Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-05-07, 23:24
Moderator
Falukropps avatar
Hjälpte en annan kille till rätta med ett fel som gav precis samma symptom. Du kan ju börja i den ändan:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=909721
Citera
2009-05-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Hmm ok, startar den i safe mode? Isåfall kollar du i event loggen vad som hände eller så tar du en systemåterställning. Om det är en uppdatering som gått galet så ska det ha skapats en återställningspunkt innan uppdateringen installerades och på det viset får du reda på vilken uppdatering det var. Sen kan du söka vidare på det

Hur går jag in i "safe mode" då?
Citera
2009-05-07, 23:29
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen89
Hur går jag in i "safe mode" då?
Du trycker på F8 under uppstart av datorn INNAN windows loggan kommer upp. Direkt datorn är på kan du börja trycka. Får du upp "Boot menu" så använder du pilarna för att välja "HDD" och trycker Enter, sen fortsätter du med F8 igen. Sen väljer du "Felsäkert läge"
Citera
2009-05-08, 16:58
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikoz89
Kolla om du fått för mkt dam eller om du har något strul med fläkten. Känns som om det har med överhettning att göra.

Safe mode¿¿¿
Citera
2009-05-08, 17:20
Bannlyst
Hade samma problem igår haha. Det var ett ram-minne som hade hoppat ut en bit. Jag såg inte det först men sen märkte jag och datorn funkade klockrent. Du kan även prova ta ut alla ramminne och sätta in lite i taget då någon minne kan ha slutat fungera.
Citera
2011-01-24, 12:42
Medlem
Aleopas avatar
Sitter med liknande problem. Antagligen har jag fått ner en trojan som spökar.
Datorn stängs ner efter ca1minut och återstartas med en blåskärm som laddar upp till 100% och sen får jag välja normal, felsäkert, med nätverk och den andra med kommando.
Jag hinner inte göra speciellt mycket Den minuten jag får ha datorn innan den startar om.

Är inte så sugen på att boota om.

Nu testade jag med kommando, och då kom mcafee upp och ville jag skulle uppdatera. Struntade i de och körde en snabbascan som inte gav något. Nu testar jag den fullständiga som antagligen tar ett bra tag.
Inga bra tips?
Citera
2011-01-24, 13:36
Medlem
Aleopas avatar
Fick igång en återställning. Fick ha datorn i 2min denna gång innan blåskärm och automatisk omstart. Slår snart ihjäl skiten...
Citera
2011-01-24, 22:11
Medlem
Boota datorn från windowsdisken och kör systemfils kontrolleraren
Citera
2011-01-25, 11:09
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaynar
Boota datorn från windowsdisken och kör systemfils kontrolleraren

De märkliga var ju att jag fick ha datorn en minut mer pga. systemåterställningen. Att viruset finns kvar efter återställningen är väl iof. helt värdelöst.

Boota om den var jag inne på. Satte i Winskivan och startade om, hände inget. Inte efter femte gången heller. En gång frågade den om jag ville reparera datorn. Vilket jag gjorde, blev svart skärm, efter 15min startade jag manuellt om den.

Någon med yxa att låna ut?
Citera
2011-09-30, 21:51
Medlem
jag har samma problem med min bärbara dator. det kan bero på överhettning eftersom jag till och med bränner mig på datorn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in