Citat:
Ursprungligen postat av M.Tsvangirai
Skulle vara tacksam om någon kunde svara på detta.
Sitter och sammanställer ett lite längre pluggdokument (runt 17sidor just nu) som jag ska använda inför en tenta. I detta så har jag noggrant och prydligt markerat huvud- och subrubriker så att jag smidigt och lätt ska kunna navigera i dokumentet och även lägga till en innehållsförteckning när jag är klar. Det som är så frustrerande är att navigationspanelens fiffiga "Document panel" som bildar en vänsterframe där jag borde kunna navigera efter rubrikerna "hittar på" egna rubriker och lägger till dem i dokumentöversikten så att det blir otroligt rörigt att navigera i dokumentet. Särskilt sådana ord som står för sig själva på en rad markerad i fet stil. Detta är för övrigt inget enhetligt system då jag har flera sådana rader i liknande formatering som inte behandlas som en huvudrubrik... När jag så markerar dessa felaktigheter och berättar för word att detta ord bara ska vara formaterat enligt normal så uppenbarar sig dessa ord likförbannat återigen i document map.
Kan för övrigt lägga till att innehållsförteckningsfunktionen fungerar precis som den ska. Den lägger alltså inte till några hittepå-rubriker.
Tillägg2: Detta funkar också utan tjaffs (samma dokument) i open office.
Finns det någon inställning för detta som jag inte funnit ännu eller hur löser man det?
Lämnade precis in en 50 sidor lång avhandling som jag skrev i Office for Mac. Och kan inte annat än att sympatisera med dig. Större skit till program får man leta efter.
Själv hade jag ett problem med att. Word av sig själv valde att göra alla mina referenser boldade. Och hur jag än ändrade dessa till normal så återkom problemet igen och igen. Inget hjälpte.
Efter många om och men. Så startade jag helt enkelt om Word efter att ha copy-pastat hela dokumentet med Comand + a. Sedan upp med ett nytt word dokument och klistra in. Och SHOFF så va problemet borta.
Prova med det. Kanske hjälper.