Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Äh, skitsnack. I klippet hör man ju vad de spelar, det gör man ju inte på studioversionen. Där blir det mer noise av det hela. Inte mig emot, men det är ju riktigt schyssta grejer de spelar.
Jag har hittat dödsmetallens The Axis Of Perdition! Bra dagsverke, minsann!
Seepia som låten i klippet är tagen från är bra, men deras sanna mästerverk är Outre, samt deras nya alster Swarth, där galenskapen och terrorn som låtarna är inspirerade av verkligen lyser igenom. Portal är tungt influerade av Lovecrafts klassiska verk, och har ni inte gjort det än så är det här en utmärkt anledning att ta sig igenom i alla fall dom mest kända novellerna.
Swarth är helt otroligt bra föressten, nästan så att den passerar Outre vid vissa tillfällen. Trummorna har fått ta en mer central och utmärkande plats, vilket uppskattas.
Höjdpunkterna går att finna i den något Gorguts influerade låten Writhen, där dissonanta gitarrslingor blandas med The Curators hesa vrålande. Även Werships är oerhört bra, hypnotiskt malande som för mig målar upp bilder av de svarta skeppen från "Dream Quest of Unknown Kadath".
Är helt lyrisk faktiskt, skivan lever upp till alla mina förväntningar och lite till. Årets skiva är här i mitt tycke.