Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-29, 19:00
Medlem
Hej !
Det är så att jag länge kört med en piratkopierad version av Windows, men den har nu fuckat upp sig rejält så jag bestämde mig för att köpa en riktig version. Efter ny uppdat. av Windows Genuine Advantage kan ja inte logga in på datorn utan att skriva in ett äkthetsbevis/produktnyckel till den piraqtkopierade versionen. Måste jag formatera om min hårddisk om jag ska börja köra den äkta versionen? Eller ere bara dra in CD:n jag fick med i drivern? Får fan damp över att ja behöver låna min roomie's dator.

tacksam för SNABBT svar :P

peace
Citera
2009-04-29, 19:01
Medlem
micaeles avatar
Om det är två skilda versioner av Windows, t.ex. SP1 mot SP3 eller något liknande, gör du lättast i att blåsa om. Då får du rent och fint och inget gammalt GA-away-skit ligger kvar och stör.
Citera
2009-04-29, 19:25
Medlem
Bordshares avatar
Som ovan, gör om och gör rätt som man säger i det militära. GA är överjävligt!
Citera
2009-04-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Om det är två skilda versioner av Windows, t.ex. SP1 mot SP3 eller något liknande, gör du lättast i att blåsa om. Då får du rent och fint och inget gammalt GA-away-skit ligger kvar och stör.

Tror inte det ska va någon skillnad på dom, ja kan inte bara dra i skivan ? blåste nämligen precis ur....
Citera
2009-04-29, 19:28
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BPEC
Tror inte det ska va någon skillnad på dom, ja kan inte bara dra i skivan ? blåste nämligen precis ur....
Du formaterade precis? Jamen då så. Starta med skivan och låt härligheten installeras.
Citera
2009-04-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du formaterade precis? Jamen då så. Starta med skivan och låt härligheten installeras.

måste jag ändra bootorder i BIOS ? :P
Citera
2009-04-29, 19:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BPEC
måste jag ändra bootorder i BIOS ? :P
Det är till fördel om du sätter CD / DVD före HDD, ja.
Citera
2009-04-29, 23:17
Medlem
CoolDudes avatar
Du kan ändra produktnyckel i windows XP med 3de parts program, googla typ "Change Windows Product Key" och i vista kan man göra det om man högerklickar på "Dator" och sen egenskaper. Behöver inte formatera om för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in