2009-12-05, 17:40
Medlem
HoccultAs avatar
Mystic forest - Green hell
kommer man över att trummorna är långt bak i ljudbilden är detta band riktigt bra
Citera
2009-12-06, 02:57
Medlem
von_Ss avatar
Horn - Der gast Im Fruhlingswald (Nostalgie I)

Vill alltid heila som en jävla idiot och bränna judar när jag hör detta fantastiska BM-band (ett av mina favoritband inom genren). Undrar vad det beror på?

http://www.youtube.com/watch?v=oF1VbxKFOpA&feature=PlayList&p=A07E533D50F 95198&playnext=1&playnext_from=PL&index=12
Citera
2009-12-06, 02:59
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerotolerance
Dark Funeral - Demons Of Five
Har lagt hela albumet i rad på youtube och lyssnar

http://www.youtube.com/watch?v=Lh1-W6ZjEew&feature=quicklist&playnext=3&playnext_from =QL

Just den här var inte den bästa på albumet men helt ok

Fan synd att Dark Funeral, likt Immortal, har blivit ett jävla skämt inom BM-genren. Jag gillade dem en gång i tiden men jag kan bara inte ta dem på allvar längre.

De funkar på en ölstinn förfest men inte mer.
Citera
2009-12-06, 03:05
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Fan synd att Dark Funeral, likt Immortal, har blivit ett jävla skämt inom BM-genren. Jag gillade dem en gång i tiden men jag kan bara inte ta dem på allvar längre.

De funkar på en ölstinn förfest men inte mer.
Immortal, blivit ett skämt? Att ta Immortal på allvar har väl varit svårt sen typ omslaget till Diabolical Fullmoon Mysticism? Betyder dock inte att de gör dålig musik. Dark Funeral däremot, gör dålig musik på samma sätt som McDonald's gör dålig mat. Duger i nöd och på fyllan, men det är ingen vidare upplevelse eller höjdpunkt, fint avvägt och noga konstruerat. Skräpmat är faktiskt den bästa liknelsen man kan göra för att beskriva Dark Funeral. Skräpmats-black metal.
Citera
2009-12-06, 12:57
Medlem
The Meatballs avatar
Carnage - Blasphemies of the Flesh

Varför har det här badnet fått sån legendstatus? Visst, Dark Recollections är väl lyssningsbar, men skivan håller verkligen inte om man jämför den med de stora svenska dödsmetallarnas debutskivor.
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Immortal, blivit ett skämt? Att ta Immortal på allvar har väl varit svårt sen typ omslaget till Diabolical Fullmoon Mysticism?
Jag antar att du inte sett videon till Call of the Winter Moon?
Citera
2009-12-06, 14:36
Medlem
VampireLestats avatar
Den nya Alcest / Les Discrets splitten har läckt, och efter första genomlyssningen måste jag säga att det här är jävligt bra grejer.

Drar dock på Impetuous Ritual - Relentless Execution of Ceremonial Excrescence, från några av gubbarna bakom Portal, så att ni inte ska anklaga mig för OT
Citera
2009-12-06, 15:01
Medlem
Byfånes avatar
Var bara tvungen att köpa Portals nya skiva "seepia", jävligt dåligt ljud, och ja den är fruktansvärt, men på ett bra sätt kanske?

NP Portal - Atomblisters
Citera
2009-12-06, 15:36
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Jag antar att du inte sett videon till Call of the Winter Moon?
Klart jag har sett den.

Nile - The Essential Salts
Citera
2009-12-06, 15:57
Medlem
Festerdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Var bara tvungen att köpa Portals nya skiva "seepia", jävligt dåligt ljud, och ja den är fruktansvärt, men på ett bra sätt kanske?

NP Portal - Atomblisters
Deras senaste skiva heter Swarth. Bra skiva för övrigt.
NP. Nokturnal Mortum - Weltanschauung
Citera
2009-12-06, 16:02
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne

NP Portal - Atomblisters

Som posten ovan påpekar så är Seepia deras första skiva, och även om det är en bra sådan, så är Outre och Swarth betydligt bättre.
Citera
2009-12-06, 16:14
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Den nya Alcest / Les Discrets splitten har läckt, och efter första genomlyssningen måste jag säga att det här är jävligt bra grejer.

Iiiiiiiihhhhh! Äntligen nytt från Alcest!! Erektion!
Citera
2009-12-06, 16:15
Medlem
Adversariuss avatar
Trist - Květy snových dálek

Mycket mer behövs inte.
Senast redigerad av Adversarius 2009-12-06 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in