Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2009-05-05, 19:39
Medlem
datajesuss avatar
jag rekomenderar express om du INTE ska göra annat än att dela nätet trådlöst.. extreme e annars bättre och stabilare på alla vis.

timecapsule ska undvikas till varje pris har jag insett
Citera
2009-05-05, 23:14
Medlem
availables avatar
Har ingen trådlöst hemma redan i dagens läge? Vem orkar ha en TP inkopplad jämt. Skulle tippa på att jag utan problem kan ansluta en Express till mitt befintliga, där jag även har möjlighet att koppla in extern disk - och samtidigt AirTunes. Detta är dock inget jag har nöje av i dagsläget, så inget jag kommer att testa inom snar framtid.
Senast redigerad av available 2009-05-05 kl. 23:16.
Citera
2009-05-06, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
jag rekomenderar express om du INTE ska göra annat än att dela nätet trådlöst.. extreme e annars bättre och stabilare på alla vis.

Varför ska den undvikas? :O
Citera
2009-05-06, 07:48
Medlem
Adam87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av available
Har ingen trådlöst hemma redan i dagens läge? Vem orkar ha en TP inkopplad jämt. Skulle tippa på att jag utan problem kan ansluta en Express till mitt befintliga, där jag även har möjlighet att koppla in extern disk - och samtidigt AirTunes. Detta är dock inget jag har nöje av i dagsläget, så inget jag kommer att testa inom snar framtid.
Jag har trådlöst på min Macbook, men tantens dator går fortfarande trådbunden. Xboxen går trådbunden.
Citera
2009-05-06, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus

Varför skall man undvika timecapsule?
Citera
2009-05-06, 08:44
Medlem
Not_mes avatar
Jag köpte en airport extreme då jag enbart hade en risig Zyxel router tidigare och jag måste säga att jag är extremt nöjd!

Nätet går betydligt snabbare och stabilare, Skype fungerar som det skall och att ha USB-diskar över nätet är ju inte helt fel. Det faktum att den kör dubbla band och dessutom har ett gästnätverk som går att starta om man får gäster någon gång är ju underbart...

Nej, köp Extremen. Upp till 244 USB-diskar eller så kan du ha inkopplade...

Det enda negativa jag har hittat är väl att när jag streamar video från hårddisken i airport hackar videon till varje minut eller så. Vet inte varför det är, kan vara att hårddisken varvar ner eller så. På Xboxen fungerar det utmärkt att kolla på video utan att det hackar. Så om någon har några idéer hur man fixar så får ni gärna säga till!

Och just det ja, extremen är snygg också. Slängde in alla mina nätverksdetaljer i garderoben tidigare för det var så fult (walk-in), men nu vill man ju ha extremen framme och visa... Kanske får möblera om igen! :P
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in