2003-10-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
1. Bush är inte miljövänlig. Finns flera exempel på att han rivit upp beslut som Clinton tog angående miljö. Han vill inte heller delta i Kyotosamarbetet.

- Kan ju bero på att Kyotoavtalet var helt orimligt och gick i princip ut på att USA ska rädda miljön.

Citat:
2. Amerikaner ÄR tjocka, tveka inte på det.

- Och judar har stora näsor, araber är självmordsbombare, italienare pastaätande fascister bla bla bla.

Citat:
3. Ja, det är fel på bilåkande amerikaner eftersom de oftast åker i stora, feta, bränslesörplande bilar helt själva. Problemet är så stort att man bland annat i Los Angeles har filer på motorvägen som BARA är till för folk som samåker. Detta för att minska utsläpp av koldioxid och bildning av marknära ozon, bland annat.

- Vad ska du göra åt det? Tvinga dem att åka i små trabanter?

Citat:
4. Att det finns en försöksanläggning betyder ingenting. Det har funnits försöksanläggningar för solenergi i åtminstone 30 år men den är ändå inte särksilt användbar. Vi har försökt skapa fusionskraftverk ungefär lika länge, men insatta människor säger att det tar åtminsotne 50 år till innan vi är där.

- Solenergi är en riktig skräpidé eftersom skaparen tydligen glömde bort fenomenet moln. Fusionenergi är framtiden.

En maskin som bevisligen kan skapa olja utav skräp idag och som endast behöver visa justeringar för att göra massproduktion är en helt annan sak.
Citera
2003-10-30, 16:15
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westling
- Kan ju bero på att Kyotoavtalet var helt orimligt och gick i princip ut på att USA ska rädda miljön.

Jag ska inte spåra ur tråden men Kyotoavtalet går i princip ut på att varje land, efter vissa ekonomiska och energimässiga avvägningar, skall göra en insats för miljön. Stort land, stor energikonsumtion=stor insats.

Att USA inte själva kan rädda miljön står helt klart för vem som helst med grundläggande ingenjörsutbildning eller kännedom om energiproduktion och energipolitik. Ditt påstående är obildat och absurt.

Citat:
- Och judar har stora näsor, araber är självmordsbombare, italienare pastaätande fascister bla bla bla.

En stor del av USA:s befolkning är överviktiga. Har själv varit där och sett det med egna ögon. Kan säkert plocka fram statistik som visar det också, om du vill. Huruvida det finns någon statistik över judars nässtorlek låter jag vara osagt, men det var ju du och inte jag som påstod det.

Citat:
- Vad ska du göra åt det? Tvinga dem att åka i små trabanter?

Nja, men Bush kan ju sluta subventionera stora, amerikanska bilar. För miljöns skull och för den fria handelns skull.

Citat:
En maskin som bevisligen kan skapa olja utav skräp idag och som endast behöver visa justeringar för att göra massproduktion är en helt annan sak.

En maskin som på ett miljövänligt och ekonomiskt hållbart sätt kan skapa olja av skräp i stor skala och som är driftsäker och riskfri är säkert en bra investering, men knappast framtiden av uppenbara orsaker.

Det som ÄR framtiden är förmodligen alkoholframställning ur cellulosa. Om man kan driva bilar med alkohol och utvinna den ur cellulosa, så kan man i princip stoppa ett träd i tanken och köra. Riktigt så enkelt är det naturligtvis inte, men alkohol är i princip en förnybar energikälla och cellulosa har vi gott om.
Citera
2003-11-04, 13:31
Medlem
Carcasss avatar
U.S.A är det västland där det förekommer flest överviktiga. En tredjedel av befolkningen var "sjukligt" överviktiga, läste jag i den senaste rapporten om jänkarnas fetma problem. Detta torde ju vara common knowledge, eftersom man läser och hör om det hela jävla tiden. Orkar därför inte bemöda mig med att luska fram länkar till olika rapporter..
Citera
2003-11-04, 19:16
Medlem
Subventioner är aldrig bra. Frihandel på lika villkor ska det vara.

Nu, åter till diskussionen utan USA, Bush eller Mellanöstern?
Citera
2003-11-05, 08:30
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westling
Subventioner är aldrig bra. Frihandel på lika villkor ska det vara.

Nu, åter till diskussionen utan USA, Bush eller Mellanöstern?

Ja, åter till diskussionen. Du kan ju börja med att:

1. Erkänna att du har fel ang. amerikaners övervikt,

samt

2. Bemöta några av mina argument.

Så kan jag stå vid sidan av och flina lite åt dig (sådär som man skadeglatt flinar åt en utvecklingsstörd på stan) medan du försöker lappa ihop dina argument med ett förstoringsglas och en synål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in