2019-08-20, 21:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Falskt! Lika falskt som du är Falsk. Övetygelse är starkare än tro. Tro och övertygelse är helt olika. lär dig semantik.
Det var ju det jag skrev.
Tro behöver inte ha någon grund.
Om man upplever något som man tror är gulds verk så kan man bli övertygad om gud finns, antar jag.

Citat:
Du vet med säkerhet om själars natur när du dör. Ha inte bråttom du närmar dig svaret varje dag som går.
Nej jag vet inte med säkerhet när jag dör. Det är du som, helt utan belägg, påstår det.
Citera
2019-08-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det var ju det jag skrev.
Tro behöver inte ha någon grund.
Om man upplever något som man tror är gulds verk så kan man bli övertygad om gud finns, antar jag.

Nej jag vet inte med säkerhet när jag dör. Det är du som, helt utan belägg, påstår det.
haha hur senil är du på en skala 1 till 10. Du måste bara säga emot som ett litet trotsigt barn mot det mest uppenbara sanningen . Lilla idiot senil. När döden inträder kommer du med all säkerhet veta.
Citera
2019-08-20, 21:34
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du vet med säkerhet om själars natur när du dör.

Citat:
När döden inträder kommer du med all säkerhet veta.

Och det VET du alltså av egen erfarenhet? Intressant.

Tråkigt för dig i så fall om det visar sig att det faktiskt bara är så som att någon släcker ljust när man dör. Alltså att medvetandet bara upphör tvärt. Hur menar du då att någon ska VETA med säkerhet om själarnas natur om medvetande upphört tvärt?

Alltså, om det nu, enligt dig, skulle vara så att medvetandet inte bara upphör tvärt vid döden så skulle det alltså vara bra om du kunde ge lite belägg för att det skulle vara så att en persons medvetande fortsätter att vara medvetet efter döden. Annars finns det ju inget sätt att veta något om själarnas natur efter döden.

Du påstod det, så vilka belägg har du för ditt påstående?
Berätta gärna mer om det med BELÄGG, om du vet vad det betyder.
Citera
2019-08-20, 21:45
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
haha hur senil är du på en skala 1 till 10. Du måste bara säga emot som ett litet trotsigt barn mot det mest uppenbara sanningen . Lilla idiot senil. När döden inträder kommer du med all säkerhet veta.
Det är ingen uppenbar sanning i dina påståenden.
Citera
2019-08-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Och det VET du alltså av egen erfarenhet? Intressant.

Tråkigt för dig i så fall om det visar sig att det faktiskt bara är så som att någon släcker ljust när man dör. Alltså att medvetandet bara upphör tvärt. Hur menar du då att någon ska VETA med säkerhet om själarnas natur om medvetande upphört tvärt?

Alltså, om det nu, enligt dig, skulle vara så att medvetandet inte bara upphör tvärt vid döden så skulle det alltså vara bra om du kunde ge lite belägg för att det skulle vara så att en persons medvetande fortsätter att vara medvetet efter döden. Annars finns det ju inget sätt att veta något om själarnas natur efter döden.

Du påstod det, så vilka belägg har du för ditt påstående?
Berätta gärna mer om det med BELÄGG, om du vet vad det betyder.

Din dumhet och dina fadäser känner inga gränser, Du gör ett försök av att göra narr av mig när jag säger att efter döden får varje individ veta om sin själs bördor samtidigt som du i samma mening påstår att allt släcks och blir svart. Har du erfarit det? Intressant.

Nej, vi min herres den allsmäktiges namn. När döden inträffar kommer du att höra röster och se ansikten som är fasansfulla och inte mänskliga. Du kommer att be herren den allsmäktige att sända dig tillbaka till jorden för att göra gott men till ingen nytta. Du kommer med säkerhet få erfara dessa syner. Detta har den allsmäktige lovat och den allsmäktige bryter aldrig sitt löfte.
Citera
2019-08-20, 22:00
Medlem
Citat:
Det är ingen uppenbar sanning i dina påståenden.

Ja. när du dör kommer du veta vad som är sant. Detta påstående är sant. Hur kan du ens motsäga detta`? Är det inte självklart för dig att när du dör så får du veta i fall om du har en själ eller inte?

Hur gammal är du? Hoppas du inte är mellan 20 och 60 år. Om du är yngre än 20 och äldre än 60 kan du ursäktas med att dina hjärnceller inte har utvecklats riktigt än respektive blivit för sköra och senila.
Citera
2019-08-20, 22:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja. när du dör kommer du veta vad som är sant. Detta påstående är sant. Hur kan du ens motsäga detta`?
Det har jag inte argumenterat emot.
Det är det vad du påstår kommer att hända som jag vill ha belägg för.
Som till exempel:
Citat:
Du vet med säkerhet om själars natur när du dör
Om jag inte ser till någon själ, då vet jag ju inte om de inte finns, eller om de gömmer sig.

Citat:
Är det inte självklart för dig att när du dör så får du veta i fall om du har en själ eller inte?
Nej. När jag dör kanske allt bara upphör. Oavsett om jag har en själ eller inte.
Vem skulle upplysa mig om det, och hur skulle det gå till?

Citat:
Hur gammal är du? Hoppas du inte är mellan 20 och 60 år. Om du är yngre än 20 och äldre än 60 kan du ursäktas med att dina hjärnceller inte har utvecklats riktigt än respektive blivit för sköra och senila.
Jag är närmare 60 än 20.
Citera
2019-08-20, 22:11
Medlem
Citat:
Det har jag inte argumenterat emot.
Det är det vad du påstår kommer att hända som jag vill ha belägg för.
Som till exempel:

Om jag inte ser till någon själ, då vet jag ju inte om de inte finns, eller om de gömmer sig.

Nej. När jag dör kanske allt bara upphör. Oavsett om jag har en själ eller inte.
Vem skulle upplysa mig om det, och hur skulle det gå till?

Jag är närmare 60 än 20.

Du har med andra ord livet bakom dig än framför dig ändå är du bittert förnekare? Detta är en förbannelse du har drabbats av.
Citera
2019-08-20, 22:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du har med andra ord livet bakom dig än framför dig ändå är du bittert förnekare? Detta är en förbannelse du har drabbats av.
Det finns inget att förneka angående dina påståenden.
Hur kontrollerar jag att jag drabbats av en förbannelse?
Citera
2019-08-20, 22:17
Medlem
Citat:
Det finns inget att förneka angående dina påståenden.
Hur kontrollerar jag att jag drabbats av en förbannelse?
Om du inte har lärt dig att kontrollera saker och ting på närmare 60 år så är tiden ute för dig. Du har livet bakom dig än framför dig.
Citera
2019-08-20, 22:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om du inte har lärt dig att kontrollera saker och ting på närmare 60 år så är tiden ute för dig. Du har livet bakom dig än framför dig.
Nej, tiden är aldrig ute för att be om belägg för påståenden.
Citera
2019-08-20, 22:56
Medlem
Citat:
Nej, tiden är aldrig ute för att be om belägg för påståenden.

I samma ögonblick som döden inträder kommer du direkt varesebli en annan verklighet mer verkligt än denna fysiska verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in