Citat:
Ursprungligen postat av enghell
Vad vi har att komma med!? Menar du allvar? Lever du i det förgångna?
Sverige manglar lätt Norge när det kommer till black metal, då de inte har speciellt mycket att komma med idag, men du verkar ha noll koll...
Norge har en massa bra band. 1349, Mayhem, Gorgoroth, Immortal, Forgotten woods, Urgehal, Beastcraft, Orcustus osv.
Men sverige har ju massa grejer också. Nifelheim, Craft, Watain, Ondskapt, Marduk, Funeral mist, Mortuus, Dödfödd, Dark funeral, Shining, osv.
Tycker det är svårt att säga vilket eller vilka land som äger scenen. Fast frankrike, sverige, norge och tyskland måste väl vara de länder som är ledande. Sen i vilken ordning är svårt att säga. Ja visst ja, jag tycker även att usa har massvis med bra band nuförtiden, så de länderna är iaf mina topp 5.
Sen tycker jag som sagt att alla land har sina guldkorn. Tex har ju finland, ryssland och tom kina band som är riktigt bra.
Mor dagor - Human execution