2009-05-02, 08:03
Medlem
Jag letar efter en krog eller liknande som...
  • ...har 20 årsgräns.
  • ...har hyffsade priser (max 50 kr ölen).
  • ...har möblerat det så att man inte sitter helt avskiljt utan lätt kan ta kontakt med andra sällskap.
  • ...har en del besökare där dem flesta ser OK eller bra ut (gärna runt 20-25).
  • ...har innerstadsläge.

Någon som kan komma med vettiga förslag?

T.ex så älskade jag Söderhof när det fanns en gång i tiden. Är osäker på om det har byggts om, och i så fall, vad är åldersgränsen numera?
Citera
2009-05-02, 09:37
Medlem
vanelluss avatar
Söderhof finns fortfarande. Vet inte vart det låg förut, men nu ligger det vid Medborgarplatsen. Där borta vid SF-bio.
Jag har bara vart där en gång, men det var sjyst och öppen planlösning, så att säga.
Citera
2009-05-02, 15:59
Medlem
LiquidSwordss avatar
Inte direkt så svåra kriterier... kör på någon random uteservering en solig dag, t.ex. idag.
Citera
2009-05-02, 16:46
Medlem
Glömde tillägga att jag vill att baren ska ha öppet till 03.00
Citera
2009-05-04, 11:04
Medlem
timpakays avatar
Testa södra teatern. Har ingen aning om åldersgräns dock har aldrig behövt legga där. Klientelet är i den åldern du önskar dock möjligtvis en del snäppet äldre. Öppettiderna vet jag ej men senaste gången gick jag hem strax efter 2 och det var en torsdag.
Citera
2009-05-04, 17:52
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Söderhof ligger på 18 o har tyvärr bara öppet till 01:00
Citera
2009-05-04, 21:28
Medlem
Krayziebones avatar
Galway's på kungsgatan gillar jag soft o lugn stämning men brukar bli lite röj efter 1 tiden ändå. Mysig Londonpub känsla där (även om det är irländskt)
Senast redigerad av Krayziebone 2009-05-04 kl. 21:51.
Citera
2009-05-04, 21:55
Medlem
..

testa storstad, olssons eller tranan kring odenplan
Citera
2009-05-10, 17:37
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookad
Jag letar efter en krog eller liknande som...
  • ...har 20 årsgräns.
  • ...har hyffsade priser (max 50 kr ölen).
  • ...har möblerat det så att man inte sitter helt avskiljt utan lätt kan ta kontakt med andra sällskap.
  • ...har en del besökare där dem flesta ser OK eller bra ut (gärna runt 20-25).
  • ...har innerstadsläge.

Någon som kan komma med vettiga förslag?

T.ex så älskade jag Söderhof när det fanns en gång i tiden. Är osäker på om det har byggts om, och i så fall, vad är åldersgränsen numera?

På Spy Bar är det 20 år. OCh Ölen kostar ungefär 58 kr. Dock är ölen väldigt god. Möbleringen är bra och det är lätt att umgås med personer utan att behöva skrika sig hes. Spyan ligger vid Stureplan, men stämningen där inne är ej "stekaraktig" utan det är mest unikt och gediget folk. tror att Spy Bar lever upp till dina förväntningar.
Citera
2009-05-12, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
På Spy Bar är det 20 år. OCh Ölen kostar ungefär 58 kr. Dock är ölen väldigt god. Möbleringen är bra och det är lätt att umgås med personer utan att behöva skrika sig hes. Spyan ligger vid Stureplan, men stämningen där inne är ej "stekaraktig" utan det är mest unikt och gediget folk. tror att Spy Bar lever upp till dina förväntningar.

Spy bar är 23...
Citera
2009-05-12, 02:39
Medlem
MadamMims avatar
Resturang Wollmar är mitt tips!
Citera
2009-05-12, 03:05
Medlem
Pompe de velos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookad