Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Har efter noggranna beräkningar kommit fram till att Hekatomb är Funeral Mists bästa platta. Jag började lyssna på bandet när Maranatha kom och de som dyrkade Salvation tidigare tycker säkert annorlunda. Det är ju dock en löjligt hög klass på allt och de har väl passerat Mgla i högst snittbetyg efter de sistnämndas fadäs senast.
Vad säger tråden?
Älskar såklart samtliga Funeral Mist album.
Grejen är att jag på Hekatomb saknar det som skaver och gör ont. Både Salvation och Maranatha tycker jag har partier som är obehagliga. Sen att Sword of faith innehåller partier som får mig att vilja slakta hela världen gör ju också sitt till.
Hekatomb känns mer smooth och behaglig, och samtidigt såklart sjukt jävla bra. Cockatrice är nog en av de bästa musikstyckena som gjorts. Men flera av låtarna på Hekatomb tycker jag ”bara” är bra.
Min inbördes ordning är såhär:
1. Maranatha
2. Salvation
3. Hekatomb
Funeral mist har passerat Mgla ja. I och med bandens senaste släpp. Age of excuse låter bra, känns bra, men ger helt enkelt inte någon större belöning.
Nu snurrar Panphage - Jord
Har sån grym respekt för den mannen. Släpper en handfull helt jävla grymma demos och plattor. Lägger sen ner bandet när han är på topp! Fler fallna hjältar borde resonera likadant. Skandinawjo borde bli hela nordens nationalsång!