2009-10-12, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Herre satans jävlar... Jag upptäckte precis det här bandet. Jag är helt jävla mållös. Kan knappt ens tänka. Alltså, kolla in snubbarna... Musiken, texterna, imagen, det där jävla gökuret han har på skallen... Jag är helt hänförd. Det här är det bästa jag sett. Shit, shit, shit. Det här är garanterat de kommande månadernas besatthet. Nu måste jag sprida detta till alla jag känner och några till. HERREJÄVLAR!

http://www.youtube.com/watch?v=emrBZZtGFgI
HAHAHAH!! Jag trodde du skämtade när du sa att han hade ett jävla GÖKUR (läs: GÖKUR!!) på skallen!
Citera
2009-10-12, 03:08
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
HAHAHAH!! Jag trodde du skämtade när du sa att han hade ett jävla GÖKUR (läs: GÖKUR!!) på skallen!
Han har fan ett gökur på skallen!!! *GARVBÖLSKAK*
Citera
2009-10-12, 03:45
Medlem
The Meatballs avatar
Portal fungerar verkligen inte live. På skiva lyckas de i alla fall skapa en atmosfär som fungerar med den väldigt kaotiska musiken. Allt detta går dock förlorat live och det låter ungefär som när jag och polaren försökte oss på att lira frijazz

Sen förstår jag inte riktigt heller grejen med gökuret, men jag antar att det dykt upp underligare grejer inom den här sortens musik.
Citera
2009-10-12, 04:03
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Portal fungerar verkligen inte live. På skiva lyckas de i alla fall skapa en atmosfär som fungerar med den väldigt kaotiska musiken. Allt detta går dock förlorat live och det låter ungefär som när jag och polaren försökte oss på att lira frijazz

Sen förstår jag inte riktigt heller grejen med gökuret, men jag antar att det dykt upp underligare grejer inom den här sortens musik.
Äh, skitsnack. I klippet hör man ju vad de spelar, det gör man ju inte på studioversionen. Där blir det mer noise av det hela. Inte mig emot, men det är ju riktigt schyssta grejer de spelar.

Jag har hittat dödsmetallens The Axis Of Perdition! Bra dagsverke, minsann!
Citera
2009-10-12, 15:49
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Äh, skitsnack. I klippet hör man ju vad de spelar, det gör man ju inte på studioversionen. Där blir det mer noise av det hela. Inte mig emot, men det är ju riktigt schyssta grejer de spelar.

Jag har hittat dödsmetallens The Axis Of Perdition! Bra dagsverke, minsann!

Seepia som låten i klippet är tagen från är bra, men deras sanna mästerverk är Outre, samt deras nya alster Swarth, där galenskapen och terrorn som låtarna är inspirerade av verkligen lyser igenom. Portal är tungt influerade av Lovecrafts klassiska verk, och har ni inte gjort det än så är det här en utmärkt anledning att ta sig igenom i alla fall dom mest kända novellerna.

Swarth är helt otroligt bra föressten, nästan så att den passerar Outre vid vissa tillfällen. Trummorna har fått ta en mer central och utmärkande plats, vilket uppskattas.

Höjdpunkterna går att finna i den något Gorguts influerade låten Writhen, där dissonanta gitarrslingor blandas med The Curators hesa vrålande. Även Werships är oerhört bra, hypnotiskt malande som för mig målar upp bilder av de svarta skeppen från "Dream Quest of Unknown Kadath".

Är helt lyrisk faktiskt, skivan lever upp till alla mina förväntningar och lite till. Årets skiva är här i mitt tycke.
Citera
2009-10-12, 19:29
Medlem
Byfånes avatar
Det ser så jävla majestetiskt ut med gökuret, fan han ser ut som korsning mellan Souron och Darth vader, satan vad grymt.
Citera
2009-10-12, 20:33
Medlem
alprazolam_s avatar
NP: Vulpecula - Fons immortalis
Mycket bra mcd!

Jag håller på att utöka DSBM lagret. Alla tips är välkomna, speciellt de mer obskyra alstren. Thy Light är det senaste jag upptäckt. Håller även på att ta hem en skiva med Profanum, vet dock inte om det räknas som depressive suicidal? Men låter väldigt intressant.

De mer hårda Thrashbanden och Death/Grind banden tas det också tacksamt emot tips. (via PM)
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-10-12 kl. 20:38.
Citera
2009-10-12, 20:34
Medlem
liasors avatar
Gökursnubben är min nya idol

NP: Hypocrisy - Mental Emotions

Oldschool Death FTW!
Citera
2009-10-12, 20:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Gökursnubben är min nya idol

NP: Hypocrisy - Mental Emotions

Oldschool Death FTW!
Haha! Ja han äger ju förfan!!!
Dessutom så var dom jäkligt bra! Det får bli att plocka hem lite...

Edit: Hittade ett symfoniskt band som lät rätt nice, nån som har hört?
http://www.youtube.com/watch?v=8y1__i_yVrM&feature=related
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-10-12 kl. 20:48.
Citera
2009-10-12, 20:52
Medlem
Naglfars avatar
Nya Dark Funeral-dängan My Funeral ifrån plattan som kommer i November. http://www.youtube.com/watch?v=TEVodXzNmPM

Låter lika mycket Dark Funeral som vanligt, låten innehåller inga direkta överraskningar utan tutar på i sedvanlig takt. Jag uppskattar dock Dark Funeral i all deras enkelhet, men den här var inget direkt att hänga upp i granen.

Fast det är alltid tüfft med videos till metallåtar, även om den här var lite cheesy. Den stora frågan som uppstår är dock; får man ha rött glitter på trumsetet när man spelar black metal?!
Citera
2009-10-12, 21:01
Medlem
sp3tts avatar
Vad fan är det Portal gör? Seriöst mindfuck. Nästan värre än Gorguts, och det säger en hel del. Det här kräver att man går till botten med saken, det får bli till att undersöka det hela grundligt! Men jag undrar om min mentala hälsa klarar det...
Citera
2009-10-12, 21:08
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag håller på att utöka DSBM lagret. Alla tips är välkomna, speciellt de mer obskyra alstren. Thy Light är det senaste jag upptäckt. Håller även på att ta hem en skiva med Profanum, vet dock inte om det räknas som depressive suicidal? Men låter väldigt intressant.
Lyrinx - Nihilistic Purity kan vara värd att kolla in.

Portal Portal Portal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in