2013-04-11, 17:24
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Döds är det då inte. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Black Metal utan gitarrer (för den mesta delen) på morfin. Utan att bli Doom.
Jodå, lite döds är det allt. Skit samma, fruktansvärt bra var det i vilket fall, jag har gått runt och lyssnat på Under the Eye hela dagen. Tack som fan för tipset. Skrev förresten kort om mitt första intryck längst upp på sidan om du missade det. Utöver det bögiga tyska power metal-bandnamnet är det top notch rakt igenom, ska spana in de andra släppen under kvällen.
Citera
2013-04-11, 17:31
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jodå, lite döds är det allt. Skit samma, fruktansvärt bra var det i vilket fall, jag har gått runt och lyssnat på Under the Eye hela dagen. Tack som fan för tipset. Skrev förresten kort om mitt första intryck längst upp på sidan om du missade det. Utöver det bögiga tyska power metal-bandnamnet är det top notch rakt igenom, ska spana in de andra släppen under kvällen.

Under the Eye låter lite annorlunda än de tidigare (Wisdom of the Few är min favorit). Dags att spela Under the Eye nu faktiskt. Den jag lyssnat minst på(!)

Ja nog fan är det smutsigt, riktigt sunkigt och dunkelt rent av. Bästa finska aktiva bandet idag i min mening.
Citera
2013-04-11, 19:09
Medlem
KattPerssons avatar
http://www.youtube.com/watch?v=EygR5zFh96E finns det några liknande band? Gillar inte annan jävla skitmetal där trummisen försöker slå nytt rekord i BPM och sångaren blir våldtagen av en grävskopa, ska vara mysigt och kalmah-aktigt!
Citera
2013-04-11, 19:17
Medlem
Mordum87s avatar
Ride for Revenge är bra skit. Tycker själv att senaste plattan är den klart finare i deras diskografi, sen har jag solklart hört bättre grejor.

Här spisas en av de klart bästa jävla EPs inom.. ja avgör själva.

Siege - Drop Dead 7"
Alltså.. INTENSITETEN, BRUTALITETEN!

*bugar*
Citera
2013-04-11, 21:39
Medlem
Vetuss avatar
Tänkte bara upplysa er småflickor om att polackerna i Massemord ger ut en ny skivan den tolfte april, betitlad A Life-Giving Power of Devastation och detta sker naturligtvis genom Pagan Records.

NS: Nifelheim - Belial's Prey
Glömmer ibland bort hur jävla hårda dessa Hin håles tjänare är - ondskan äro evig! Dödsstöt från Helvete! Satans soldater! In i det morbida mörkret! Häxknull! Liemannens storm!
Citera
2013-04-11, 22:38
Medlem
Akkadians avatar
Godkväll herrar. Just nu lyssnar jag på Ildjarns klassiker Eksistensens Jeger.

http://www.youtube.com/watch?v=aNUwqD9wzgg
Citera
2013-04-11, 22:39
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Glömmer ibland bort hur jävla hårda dessa Hin håles tjänare är - ondskan äro evig! Dödsstöt från Helvete! Satans soldater! In i det morbida mörkret! Häxknull! Liemannens storm!

Djävulens utsedda
Citera
2013-04-11, 22:42
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Tänkte bara upplysa er småflickor om att polackerna i Massemord ger ut en ny skivan den tolfte april, betitlad A Life-Giving Power of Devastation och detta sker naturligtvis genom Pagan Records.

Se på fan. Det hade jag helt missat. Får bli något att tråna efter. Det påminner mig att jag bör lyssna mer på det bandet. Det förtjänar de tycker jag.

NP: Massemord - Eerie I shall Become
Citera
2013-04-11, 23:31
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:

Nifelheim är så hårda att det inte finns mera liv när de spyr ur sin sin svarta ondska.
Nu efter att ha brölat som en brunstig älg på ett halvseriöst bandrep ska jag titta på film istället. Självklart en film som är grim. Så oroa er inte.

Sedan ska jag lyssna på mer Ride for Revenge, eller Nifelheim. Jag är för lättdistraherad med band.
Citera
2013-04-11, 23:46
Medlem
Adversariuss avatar
Må vara att Nifelheim gör bra musik, men bristen på självdistans är fan i mig skrämmande.
Senast redigerad av Adversarius 2013-04-11 kl. 23:49.
Citera
2013-04-12, 00:04
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Må vara att Nifelheim gör bra musik, men bristen på självdistans är fan i mig skrämmande.

Man ska tro på det man pysslar med
Citera
2013-04-12, 01:23
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Man ska tro på det man pysslar med

+1
Hade Nifelheim haft självdistans hade de varit Immortal. Eller Darkthrone.

np: S.V.E.S.T. - Death to Macrocosm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in