2009-05-07, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Man kan ju använda sig av flera desktops också.
Jag har använd VirtueDesktop ett par år. Funkar kanon.
Spaces?
Citera
2009-05-07, 10:21
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Man måste cmd-tabba till rätt app och sen trycka ner alt och därefter släppa upp cmd.

Då dyker det minimerade fönstret upp.

Det var som satan. TACK SÅ IN I HELVETE FÖR DET.
Citera
2009-05-08, 01:04
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Alla dessa kommandon går dessutom att ändra genom Systeminställningar, så vill man ha någon smidigare kombination är det lätt gjort.

tjena, gick in på systeminställningar -> tangentbord & mus -> kortkommandon men hittar ingenstans där cmd + m (nedtabbning) finns, vet du exakt hur man ändrar till cmd + tabb istället?
Citera
2009-05-08, 08:25
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackh0e
tjena, gick in på systeminställningar -> tangentbord & mus -> kortkommandon men hittar ingenstans där cmd + m (nedtabbning) finns, vet du exakt hur man ändrar till cmd + tabb istället?
Du gör så att du går längst ner i listan, expanderar Alla program och lägger till ett kommando där. Kommandots menytitel ska vara Minimera och sedan kan du lägga in vilket kommando du vill. Du kan behöva starta om program eller logga ut.
Citera
2009-05-08, 10:39
Bannlyst
Citat:
osv.

Dra mig baklänges, jag trodde att jag hade koll på alla kortkommandon och tangentkombinationer, men det är alldeles uppenbart att man aldrig är fullärd.

Nytt va det. Men jävligt krångligt måste jag säga.

Och nu skall jag säga något som tar emot: Men varför i helvete kan det inte vara som i WIN att när man kör cmd och tab, och väl hittat det prog. man vill öppna så skall det programmet öppnas som du markerat med tab.
Citera
2009-05-08, 11:29
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Nytt va det. Men jävligt krångligt måste jag säga.

Och nu skall jag säga något som tar emot: Men varför i helvete kan det inte vara som i WIN att när man kör cmd och tab, och väl hittat det prog. man vill öppna så skall det programmet öppnas som du markerat med tab.
Precis. Särskilt då när man av misstag minimerat skiten genom ett felaktigt dubbelklick. I vanliga fall är det ju precis så, om man kör Cmd+H för att dölja programmet, men om man ist. minimerar är det sjukt drygt att det inte hoppar upp igen.
Citera
2009-05-08, 12:20
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Du gör så att du går längst ner i listan, expanderar Alla program och lägger till ett kommando där. Kommandots menytitel ska vara Minimera och sedan kan du lägga in vilket kommando du vill. Du kan behöva starta om program eller logga ut.

Ok, men när jag skall lägga till skriver jag Minimera och sedan när jag ska trycka kringla (cmd) + tabb så funkar det ej, men det fungerar om jag trycker cmd + A (t.ex), hur gör man så att man får tabb?
Citera
2009-05-08, 12:53
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ok, men när jag skall lägga till skriver jag Minimera och sedan när jag ska trycka kringla (cmd) + tabb så funkar det ej, men det fungerar om jag trycker cmd + A (t.ex), hur gör man så att man får tabb?
Vet ej. Cmd+tabb är ju låst till att byta program. Välj någon annan kombination, cmd+§ kanske?
Citera
2009-05-08, 13:54
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Vet ej. Cmd+tabb är ju låst till att byta program. Välj någon annan kombination, cmd+§ kanske?

ok, detta fungerar men inte i spelet counter strike, någon aning varför? fungerar i wow.
Citera
2009-05-08, 13:55
Bannlyst
Citat:
ok, detta fungerar men inte i spelet counter strike, någon aning varför? fungerar i wow.
Kör du CS genom crossover?
Kör cmd+h istället och sen cmd+tab för att få fram det igen..
Citera
2009-05-09, 00:33
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Korrekt, tack så mycket
Citera
2009-05-10, 23:48
Medlem
Crackh0es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund

Fungerar fortfarande inte? :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in