Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2009-05-04, 20:40
Medlem
Profaxs avatar
Ser fram emot det. Genetik forumet är ett av de forum jag läser mest i, men deltar ganska lite pga bristande kunskaper. Intressant hur som helst.
Citera
2009-05-04, 20:46
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
De flesta berörda mods och användare verkar vara hyfsat överens, men vi har inte fått admins åsikt ännu.

Låt oss postulera att det blir verklighet (ser ingen anledning att det inte skulle), blir samtliga mods i nuläget automatiskt mods i hela Biologiforumet (samtliga underforum)?

Jag ser att det blir en sex möjliga mods i dåfallet (från rasforumet: Ruskigbuss, Oddball; från genetikforumet: WirelessGkit2, Hamilkar; från natur&miljöforumet: Quantilho, serious).
Citera
2009-05-05, 23:24
Medlem
Insignificunts avatar
Nu hände det igen, jag kom på en trådstart rörande evolution men ingenstans att posta den.

"Varför kreationism bidragit till större evolutionär förståelse"

Ser fram emot nya forumet.
Citera
2009-05-11, 16:18
Medlem
Krappfiskarns avatar
Bump! Varför vänta med något självklart? Ett biologiforum är vad vi ska ha!
Citera
2009-05-11, 18:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Najas har vettiga synpunkter anser jag, dock så känns det övermäktigande att samla ihop alla trådstarter de senaste två veckor som hade kunnat passa i ett evolutionsbiologiskt forum.

En väldigt stor del av de som finns i genetik skulle utan tvekan passa bättre i ett forum som behandlade evolutionsbiologi snarare än genetik. En snabb helt ytlig överblick på första sidan gav mig dessa exempel:
Saker och ting är möjligen på gång, men i mellantiden så kan jag meddela att alla evolutionsbiologiska frågeställningar har ansetts vara on topic i genetikforumet åtminstone sen jag började modda det. Gränserna är så flytande från genetiken både åt evolutionsbiologin (via populationsgenetiken, då) och åt molekylärbiologin, att jag har ansett det rimligt att ett forum som heter Genetik måste ha både genetik, molekylärbiologi, utvecklingsbiologi och evolutionsbiologi som topic. Förhoppningsvis blir detta tydligare i en ny forumstruktur, men allt detta är alltså redan tolererat av moderatorerna i Genetik.
Citera
2009-05-11, 18:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Låt oss postulera att det blir verklighet (ser ingen anledning att det inte skulle), blir samtliga mods i nuläget automatiskt mods i hela Biologiforumet (samtliga underforum)?
Det är inte självklart att det blir någon sådan automatik (jag är själv av rena arbetsbelastningsskäl inte alldeles helentusiastisk över den lösningen just nu) men det kommer ju oavsett att krävas ett visst mått av samkommunicerande mellan dem som moddar underforumen. Ämnesområdet kommer ju att vara så brett, så att vissa mods under alla förhållanden kommer att hålla till mer i vissa subfora än i andra, helt oavsett om de har formellt moderatorsanvsar för rubbet eller ej.
Citera
2009-05-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Problemet med rasforumet är att det inte är seriöst, vi har å ena sidan renodlade idioter (se senaste tråden "Jag såg en neger idag"), sedan har vi andra idioter som sitter och käftar om hur dumma svarta är och håller på med snack som "kaukasoider bör bevara sin genetiska struktur, one way geneflow i mitt anus bajs bajs".

Det går inte att diskutera där heller, det är ett semiryggdunkarforum lite likt I&I. Där alla meningsmotståndare (dvs, de som är kritiska till rasindelning och ens existensen av "ras") blir kallade för troll/pk/sionistlakejer osv. Man är inte ute efter en diskussion, utan man är bara ute efter att sprida sin efterblivna propaganda eller sitta och hylla sin etnicitet.

Det enda relevanta som finns är klassificeringar (vet inte om något underforum kan ta det, eftersom vi inte har kvar antropologiforumet) och diskussioner om olika folks ursprung (kan lika gärna gå i historia).

Stäng ner skiten [rasforumet], vi sparar bandbredd.

Jag håller med dig.
Citera
2009-05-19, 15:28
Medlem
Insignificunts avatar
Bumpar och frågar What up?
Citera
2010-04-21, 03:08
Medlem
shizophrenics avatar
Bumpar
Citera