min minst inlyssnade Opeth-skiva, vilket jag nästan är glad för i och med att det är desto roligare att ackompanjera höstmörkret med denna än mycket annat
^Bara så du vet så är det inte den "mordiska" frontmannen som har det bandet. Det är inte heller han som sjunger på de två senaste M8l8th, förmodligen därför de är mycket sämre än den första plattan.
^Bara så du vet så är det inte den "mordiska" frontmannen som har det bandet. Det är inte heller han som sjunger på de två senaste M8l8th, förmodligen därför de är mycket sämre än den första plattan.
Hehe, jag förstår din inställning. Om du inte vill lyssna på första plattan igen rekommenderar jag Blazebirth Hall-banden istället. Nästan allt material därifrån är riktigt bra.
Adolfkvlt är ett sånt där band jag gillar fast jag aldrig hört dem. Bara pga namnet.
Lite som Full Blown AIDS.
Sitter och dricker kaffe och lyssnar på Capricornus - Alone Against All. Sen ska jag ut och hata mer och känga ner första bästa minoritetspersonen jag träffar. Självklart i Satans namn så ingen här blir kränkt.
Här spisas Helveteshymner med Blodsrit som nån skrev om nyss. Har bara hört den här och Hinterland och det är klart bättre än mediokert vilket tog ett tag för en annan att inse.
Här spisas Helveteshymner med Blodsrit som nån skrev om nyss. Har bara hört den här och Hinterland och det är klart bättre än mediokert vilket tog ett tag för en annan att inse.
Hade en cd med det där bandet en gång i tiden.. Det ska ha varit nån re-recording har jag för mig. Hursomhelst så tyckte jag den inte var nåt vidare, så min erfarenhet av Blodsrit stannade av där.
edit; Supreme Misanthropy MMVIII hette den tydligen.. återinspelning på debuten verkar det som.
Nostalgiafton ikväll! En jäkla massa svensk döds har spisats och till detta har det såklart varit hederlig folkbärs!
Har kört igenom "Nihilist - Carnal Leftovers"-vinylen och upplevt glansdagarna som jag missade eftersom jag var dryga 2år när de hade sin storhetstid. Ibland undrar jag om det verkligen finns något bättre dödsband än just Nihilist?
Dismember är ju verkligen i närheten må jag säga. Har kört både "Like an everflowing Stream" och "Indecent and Obscene" som jag finner det helt jävla omöjligt att välja ut en favorit de tu emellan. Helt fantastiska plattor. Vad tycker ni själva?
Autopsy's båda alster "Severed Survival" och "Mental Funeral" är ju absolut inte heller att förglömma! (och heller inte svensk döds men ja, fuck off..) Två riktigt vidriga skapelser och som innehar det sound och den atmosfär som jag tycker kännetecknar hela jävla döds-genren, som det vara skall. Sistnämnda platta har jag ärligt talat haft väldigt svårt för en gång i tiden, men det gav ju med sig efter några öl.
Prisad vare alkoholen!!
np: Dismember - Sorrowfiller
Och tillhörande headbang i min ensamhet.
p.s.. Fortf inget tugg om senaste In Solitude?.. varför? Den är mer black metal än 90% av banden som listas i den här tråden. Så kom igen nu!
Har tips på en grupp från Mellanöstern och de gör faktiskt grymt jävla bra technical death. Killen i videon som growlar och den flintskallige är araber, den långhårige är indier. Metalscenen i Mellanöstern är väldigt stor. Tråkigt att de religiösa fanatikerna oftast inte tillåter så kallad "satans musik" och att det hela måste ske i hemlighet....hursomhelst en länk till deras video: