Citat:
Ursprungligen postat av
InnesI
Mayhem är trevliga eftersom de hela tiden utvecklats skiva för skiva. Har rämst lyssnat på DMDS, WLA, GDoW och OaC. De Mysteriis är klassisk och innehåller det mesta klassisk black metal borde innehålla men fikuserar inte bara på snabbhet och extremt uttryck. Wolfs Lair Abyss var skivan som introducerade Mayhem för mig. Tycker nog denna låter råast och mest aggressiv, Maniac låter helt galen, och den har en speciell plats i mitt musikhjärta. Sedan kommer, kanske favoriten, i Grand Decleration of War. Den är visserligen lite för lång men jag älskar konceptet, den sterila ljudbilden och de precisa trummorna och riffen. Och sedan då Ordo ab Chao som har mer atmosfär och har en knepigare framtoning men som jag uppskattar mycket när humöret är det rätta.
Maniac låter galen för att han var galen!
Killen kunde inte hantera sin alkohol!
Ordo Ad Chao är faktiskt en schysst platta, Illuminate Elliminate är en riktigt rysare, låten som fick mig att börja uppskatta black metal på riktigt efter att ha sett Mayhem live (mest på skoj då jag diggade skrämsel-charmen men inte riktigt musiken).
Attila är en hejjävla vokalist, den som säger emot är antingen utvecklingsstörd eller... Adversarius alternativt valfri fanboy.
Har lyssnat på Gothminister hela dagen, så jävla bra, men inte BM/DM, nostalgi på hög nivå.