Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-03, 17:01
Medlem
PacmanSwes avatar
Jag tänkte göra en liten fabriksåterställning av min asus eeepc 901.

Man fick tydligen inte med nån xp-skiva till den så jag undrar hur det blir om jag återställer den? Kommer xp finnas kvar eller kommer jag behöva installera det igen?

Tack på förhand /Pacmanswe
Citera
2009-05-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Jag tänkte göra en liten fabriksåterställning av min asus eeepc 901.

Man fick tydligen inte med nån xp-skiva till den så jag undrar hur det blir om jag återställer den? Kommer xp finnas kvar eller kommer jag behöva installera det igen?

Tack på förhand /Pacmanswe

återställningen gör så att systemet blir exakt som när du köpte det... dvs med xp och drivisar.. dock måste du ha en extern optisk enhet...
Citera
2009-05-03, 17:07
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
återställningen gör så att systemet blir exakt som när du köpte det... dvs med xp och drivisar.. dock måste du ha en extern optisk enhet...

http://www.youtube.com/watch?v=6tMnkhWXO5U

Hur gör den snubben då? Han har ju ingen extern optisk enhet
Citera
2009-05-03, 17:34
Medlem
wireless_admins avatar
Citat:

ananrs om ud inte har nån extern sc/dvd läsare kan du bygga dig en egen, om du har en vanlig extern HDD (IDE) så kan du bar skruva isär den och koppa in den till en av dina CD/dvd läsare som du har i en stationär dator. ananrs gjorde han från youtube en ganska enkel förklaring han gav.... eller fick du inga skivor alls från ditt köp av Eee pc'n? för man får alltid en "support" skiva från dem, och det är oxå en återställnings skiva....
Senast redigerad av wireless_admin 2009-05-03 kl. 17:37.
Citera
2009-05-03, 17:55
Medlem
Citat:

ingen aning men han ser ut att ha lagt in återställningsskivan som en partition på disken... men du måste väl ha fått en skiva med när du köpte den? xp ligger på den.......
Citera
2009-05-03, 18:22
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wireless_admin
ananrs om ud inte har nån extern sc/dvd läsare kan du bygga dig en egen, om du har en vanlig extern HDD (IDE) så kan du bar skruva isär den och koppa in den till en av dina CD/dvd läsare som du har i en stationär dator. ananrs gjorde han från youtube en ganska enkel förklaring han gav.... eller fick du inga skivor alls från ditt köp av Eee pc'n? för man får alltid en "support" skiva från dem, och det är oxå en återställnings skiva....

Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
ingen aning men han ser ut att ha lagt in återställningsskivan som en partition på disken... men du måste väl ha fått en skiva med när du köpte den? xp ligger på den.......

Jo, jag fick med en supportskiva. Men jag försöker lägga över den skivan till en extern HDD då jag inte har nån extern läsare. Tror ni att man kan köra skivan från en hårddisk?
Citera
2009-05-03, 22:22
Medlem
PacmanSwes avatar
anledningen till att jag ska göra det är för att jag vill ha tillbaka programmet 3conect som jag inte har hittat på google eller på nån annan sida.

Jag har haft lite problem med att ett 3g-modem och telias inkompetenta kundservice sa att det kunde vara 3conect som spökade. Det var det inte.

Så nu tänkte jag testa det programmet istället fast bara genom att sätta in simkortet. Men programmet ju borttaget och helt omöjligt att hitta igen.

Så jag undrar om nån vet vart man kan få tag i det?
Citera
2009-05-03, 23:37
Medlem
PacmanSwes avatar
Halleluja! Jag klarade det tillslut

Fick tag i 3-connect och fick ändra lite inställningar med APN som var inställd på 3 istället för Telia. Grymt, nu är sommaren räddad.
Citera
2009-05-04, 18:41
Medlem
wireless_admins avatar
Citat:
Halleluja! Jag klarade det tillslut

Fick tag i 3-connect och fick ändra lite inställningar med APN som var inställd på 3 istället för Telia. Grymt, nu är sommaren räddad.

grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in