Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-04, 18:19
Medlem
boostankans avatar
Kan inte hitta något backupprogram som, "förutom vanlig kryptering", även kan kryptera filnamn. Har bland annat provat Acronis True Image, vilket gör ett utmärkt jobb, men det krånglar (random-fel hela tiden) och jag lyckas aldrig hitta någon bra crack som verkar "funka".

Har därför provat flera (både kommersiella och gratis) backupprogram, men alla gör backuperna till .zip-filer och dom kan man öppna utan lösenord, det är bara när man vill öppna en speciell fil i arkivet som lösenordet krävs...

Så, finns det något backupprogram (förutom acronis) som kan kryptera hela arkivet och inte bara själva filerna?

Tacksam för svar
Citera
2009-05-04, 22:36
Medlem
merlin2s avatar
winrar gör det om jag inte minns fel men winrar är inte gjord för att man ska flytta in och ta ut filer ur en rar-fil hela tiden.

testa annars truecrypt, döp filen till tex "rambo.avi" vilket kommer göra att dem flesta som ser filen kommer tro att det är en film. men kan inte öppnas med annat program förutom truecrypt.

edit. när du gör en backup via trueimage, ser du till att verifierar filerna också eller?
Citera
2009-05-06, 15:48
Medlem
boostankans avatar
Problemet med truecrypt är ju att jag måste sätta en övre gräns för hur stor "containern" kan/får bli. Det gör ju att jag måste göra en ny fil varje gång backupen blir för stor... :/

Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
edit. när du gör en backup via trueimage, ser du till att verifierar filerna också eller?
Vet inte riktigt vad du är ute efter, men ja, jag har provat någon gång att verifiera backupen och då visade det att det inte fanns några fel.

Har det någon betydelse?
Citera
2009-05-19, 15:53
Medlem
boostankans avatar
Bumpar tråden, behöver verkligen hjälp...
Citera
2009-05-19, 17:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd flyttad till support.

//Mod
Citera
2009-05-19, 19:14
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Så, finns det något backupprogram (förutom acronis) som kan kryptera hela arkivet och inte bara själva filerna?

Tacksam för svar

Symantec Backup Exec 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in