2009-05-04, 12:53
Medlem
Trance_Nations avatar
Antar att denna tråd skall ligga innom någon byggdel, men då jag inte hittar denna tycker jag att bostad passade bra.

Så, vad menas egentligen med "självslocknande polystyren"
Brukar även stå ett vist grad antal i celsius, tex "Tillverkad i självslocknande polystyren 960˚C enligt IEC 695-2-1."

Vad menas med självslocknande, och är det meningen att den skall tåla 960grader innan den smälter?
Citera
2009-05-04, 18:14
Bannlyst
här kommer en länk (dock på engelska) som beskriver IEC 695-2-1 som är en amerikansk standard för materialprovning

http://www.rtpcompany.com/info/ul/glowwire.htm
Citera
2009-05-04, 18:42
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
här kommer en länk (dock på engelska) som beskriver IEC 695-2-1 som är en amerikansk standard för materialprovning

http://www.rtpcompany.com/info/ul/glowwire.htm

Ah okej, så vad jag fattade det så är det plast som i sig inte brinner? (där av självslocknande)
Och den börjar inte smälta förns över 900grader?
Citera
2009-05-05, 04:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Ah okej, så vad jag fattade det så är det plast som i sig inte brinner? (där av självslocknande)
Och den börjar inte smälta förns över 900grader?

Nja, vad som menas är att plasten inte fortsätter brinna när testtråden (som håller den aktuella temperaturen) släcks. Plasten får brinna när den är i kontakt med tråden men så fort tråden lyfts undan så skall plasten slockna.
Citera
2009-05-05, 11:54
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, vad som menas är att plasten inte fortsätter brinna när testtråden (som håller den aktuella temperaturen) släcks. Plasten får brinna när den är i kontakt med tråden men så fort tråden lyfts undan så skall plasten slockna.
Ah okej. Tack för det
Citera
2009-05-06, 09:05
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Jäpp så e det!

Har jobbat med plast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in