2009-05-08, 11:27
Medlem
Zeromatics avatar
Det finns en massa djurarter som har gått och dött ut, jorden tycks finnas kvar ändå. Jag tror inte människan skulle vara något undantag.
Citera
2009-05-11, 21:17
Medlem
KaZibers avatar
Enda sättet jorden skulle kunna försvinna på utan oss skulle väl vara om någon gigantisk asteroid eller komet kolliderade med jorden.. Om vi människor lever skulle vi göra allt för att förhindra det.
Citera
2009-05-12, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smepen
Den klarade ju sig i några miljoner år innan vi kom och störde, så den klarar sig nog några miljoner till...

Några miljarder år ja...
Citera
2009-05-12, 11:37
Medlem
Andrewgos avatar
Nej, den kommer inte att försvinna. Däremot så kommer den att börja leva.
Citera
2009-05-12, 17:55
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrewgo
Nja, det gjorde den för några miljarder år sedan. Den kommer nog däremot sluta dö.
Citera
2009-05-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Citat:
Ursprungligen postat av Andrewgo
Nja, det gjorde den för några miljarder år sedan. Den kommer nog däremot sluta dö.

Det beror på hur man definierar 'liv'.
Stormar och vulkanutbrott kan vara tecken på ett Gaia.
Citera
2009-05-13, 16:51
Medlem
Spion-Apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muss
om allt levande försvinner, alla celler och dylikt. Då finns de ju bara ett skal kvar. Alltså borde jorden vara kvar?
Ja, så lär det vara. För något så stort försvinner väl bara inte sådär? Möjligtvis av en komet...
Citera
2009-05-13, 20:18
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BratBasher

Jorden träffar sin bror ute i rymden.
Bror säger: Fan Jorden du ser inte ut att må så bra.
Jorden: Nä jag har fått en släng av homo sapiens.
Bror säger tröstande: Oroa dig inte, det går över fort.

Briljant. Och jag tycker likadant.
Om fler människor kunde skilja sig från sin mänsklighet och ta en titt på världen så hade sett att vi bara är cancern som sakta förtär 'vår' jord, det finns inga positiva biprodukter av den mänskliga existensen.
De enda som kan se människor som en varelse som har rätt att existera är vi.

All djur förutom vi nöjer sig med att vara del av en näringskedja och ett kretslopp, men inte vi inte, vi vill ha kontroll över allt fastän vi uppenbarligen inte har intelligensen eller den rätta 'etiken' att göra det.

Vi är skrattretande.
Citera
2009-05-14, 08:33
Medlem
På samma sätt som "om ett träd faller i skogen när ingen är där att höra det....." osv. så skulle jag kunna säga att jorden inte finns när människan dör ut, eftersom "jorden" är ett begrepp människan skapat. Något annat finns kvar, något annat fanns innan, men det är inte "jorden".
Citera
2009-05-14, 17:27
Medlem
jangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Vi är ju bara enfaldiga och relativt okunniga djur.
I jämförelse med vadå menar du?
Citera
2009-05-14, 21:55
Medlem
caspianaslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Om alla människor dör, försvinner jorden då? Är inte hela världen endast den tolkning vår hjärna ger oss.

Nej! För jorden är vi människor bara en art bland alla andra miljoner arter och skulle vi dö ut skulle allt bara fortsätta sin gilla gång. Fast jag förstår vad du menar, det var en intressant tanke faktiskt men jag tror att för jorden så spelar det ingen roll om människor finns eller ej.
Citera
2009-05-14, 21:59
Medlem
melke87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Alla okontrollerade utsläpp? Jorden skulle klara sig hur fint som helst utan människan, eftersom det är vi som har skapat alla okontrollerbara utsläpp och TROR att vi har kontroll. Vi kan inte kontrollera ett skit, utan lever i en villfarelse om att vi är bäst och kan allt och utan oss finns ingenting.
Och du tror att alla kärnkraftverk och kemifabriker plötsligt skulle underhålla dem sjäva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in