2009-05-05, 21:52
Medlem
soundchecks avatar
Jag vet inte vad som tog åt mig. Men på en grillfest för inte så länge sedan så serverade jag en köpt potatissallad (gourmévariant) i en glasskål för att jag tyckte det såg snyggare ut. Den var förbannat god och flera av mina vänner kommenterade den. Då frågade någon var jag hade köpt den. "Köpt den?" svarade jag, "Det är min egen." Varför i helvete drog jag en sådan elefantlögn? Jag som aldrig brukar ljuga annars.

Men det kanske är en vanlig företeelse?
Citera
2009-05-05, 21:53
Medlem
Are-ons avatar
Nää, folk vet att jag inte kan laga mat:P
Citera
2009-05-05, 21:56
Medlem
herrFlinthjartas avatar
NJaaa inte mat, men kakor o tårtor har det blivit en del av.
Citera
2009-05-05, 21:57
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Jag bjöd en brud på sån där... Fryst pasta carbonara man köper i plastpåse och steker i stekpannan, kommer inte på märket nu... Iallafall, hon gillade det och jag fick doppa, win på det!
Citera
2009-05-05, 21:57
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Jag vet inte vad som tog åt mig. Men på en grillfest för inte så länge sedan så serverade jag en köpt potatissallad (gourmévariant) i en glasskål för att jag tyckte det såg snyggare ut. Den var förbannat god och flera av mina vänner kommenterade den. Då frågade någon var jag hade köpt den. "Köpt den?" svarade jag, "Det är min egen." Varför i helvete drog jag en sådan elefantlögn? Jag som aldrig brukar ljuga annars.

Men det kanske är en vanlig företeelse?

Haha klockrent ju! Blir roligare av att dom frågade var du köpt den, känns som att det blir besvärligare att ljuga då än om dom frågat "har du lagat denna?" och du bara svara ja, på något sätt!

Själv kan jag inte minnas att jag har gjort det, tycker ofta det är ganska uppenbart när något är köpt, så borde vara svårt..

OT: Ca 4 år och 4 månader tog det... 1000! hehe
Citera
2009-05-05, 22:34
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Haha klockrent ju! Blir roligare av att dom frågade var du köpt den, känns som att det blir besvärligare att ljuga då än om dom frågat "har du lagat denna?" och du bara svara ja, på något sätt!

Själv kan jag inte minnas att jag har gjort det, tycker ofta det är ganska uppenbart när något är köpt, så borde vara svårt..

OT: Ca 4 år och 4 månader tog det... 1000! hehe

Det har du tamejfan rätt i, det har jag inte tänkt på. Jag ljög ju faktiskt inte, även om alla uppfattade som om det var jag som hade gjort potatissalladen.
Citera
2009-05-06, 10:59
Medlem
WaRs avatar
Det pinsamma är ju om någon i sällskapet har käkat samma sallad innan och kände igen den klart och tydligt men inte sa något om det66. Lätt att bli stämplad som mytoman.
Citera
2009-05-06, 13:45
Medlem
Dougs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaR
Det pinsamma är ju om någon i sällskapet har käkat samma sallad innan och kände igen den klart och tydligt men inte sa något om det66. Lätt att bli stämplad som mytoman.

Kul att få mytomanstämpel för en liten lögn om potatissallad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in