2023-04-01, 12:18
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Vilket resulterar i våldsdåd.
Kvinnomisshandel och knivhot är två jag känner till..
Att han sparkat publikmedlemmar i huvudet under konserter är nog mer en del av showen men
tyvärr händer sånt inte så ofta längre... spelningar känns inte farliga längre.

Så han är pretty much efterbliven. Skönt att det inte är ett band som betyder speciellt mycket för mig.
Citera
2023-04-01, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Så han är pretty much efterbliven. Skönt att det inte är ett band som betyder speciellt mycket för mig.
Är du en posör?? Är du emot våld och förtryck?? Då är Black Metal nog inte för dig..

Skämtåsido
Men Ofermod anses lite vara en pionjär inom Orthodox Black Metal pågrund av musiken och givetvis saknar vi alla känslan av fara/danger på dagens Black metal spelningar.
Citera
2023-04-01, 13:16
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Är du en posör?? Är du emot våld och förtryck?? Då är Black Metal nog inte för dig..

Skämtåsido
Men Ofermod anses lite vara en pionjär inom Orthodox Black Metal pågrund av musiken och givetvis saknar vi alla känslan av fara/danger på dagens Black metal spelningar.

Ja lite lamt känns dagens BM-scen.

Fan lite sugen på Gefle metal festival. Har inte sett Watain eller Abbath (varken solo eller Immortal).
Citera
2023-04-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Inväntar Shining och Austere och hoppas det kommer nåt mer smaskigt i år.

Mavorim, Kaevum och Blood Libel släpper alla nytt väldigt snart. Tror samtliga kommer leverera.
Citera
2023-04-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Mavorim, Kaevum och Blood Libel släpper alla nytt väldigt snart. Tror samtliga kommer leverera.

Kaevum ska bli intressant! Hört deras album Natur, och det gillade jag skarpt! Är det samma gäng som spelar i Nordvrede eller? fick lite vibbar men kan vara ute och cykla.
Citera
2023-04-01, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Känner du till hurvida dom banden brännt kyrkor/mouske'er?
(det är det enda jag är intresserad av numera, antikristna/muslimska handlingar istället för antikristen musik)
Citera
2023-04-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Kaevum ska bli intressant! Hört deras album Natur, och det gillade jag skarpt! Är det samma gäng som spelar i Nordvrede eller? fick lite vibbar men kan vara ute och cykla.

Nej, jag tror inte det är samma personer faktiskt, men Nordvrede är också stabila.
Citera
2023-04-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Känner du till hurvida dom banden brännt kyrkor/mouske'er?
(det är det enda jag är intresserad av numera, antikristna/muslimska handlingar istället för antikristen musik)

Tvivlar på det, rätt ovanligt att musiker går från ord till handling öht. Blood Libels texter utgör åtminstone hets mot folkgrupp i ett flertal länder, bättre än inget.
Citera
2023-04-01, 18:03
Medlem
NoTruces avatar
Finska Kalmah släpper sitt nionde, självbetitlade album 26 maj. Smakprov i form av två låtar från plattan nedan.

Haunted by Guilt
https://www.youtube.com/watch?v=KA12Ll_7pyo

Drifting in a Dream
https://www.youtube.com/watch?v=vjRKg7Adxl8
Citera
2023-04-02, 02:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Reverorum ib Malacht - Therföre skola hennes plågor komma på en dag, död, gråt och hunger och hon skal warda upbränd i eld, ty Herren Gud är stark, som henne döma skal.

https://www.youtube.com/watch?v=_dv_wvgwtao
Citera
2023-04-02, 02:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Varför åker han in och ur fängelset?
Han har väl gjort en del grejer. All från jaga negrer med yxa och misshandlat sin mamma och som Psoglav skrev psykisksjukdom blandat med narkotika är inte heller det bästa om man vill hålla sig på rätt sida av lagen. Men med det sagt tycker jag ändå att Ofermod är bra skit.
Citera
2023-04-02, 02:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volldteckt
Just Dödens Evangelium får du inte missa
Första spåret är det bästa, sången är nått helt unikt, det låter high och low samtidigt nästan.
Historierna om inspelningen av skivan är också tilltalande om du gillar hela Black metal myten.
Ex. så brukade dom tillsammans med Niklas Kvarforth (som ägde deras skivbolag, Selbstmord Service) gå hem till en pedofil för att förfesta innan dom drog ut på stan och slogs. Sångaren Acerbus började lida av sömnlöshet i tre månader efter intensiva mardrömmar om en röd kristall??
Gitarristen försvann i i två dagar och dök sedan plötsligt upp och berättade att han gått vilse i skogen runt studion. All galenskap dom utsatte sig för medgivet ska enligt deras egen utsago ha fångats på skivan.. och visst fan låter skivan galen.

Haha vilken jävla story, låter ju ändå rätt kul. Sedan om Kvarforth är inblandad så kan det ju lätt bli något överdrivet. Jag tycker ändå att inspelningarna av Abruptums debut tillhör det brutala, även om säkert mycket även där är myt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in