2012-09-25, 02:22
Medlem
-flame4fame-s avatar
NP: Asmund - Outtalbart Ryskt Namn

http://www.youtube.com/watch?v=JdITryyLjcQ&feature=related

Lite NSBM är väl aldrig fel?
Citera
2012-09-25, 07:48
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
De bästa? De sämsta snarare. Tråkig melodi genom hela låten, knappt någon variation. Extremt dåligt riff.

Piss helt enkelt i mina öron.
Vad anser du är det bästa som skapats inom black metal-genren då?
Citera
2012-09-25, 08:29
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
De bästa? De sämsta snarare. Tråkig melodi genom hela låten, knappt någon variation. Extremt dåligt riff.

Piss helt enkelt i mina öron.

Sämsta? Jag tror faktiskt jag håller med kedja här, En Vind Av Sorg är riktigt bra. Hans skrik känns riktigt plågade på något sätt, det var den första låt jag tyckte var riktigt bra inom vanlig Black Metal.

NP: An Autumn for Crippled Children - Only the Ocean Knows
Kanske inte riktigt death/black men kände inte för alltför rå musik nu på morgonkvisten.
Citera
2012-09-25, 08:30
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Deliverance - Opeth. EPIC SHIET
Citera
2012-09-25, 09:26
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TintinoDbambino
Deliverance - Opeth. EPIC SHIET
Stäng av datorn nu, du blir sen till skolan.
Citera
2012-09-25, 12:01
Medlem
Riiikards avatar
Dissection - Nights Blood.

Bra skit..
Citera
2012-09-25, 12:05
Medlem
Mordum87s avatar
"En vind av sorg" är en klassiker, inser man inte det är man helt enkelt dum i huvudet och bör hålla sig långt borta ifrån den här tråden och BM överlag. Punkt.

Kopp svart rykande kaffe här och en av de absolut bästa, tyngsta och framförallt mörkaste plattorna i världshistorien, på skivtallriken:

Abandon - The Dead End
Testade att köra deras tidigare "In reality we suffer" igår, påväg till och från jobbet. Men tycker ärligt talat inte det lät något vidare bra, men det kanske är klassisk växare?
TDE är dock en av mina absoluta favoritplattor, och den kommer nog aldrig trilla bort ifrån 10iTopp-listan.
Bara inledningen på "Pitch Black Hole" (för att ta något väldigt uppenbart) får ju en att vilja slita sitt punghår!

dom do-dom, do-dom, treeeiiiii...traaaaay..triiiiiiiii...trooooo
DOWN THE PITCH..BLACK HOLE!!
Citera
2012-09-25, 17:18
Medlem
Sarlaccs avatar
Castrum Doloris - Marduk
Vilken njutning det är att lyssna på world funeral-plattan. Än kan man bara fantisera om hur den skivan blivit med Daniel Rostén på sång.
Citera
2012-09-25, 17:20
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Darkthrone - En vind av sorg

Kanske det bästa som har skapats i blackmetal genren,,

Riktigt passande i kommande höstrusket. Skräpigt men ändå så vackert med dess melankoli.
Citera
2012-09-25, 17:38
Medlem
Riiikards avatar
http://www.youtube.com/watch?v=e-kW-rxzJ_0 - Svårt att sätta genre, men skulle sätta det som Black Metal ändå. Texten är syyyk.
Citera
2012-09-25, 17:41
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Stäng av datorn nu, du blir sen till skolan.

Hehe, så det är barnsligt att lyssna på Opeth? Kan erkänna att jag lyssnar på Blackwater Park men det är nog mest på grund av cover art'en. De har gjort nån låt till man kan lyssna på men absolut inget jag fastnat för.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarlacc
Riktigt passande i kommande höstrusket. Skräpigt men ändå så vackert med dess melankoli.

Håller helt klart med men jag lyssnar faktiskt hellre på lite lugnare musik när det går över till höst, Agalloch, Woods of Ypres och Empyrium blir det mest av.

NP: Agalloch - Of Stone, Wind, and Pillor

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Riiikard
http://www.youtube.com/watch?v=e-kW-rxzJ_0 - Svårt att sätta genre, men skulle sätta det som Black Metal ändå. Texten är syyyk.

Alcest spelas också mycket här men vet inte om Black Metal är riktigt rätt stämpel på Alcest, nån låt i BM-stil har de helt klart gjort men deras senaste skiva är långt ifrån det.
Kan inte franska så kan ej uttala mig om lyrics btw...
Senast redigerad av gronbuske 2012-09-25 kl. 17:45.
Citera
2012-09-25, 18:22
Medlem
Edenbelows avatar
Fan, då har denna episka tråd passerat 1000-sidor sträcket. Riktigt kul att tråden lever vidare och fortsätter att blomstra. Har följt utvecklingen noga och upptäckte tidigt denna digitala guldgruva, även fast jag postar betydligt mindre i förhållande till hur slaviskt jag faktiskt följer den. Må det bli 1000 sidor till!

Lyssnar annars på Blut Aus Nords senaste Cosmosophy. Inne på första låten så vågar inte uttala mig om hur bra eller dåligt det låter riktigt än. Ser även fram emot att köra alla 777-skivor i ett svep och se om de kanske avslöjar tidigare oanade sidor då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in