Om det är någon som har missat Reaktor 4s debut som släpptes på THR i våras, så gör er själva en tjänst och kolla upp snarast, skulle beskriva det som riktigt stämningsfull industry-black i midtempo, grymt bra en kylig vinterafton.
Lyssnar igenom Gorgoroth's Antichrist, vacker och mysmörk skivan igenom.
Uppskattar Pest's sång på dom här äldre skivorna, vilken ljuvlig stämma han har.
Hittade bandet/plattan av en ren slump på en killes bästa lista över 2009 års metal och tametusan om den inte får leta sig in på min med. Den går just nu på repeat. Precis den typen av metal som jag gillar. Black metal med trash och death stuk med lite episk vikingkänsla.
Senast redigerad av savoxovas 2009-12-21 kl. 16:57.
Om det är någon som har missat Reaktor 4s debut som släpptes på THR i våras, så gör er själva en tjänst och kolla upp snarast, skulle beskriva det som riktigt stämningsfull industry-black i midtempo, grymt bra en kylig vinterafton.
Det är en vän till mig som ligger bakom det bandet, jävligt bra musik. Kan inte annat än att styrka rekommendationen. Samme snubbe gör även grym trip hop-aktig electronica under namnet Gok, kan kollas in på: http://www.myspace.com/supportedhabit
NP: Trist - Černá melancholie, med den överlägset mest ångestfyllda sångprestationen i musikhistorien.
Finsk slusk-death, ett enmansprojekt som nog är årets bästa debut.
Har kommit flera riktigt vassa plattor från Razorback i år som ligger lite i samma gamla goda 'Razorback-anda', kolla även upp Revolting, Festered och Fondlecorpse!
NP: Revolting - Terror has no shape (Fetaste introt i år efter devourments Fed to the pigs!)
Har nyligen snubblat över Throne Of Katarsis och lyssnar nu på The Winds Of Blasphemy Have Returned.
Åh Hjälp!... vad har jag kommit över för fruktansvärd o..hederlig black?
Mitt livs black upplevelse?
Edit:
De är så bråddjupt hemska o..härliga så jag knappt kan hålla emot mina tårarOch ändå så lyssnar jag bara via datorn. La nyss en beställning på ALLA* deras album.
*Dom har bara släppt två album
Senast redigerad av MixPix 2009-12-22 kl. 16:04.
Har nyligen snubblat över Throne Of Katarsis och lyssnar nu på The Winds Of Blasphemy Have Returned.
Åh Hjälp!... vad har jag kommit över för fruktansvärd o..hederlig black?
Mitt livs black upplevelse?
Edit:
De är så bråddjupt hemska o..härliga så jag knappt kan hålla emot mina tårarOch ändå så lyssnar jag bara via datorn. La nyss en beställning på ALLA* deras album.
*Dom har bara släppt två album
Bra köp där! Jag har själv bägge två. Det e lite anno 95 känsla över dom. Typ under a funeral moon/transilvanian hunger stuk. Alla som gillar "hederlig black" borde ta sig tid att lyssna!
NP: Old mans child - Born of the flickering
Ja ni vet väl hur dom låter antar jag? Riktigt mysig melodisk black metal med den typiska norska touchen. Passar fint i juletider!