2012-12-04, 12:51
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
The Ruins of Beverast - Foulest Semen of a Sheltered Elite

I och med att både detta gäng och Mgla, två av mina absoluta favoritakter som jag aldrig trodde jag skulle få se live, kommer uppträda på alltid lika eminenta Deathkult Open Air i Tyskland i Maj är det nästan risk att jag styr kosan ditåt som plåster på såren efter de uteblivna Arosian och Forlorn.

Du satsar lite fel hör jag, det enda godkända alternativet till Forlorn är ju så klart Nidrosian.

Med det sagt så känns det som att Forlorn var en jävligt bra helg. Så ni som missade det förtjänar att ha minst lika mycket ångest som jag.

NP: Ildjarn - Natt og Taake
Citera
2012-12-04, 13:25
Medlem
von_Ss avatar
Första 20 sekunderna i Waves over Valhalla är pinsamt vackra

Kompenserar med М8Л8ТХ - Непоколебимая Вера

WHITE POWER
Citera
2012-12-04, 20:05
Medlem
von_Ss avatar
Idag har jag i sann BM-anda varit ute och knallat i skogen. Gör det ofta och har alltid gjort då jag bor där jag bor men har ytterst sällan musik med mig. Hela höstjäveln har det regnat och då är det fanimig inget skönt att vara ute och traska hur vndrgrvndkvlt man än är, annars är hösten min personliga favorit tillsammans med lite Horn i lurarna.

Men nu när det är vinter bestämde jag mig för att köra omtalade Paysage d'Hiver. Fick bli demon med samma namn. Har aldrig riktigt lyssnat på bandet före men det satt som en jävla spik i kuken alltså. Hur och VARFÖR har jag missat detta? Ska sannerligen dra hem hela diskografin nu och lyssna tills jag stupar.
Citera
2012-12-04, 20:53
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Idag har jag i sann BM-anda varit ute och knallat i skogen. Gör det ofta och har alltid gjort då jag bor där jag bor men har ytterst sällan musik med mig. Hela höstjäveln har det regnat och då är det fanimig inget skönt att vara ute och traska hur vndrgrvndkvlt man än är, annars är hösten min personliga favorit tillsammans med lite Horn i lurarna.

Men nu när det är vinter bestämde jag mig för att köra omtalade Paysage d'Hiver. Fick bli demon med samma namn. Har aldrig riktigt lyssnat på bandet före men det satt som en jävla spik i kuken alltså. Hur och VARFÖR har jag missat detta? Ska sannerligen dra hem hela diskografin nu och lyssna tills jag stupar.
Välkommen in i kylan! Jag har i princip inte lyssnat på något annat alls sedan snön kom. Kanske rentav mitt favoritband i nuläget.

S/T-demon delar för mig förstaplatsen med Winterkälte, den måste du börja med. Kyligaste musik som gjorts. Därefter kan du prova Steineiche och Kristall & Isa för lite variation. Lycka till!
Citera
2012-12-04, 22:15
Medlem
Pajsage dHivert är fint som snus vid denna årstid. Fast jag schlänger även på Schnee mitt på sommaren och drömmer mig bort till snötäckta landskap. Apropå Schnee så bör den nyinvigde kolla upp splitten med Vinterriket, en inte lika intressant insats av Vinterriket som det är för pd'h. Körsången från Wintherr som framhävs från stund till stund bakom hans annars tandgnistande vrål samt det sprakande ljudet från elgitarren gör att man sitter som trollbunden.

NP: Paysage d'Hiver - Schnee
Citera
2012-12-04, 23:19
Medlem
Pescis avatar
Katharsis - Ascent from Ghoulgotha
Organiserat kaos, perfekt att lyssna på ute i mörkret och vinterkylan, i närvaro av Den Behornade Skogsväktaren.
Citera
2012-12-04, 23:58
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
S/T-demon delar för mig förstaplatsen med Winterkälte, den måste du börja med. Kyligaste musik som gjorts. Därefter kan du prova Steineiche och Kristall & Isa för lite variation. Lycka till!

Jag har lyssnat igenom Winterkälte nu och är helt hänförd. Försöker skriva nåt om den men vad ska man skriva? Snacka om resa. Sällan, om någonsin, har jag blivit så slukad av en platta och utskiten i en helt annan värld. Den världen är den kallaste, ödsligaste platsen som finns. Det kan inte finnas något iskallare än detta. Fin överraskning efter halva skivan också när hela jorden brakar sönder.

Onekligen en skiva som kräver många fler lyssningar. Känns som det finns mycket kvar att upptäcka. Definitivt ett utomhusprojekt detta. Nu rättar jag till katten, dunkar i en nu Caol Ila Mosh och drar på Kristall & Isa.
Citera
2012-12-05, 08:40
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag har lyssnat igenom Winterkälte nu och är helt hänförd. Försöker skriva nåt om den men vad ska man skriva? Snacka om resa. Sällan, om någonsin, har jag blivit så slukad av en platta och utskiten i en helt annan värld. Den världen är den kallaste, ödsligaste platsen som finns. Det kan inte finnas något iskallare än detta. Fin överraskning efter halva skivan också när hela jorden brakar sönder.

Onekligen en skiva som kräver många fler lyssningar. Känns som det finns mycket kvar att upptäcka. Definitivt ett utomhusprojekt detta. Nu rättar jag till katten, dunkar i en nu Caol Ila Mosh och drar på Kristall & Isa.
Good boy. K&I är mästerlig, i Pd'H:s värld av försvinnande små skillnader i ljudbilden som bara de med invigda öron kan höra ligger den någonstans emellan S/T-demon och Winterkälte, den har inte det mer organiska trumljudet hos förstnämnda och inte det kvävda knattrandet hos sistnämnda utan någonting däremellan. Det lilla flöjtlicket som upprepas gång på gång i låten Isa är fint som snus.

I övrigt: Die Festung och Einsamkeit är båda ambient only, men han är duktig på det också så det bör icke missas. Först och främst tycker jag i alla fall du ska kolla in debuten Steineiche, den skiljer sig nog mest från de övriga släppen med lite mer skog/natur-tema och lite mjukare, "fluffigare" ljudbild. Jag brukar mest återkomma till Der Baummann som jag anser vara en av hans starkaste låtar och ett unikt kort i diskografin, ett väldigt vilsamt och avslappnande stycke. Schattengang och Nacht bjuder båda på ungefär samma formel som Winterkälte, så de måste m.a.o. också höras. Kerker kan nog sägas vara det mest svårsmälta givet, där hör man verkligen inte ett skit av vad som pågår. En vertiabel ljudsoppa. Om man som jag är ett die hard-fan så uppskattar man det dock ändå, jag lyssnade igenom den nu på morgonen när jag tog mig till jobbet genom den piskande snöstorm som fortfarande pågår i Stockholmsområdet. Brukar även frekvent lyssna på den på hemvägen från jobbet; den fyller samma funktion som noisemusik för mig, något att lyssna på när man inte har lust att lyssna på omgivningens musik men heller inte egentligen orkar lyssna på musik.
Citera
2012-12-05, 18:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Kör lite A.M.S.G. - The Principle of Evil Becomes the Ideal of the Promethean här. Great stuff.

Var det någon som visste när deras fullängdare skulle komma?
Citera
2012-12-06, 12:57
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Behemoth - 23 (The Youth Manifesto)

Balle vilken bra låt. Längtar tills Nergals bok kommer ut på engelska!
Citera
2012-12-07, 01:42
Medlem
Icon of Phobos - Shape of Failure

länk: http://www.youtube.com/watch?v=DQPDdr53ZfM

mycket bra, från staterna.
Senast redigerad av automatom 2012-12-07 kl. 01:52.
Citera
2012-12-07, 02:36
Medlem
KillForSatans avatar
Det där Paysage D'hiver var fan grejer. Ska dra på demon med samma namn i mp3n och sen gå ut och skotta lite (en jävla massa) snö vilken sekund som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in