2013-02-02, 21:57
Medlem
kvertys avatar
Sorgeldom - I Väntan På Telefonsamtalet

Snart kommer telefonsamtalet. Fan vilket livlös tråd.
Citera
2013-02-03, 02:35
Medlem
Phalgunas avatar
Cultes des Ghoules - Henbane är en av de bästa BM-plattorna som släppts de senaste åren. Gillar man inte detta redan vid den första genomlyssningen förstår man ingenting av vad det handlar om, bokstavligt talat.

NP: Mgla - Presence
Citera
2013-02-03, 05:00
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Cultes des Ghoules - Henbane är en av de bästa BM-plattorna som släppts de senaste åren. Gillar man inte detta redan vid den första genomlyssningen förstår man ingenting av vad det handlar om, bokstavligt talat.

Jofvars det är väl schysst. väldigt bra faktiskt, orka skriva en jävla recension.

C D G - Vintage Black Magic

NP: Festival of Devotion
Citera
2013-02-03, 08:11
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Skiter i vad nån säger, Darkthrone hör hemma här.
New shit på gång, lika bra som alltid

http://www.youtube.com/watch?v=XvbWDP0pq3Q
Citera
2013-02-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy

Hur kan detta vara Darkthrone? Jag har visserligen inte lyssnat på deras senare grejer, men detta var förvånansvärd. Otroligt kasst.

NP: Darkthrone - En Vind Av Sorg... såja, puh.
Citera
2013-02-03, 11:09
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvalahelvete
Hur kan detta vara Darkthrone? Jag har visserligen inte lyssnat på deras senare grejer, men detta var förvånansvärd. Otroligt kasst.

NP: Darkthrone - En Vind Av Sorg... såja, puh.
Panzerfaust är 18 år gammal och Darkthrone har släppt 11 nya plattor sedan dess, tacka fan för att de inte låter likadant fortfarande.
Citera
2013-02-03, 12:57
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Panzerfaust är 18 år gammal och Darkthrone har släppt 11 nya plattor sedan dess, tacka fan för att de inte låter likadant fortfarande.

Självklart. Det ändrar dock inte faktumet att det där var riktigt förbannat uselt.

NP: A Blaze...
Citera
2013-02-03, 13:31
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmetalboyboy

Jag gillar vanligtvis inte alls den typen av metal, men det här lät inte det minsta dåligt alls. Känns som om de börjar bli varma i kläderna med den där stilen nu. Oavsett vad man tycker om musiken är det bara att i vördnad buga sig inför dem och det faktum att de sagt fuck you till alla och gjort precis vad de vill i 25 år eller vad det är.
Citera
2013-02-03, 17:09
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:

Det är verkligen en av de bästa plattor jag hört rent av. Lyssnade på den igår när jag tog en promenad på den lokala kyrkogården. Jag var helt nykter, men kan svära att alla gastar och onda andar som genomsyrar musiken åkte ner i gravarna och om en månad kommer säkert någon få en gravsten på sig och sedan fylla ut kyrkogården lite till.

I The Impure Wedding från deras förra skiva Häxan beskriver de väldigt bra hur den här skivan låter.

"Apparitions, ghouls and fiends!
Play the music of foul tones
while the bizarre spectacle
of lecherous obeisance to Hell goes on"
Citera
2013-02-03, 22:46
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Lyssnar på den nu. Den var otroligt jävla fräsig faktiskt. Ljusår bättre än den förra plattan. Tack för tipset, det blir nog frekventa lyssningar framöver.
Citera
2013-02-03, 23:01
Medlem
Mongolizeds avatar
Dødsengel - Imperator har gått ganska frekvent här, tillsammans med Niden Div. 187 - Impergium & Towards Judgement. Sen vet jag inte vad reglerna säger om att lista sitt eget band, men i och med mixning och alltihop så har det också blivit en helvetes massa gånger.
Citera
2013-02-03, 23:11
Medlem
Adversariuss avatar
Henbane var chockerande jävla bra. Lär hamna högt på årsbästalistan, vågar jag nästan påstå. Lite Katharsis, Darkthrone, Celtic Frost och fet stoner/sludge på samma gång. Giftig jävla blandning, den drog ned en i maskfylld gravmylla på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in