Jag "hittade" bevis för gud nu igen och jag skulle gärna höra erat perspektiv om detta är en slump eller design:
http://myfbjokes.com/wp-content/uploads/2012/09/god.jpg
Guds medeciner..
Moroten ser ut som människans öga och moroten har en ökande effekt på blodflödet till ögonen..
Är det en slump att en morotsbit har samma format och pupill som en männikas öga, och samtidigt en positiv effekt på människors ögon?
Eller är det en design även där som ni kunde ha sett om ni hade intelligens hög nog att förstå vad en design är?
Hur klarade slumpen att sätta ihop alla dom där 4 sakerna, så dom ser ut som insidan på människor, och samtidigt växer på träd och har en läkande effekt på människors insida?
Och vad har ni för bevis för att slump kan designa liv?
Kan ni ge ett enda bevis för att slump har designat ett system eller en design? så skulle jag vara glad, eftersom ni skriver utifrån erat perspektiv som grundas i en TRO om att allt är en slump, och tillåmed er själva är en slump som aldrig nånsin designats, trots att det är ganska avancerade system och designer i eran kropp..
Intelligens är det enda som kan designa, sen är det upp till er att avgöra om det är en gud som sitter på molnen och skriver DNA-koder eller om intelligens kan finnas i nån annan form än människor och gudar som liknar människor..
Intelligent energi skulle jag vilja beskriva gud som, en energi som är en del av allt och alla, närmare bestämmt 99,9% av allt i världen och oss själva består av gud som är energierna som håller upp all materia i universum..
Ni kan se gud på egen hand om ni har ett starkt mikroskop så ni kan zooma in väldigt nära för att se att materia egentligen inte är materia utan 99,9% energier med atomer som snurrar snabbt runt energierna som inte syns.. (använd youtube och sökord om ni inte har råd med ett dyrt mikroskop)
Kanske ni kan gå en ingenjörsutbildning för att lära er designa och därmed göra det möjligt för er att se bevisen för gud runt om oss och i oss..
Tyvär så ser jag ingen annan lösning på att ni ska kunna se och förstå att gud är verklighet utan att ni vet vad en design är eller att naturen är fylld av designer.
Kanske kommer jag på en annan lösning åt er senare men det är ingen enkel nöt att knäcka när människor som hade intelligens när dom föddes, som nu har växt upp och blivit programerade att inte förstå eller kunna se en design om den inte är designad av en människas intelligens.. Dvs att alla designer i naturen och era egna kroppar totalt ignoreras och underskattas av er själva som antagligen tror att ni själva är en slump precis som allt annat liv på planeten så har vi inget mening alls förutom slump och tur, ingen intelligens behövs för att designa dom mest avancerade designerna som finns på planeten, eller hur då?