2010-01-08, 03:08
  #2653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Nihilist är bra men jag älskar Nickes trummande på Clandestine som är mycket bättre. Sen så älskar jag hans sång, något jag hatade när jag först hörde skivan men har kommit att digga under åren.
Nickes ramla-ner-för-stup-growl. AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaa..a...aa....
Som någon sa innan så äre väl fan klart att Nihilist var bättre. Inget band lyckades väl överträffa sina demos med hjälp av den där hemska sunlight-produktionen. Aldrig lärt mig gilla den riktigt
Citera
2010-01-08, 05:23
  #2654
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rightball
Nickes ramla-ner-för-stup-growl. AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaa..a...aa....
Som någon sa innan så äre väl fan klart att Nihilist var bättre. Inget band lyckades väl överträffa sina demos med hjälp av den där hemska sunlight-produktionen. Aldrig lärt mig gilla den riktigt
Nihilist var inte bara bra, de är fortfarande det bästa svenska dödsbandet någonsin.

Nihilist - When Life Has Ceased

http://www.youtube.com/watch?v=qafChyP4Z1A

Det låter som att Napalm Death lånat lite av Nihilist. Återinspelningen med Entombed är också bra, men jag gillar Nihilists råa original.

http://www.youtube.com/watch?v=uZCFE3uVunY
Citera
2010-01-08, 05:57
  #2655
Medlem
Försöksdjurs avatar
Morbid Angel - Dawn Of The Angry
Citera
2010-01-08, 09:50
  #2656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rightball
Nickes ramla-ner-för-stup-growl. AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaa..a...aa....
Som någon sa innan så äre väl fan klart att Nihilist var bättre. Inget band lyckades väl överträffa sina demos med hjälp av den där hemska sunlight-produktionen. Aldrig lärt mig gilla den riktigt

Tycker Sunlight-soundet är jävligt coolt i sig, men det skulle ha stannat vid att ett band använde det och inte 59 olika band som dessutom alla hade samma spelstil. Man blir trött på det. Ingen av mina Svenska favoritdödsplattor består egentligen av vanlig Stockholmsk tvåtaktsdöds.
Alla mina Svenska dödsfavoriter är egentligen de som är mer originella och bjuder på oväntade vändningar:

Clandestine
Beyond Sanctorum
Prodigal Sun
The Red In The Sky Is Ours
osv
Citera
2010-01-08, 11:16
  #2657
Medlem
funerals avatar
Vi fortsätter väl i lite old school andan. Ett av sveriges första death metal band finns i legendariska chronic decay.
grymt bra låt:
http://www.youtube.com/watch?v=NxhmTrwKCZc

Andra favoriter från tiden det begav sig var mortality.Vet inte hur många gånger deras demosar rullade i bandaren uppe på pojkrummet. Dom och legendariska Mezzrow höll den svenska bay area thrashens fana högst. Tyvärr var det bara Mezzrow som släppte platta av dom 2......mycket synd.

http://www.myspace.com/mortalityswe

Sån otroligt bra sång så man blir mörkrädd
Kanske lite offtopic med tanke på tråden, men det skiter jag i
Detta ska alla höra nån gång i sitt liv
Citera
2010-01-08, 13:47
  #2658
Medlem
Raktuppianuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Vi fortsätter väl i lite old school andan. Ett av sveriges första death metal band finns i legendariska chronic decay.
grymt bra låt:
http://www.youtube.com/watch?v=NxhmTrwKCZc

Andra favoriter från tiden det begav sig var mortality.Vet inte hur många gånger deras demosar rullade i bandaren uppe på pojkrummet. Dom och legendariska Mezzrow höll den svenska bay area thrashens fana högst. Tyvärr var det bara Mezzrow som släppte platta av dom 2......mycket synd.

http://www.myspace.com/mortalityswe

Sån otroligt bra sång så man blir mörkrädd
Kanske lite offtopic med tanke på tråden, men det skiter jag i
Detta ska alla höra nån gång i sitt liv
Det är lite synd att inte fler började lira döds här i sverige på 90 talet tycker jag då vi hade en väldigt säregen stil.

Är det f.ö någon som vet när morbid angel släpper sin nya?
Citera
2010-01-08, 13:58
  #2659
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktuppianuz
Det är lite synd att inte fler började lira döds här i sverige på 90 talet tycker jag då vi hade en väldigt säregen stil.

Är det f.ö någon som vet när morbid angel släpper sin nya?
Känns som halva sveriges befolkning spelade döds på 90-talet.....speciellt när dödsmetal boomen kom runt 91-92
Citera
2010-01-08, 18:03
  #2660
Medlem
alprazolam_s avatar
At war - Ordered to kill
Trash fucking metal!
Stenhårt och aggressivt! Precis som det ska vara!
Citera
2010-01-08, 18:48
  #2661
Medlem
Seriously.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
At war - Ordered to kill
Trash fucking metal!
Stenhårt och aggressivt! Precis som det ska vara!

Tycker det där var en jävla skräp låt, hörrudu.

__________________
Senast redigerad av Seriously. 2010-01-08 kl. 18:51.
Citera
2010-01-08, 18:53
  #2662
Medlem
Rofers avatar
Tycker det var en jävla särskrivning.

Np: Hirilorn - Last Ride On The Winds Of Eternity
Citera
2010-01-08, 19:10
  #2663
Medlem
Infernuss avatar
Nu är det Dismember - Patrol 17, Emperor - Ye Entrancemperium, Gorgoroth - Litani Til Satan...Otroligt bra skit.
Citera
2010-01-08, 19:13
  #2664
Medlem
MixPixs avatar
Life Is Pain -Bloody Melancholy

Riktig skön stämningshöjare ...å jag som älskar melankoli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in