släppte de något nytt senast? Svartsyn är också bra. Ondskapt är okej, Ofermod är bra men ojämna. Men överlag så är svensk black metal riktigt tråkig.
Citera
2010-02-07, 13:10
  #3272
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag skulle dock vilja inflika usa på den listan också. Finns massa bra band därifrån nuförtiden också. Förut var det bara absu, Von och black funeral som jag gillade och kände till. Nu kan även: Grand belials key, Teratism, Xasthur, Twilight, Leviathan, Taghut, Weakling, woe, Velvet cacoon och Nachtmystium läggas till den listan efter att jag letat lite nogrannare.
Glöm inte Thornspawn, Summon, Demoncy, Absu, Abigail Williams, Krallice, Goatwhore, Epoch of Unlight eller Averse Sefira (ett av de bästa banden överhuvudtaget, oavsett land).
Citat:
Men nu tycker jag att ni ska röka lite fredspipa här i tråden och ta och lyssna på Ayat, som jag länkade till för några poster sen. Måste höra om ni inte håller med mig om att det var väldigt bra skit. Från libanon dessutom.
Ayat har jag tipsat om tidigare, i samband med en tråd om anti-islamsk black metal. Jo, Ayat är väldigt bra.
Citera
2010-02-07, 13:58
  #3273
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Glöm inte Thornspawn, Summon, Demoncy, Absu, Abigail Williams, Krallice, Goatwhore, Epoch of Unlight eller Averse Sefira (ett av de bästa banden överhuvudtaget, oavsett land).Ayat har jag tipsat om tidigare, i samband med en tråd om anti-islamsk black metal. Jo, Ayat är väldigt bra.
Du gillar också Demoncy? Bra som fan! Thornspawn har jag tappat intresse för, inget som sticker ut enligt mig. Men du fan vad Summon var bra! Hade aldrig hört förut! Tackar för den! Absu e som sagt great! Krallice också. Abigail williams har jag ej hört, inte summon heller förän nu.

Summon - And The Blood Runs Black

Edit: Jo Thornspawn är bra, jag tänkte på Thorngoth. Dom är inte så bra...

Edit2: Sigrblot och Summon. Nu fick jag två nya tips på riktigt bra grejer.

Sigrblot - Blodsband
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-02-07 kl. 14:32.
Citera
2010-02-07, 16:20
  #3274
Medlem
Chrille Ps avatar
Obituary - Feel the pain.
Citera
2010-02-07, 17:29
  #3275
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
DSBM är det värsta som finns, så band som Lifelover går automatiskt bort.
Vore intressant att höra hur du får Lifelover till DSBM.
Citera
2010-02-07, 17:51
  #3276
Medlem
Sunn O))) - Báthory Erzsébet

Svensk Starkol och Rape portion!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in