2021-10-12, 13:51
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vad tråkig jag är men är Jord Panphages bästa fullängdare? Tycker det finns en helt annan melankoli i den än i Storm (som dock är grym) och Drengskapr (som jag tycker låter som ett hafsverk). Vikingarock är svårt och Panphage hanterar den perfekt såklart men tycker att Jord klart och tydligt har ett mer all skörd har brunnit och alla dör-sound än vi har seglat över havet för att se det bästa laget-dito.

Nu lyssnar jag dock på Gontyna Krys Welowie som vanligt för att det är bland det bästa som någonsin gjorts. "Welowie is the best black metal album you've never heard." var det första jag läste om denna platta och inget har varit mer sant.

Jord är bäst tycker jag också. Ginnheilagr är också vansinnesbra. Konungr+Lopt och Släkten solen ser i åkrar sjunka ner är gråtbra.

Sen finns ju den grymma demosamlingen ”Genom konst och krig”, å andra sidan kanske folk har ett liv….
Citera
2021-10-13, 16:33
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Jord är bäst tycker jag också. Ginnheilagr är också vansinnesbra. Konungr+Lopt och Släkten solen ser i åkrar sjunka ner är gråtbra.

Sen finns ju den grymma demosamlingen ”Genom konst och krig”, å andra sidan kanske folk har ett liv….

Precis börjat lyssna. Överraskande bra faktiskt. Har än så länge bara hört Jord men lär lyssna vidare. Skandinawjo är än så länge bäst.
Citera
2021-10-13, 16:35
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nu lyssnar jag dock på Gontyna Krys Welowie som vanligt för att det är bland det bästa som någonsin gjorts. "Welowie is the best black metal album you've never heard." var det första jag läste om denna platta och inget har varit mer sant.

Riktigt najs. Detta kommer bli fler lyssningar på. Är deras fulldängare lika bra?
Citera
2021-10-14, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Riktigt najs. Detta kommer bli fler lyssningar på. Är deras fulldängare lika bra?

Första fullängdaren är jäkligt skoj och bra. Mycket ambient men annars rätt fängslande sur NSBM/Pagan. Sen tog de ett uppehåll på 7 år och kom tillbaka som ett melodiskt dödsmetallband. Högst märkligt bara.
Citera
2021-10-14, 17:17
Medlem
SkinheadSkrews avatar
Är det någon som har idé gällande var man kan få tag på Peste Noires nyaste skiva? Den verkar nämligen vara slutsåld ifrån den huvudsakliga källan.
Citera
2021-10-16, 12:44
Medlem
svartblods avatar
NP: Diablation - Ego Daemonium
Citera
2021-10-16, 15:41
Medlem
trewqs avatar
Dödsrit - Mortal Coil https://www.youtube.com/watch?v=TNLIAPO0zew

Bra skit!
Citera
2021-10-16, 17:31
Medlem
NoTruces avatar
Nya Hate ute nu. Bra, men inte lika bra som föregångaren.
Citera
2021-10-16, 20:45
Medlem
Deathhippies avatar
Inte direkt black metal, men känns relaterat nog pga gästsång med ett par band samt skivsläpp på bolag som även har släppt metal (samt icke att förglömma: Aghast var omslagsmotiv på Slayer Mag 10):

Andrea Meyer (Aghast, Hagalaz Runedance) var ett av offren för pilbågsmannen i Norge.

Fick lite ”världen är liten”-känslor, trots att jag aldrig träffade damen ifråga.
Citera
2021-10-21, 23:26
Medlem
Glantons avatar
Becksvart och hemsökt platta från portugisiska Concilium. Mörker och gravdamm prioriteras före slingor och riff, så kanske inget för de flesta. Själv tycker jag detta är fantastiskt bra.
Plattan finns också sjukt nog på spotify.

https://m.youtube.com/watch?v=7IYls-epOco
Citera
2021-10-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpen
shining - i och med insikt skall du förgå

power låt utan dess like
HELL YES
Citera
2021-10-29, 19:55
Medlem
Glantons avatar
Dead Congregation - Promulgation of the fall

Döds blir knappast bättre än så här. Plattan växer för evigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in