2003-10-27, 09:25
Medlem
XenuHubbards avatar
Prostitutionens vara eller icke vara hade kunnat bli en intressant diskussion.
3.1415926526 ville inte ha en diskussion.

Starta garna en trad om prostitution, och varfor det ar fel.
Vad som skrevs var inte konstruktivt pa nagot satt.

Moderatorn gjorde helt ratt.
Citera
2003-10-27, 09:54
Medlem
Mr Testhers avatar
Jag kan inte på något sätt se att dina (3.1415926526) svar i den här tråden gör att jag ändrar mig. Det är trots allt jag som avgör om ett inlägg på "mitt" forum bryter mot någon regel. I ditt fall 2 regelbrott. Varningen kvarstår!

Att du fortsätter att provocera i den här tråden stärker inte direkt dina aktier. Om du läser och följer forumets regler så kan du lugnt posta inlägg framöver.

Lycka till framöver!
Citera
2003-10-27, 10:11
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denied
Suck å stön!

Detta är fan inget forum, detta är ett ställe där personer hettsar upp varandra och försöker få någon att bryta en regel å sen fortsätta att argumentera varför han fick varningen. Sen klagar man på moderatorn, funkar inte det så måste man klanka ner på admin för att han har för hårda regler. Har man inte fått hela flashback forums användare emot sig då, ja då fortsätter man att dryga sig, försöka hitta gränser hos alla moderatorer och hos admin.

Kvalieten på detta forum har sjunkigt så jävla lågt på senaste tiden. De skrivs ju knappt något vettigt ännu längre här. Så fort man logga på här och läser de nyaste så är de 95% tjafs och 5% något att diskutera om. Så jävla patetiskt är det att alla som blir varnade måste fortsätta att hitta grännserna. Varför inte nöjja sig med en varning som försvinner nästa månad. Är man en användare som diskuterar så klarar man en varning på en månad lugnt.

Sen om man tycker att man blivit orättvist behandlad så ska man ju givetvist ta upp detta MEN! med argument som håller. De hjälper inte att du ska tjafsa med moderatorn igen och sen försöka få över alla idioter på din sida. Så jävla patetiskt är det!

3.1415926526, är ett bra exempel på ett klockrent fall. DU vet själv (om du är en gnutta inteligent) att du mycket väl kunnat omformulera din "fråga" som du påstår att de är. De jag ser är bara hets och idiot inlägg om en åsikt som INGEN frågat dig om. Ingen vill veta att du tycker de är äckliga eller inte. Att du sen går in å hetsar de som köper prostituerade och sen KLAGAR och löjlar dig över att du fått en varning är ju rent av PATETISKT! Du vet själv att du hade gett någon användare en varning om han hade skrivit så. Va glad istället för att moderatorn inte ber admin å banna dig för det. Jag hade då absolut bannat dig utan att tveka. För det är patetiska användare som dig som förstör för oss andra som verkligen vill debatera.

Så istället för att sitta här och försöka hetsa upp flera användare (som du tydligt gör i dina inlägg här) så tycker jag att du ska ta dig en funderare om du inte fattar vad du har gjort fel.

Sorry men jag blir bara så jävla sne när jag ser användare som dig, som ska hålla på och hålla på och aldrig hittar sin gräns som vi "dödliga" hittade under vår uppväxt. Sen att du försöker provocera en till användare genom att tycka synd om han och försöka förnedra honom och påstå att han köper prostituerade gör ju saken inte bättre. Ren idioti är detta och jag hoppas admin sätter en ban på dig för användare som dig ska inte finnas nån tollerans för!

Jag kastar numera ut bråkstakarna direkt. Har man som denna användare knappt tio inlägg, så åker man direkt. Detta är ett forum för diskussion, och din analys är helt korrekt.

Så hur göra för att slippa det du beskriver ovan?

Mitt nya knep är att bli ännu hårdare. Folk som sköter sig och DISKUTERAR och följer reglerna berörs inte. De som tjafsar och bråkar åker ut. Bryter man mot reglerna så får man en varning. Har man ingen historia (mindre än 100 inlägg, och varit medlem i mindre än en månad, så åker man ofta ut utan varning. denna regel är på gång att skrivas in.)

Just nu är det ett gäng småglin på någon mellanstadieskola som fått luft, och fått för sig att de kan leva rövare här. Jag har inte tid att ge dem samma chanser varje gång de registrerar en ny användare, så jag kastar ut dem bums ifall jag ser dem. Samma sak med deras hejaklack.

Har du idéer på förbättringar - som gynnas oss övriga seriösa användare - så är du välkommen.

admin
Citera
2003-10-27, 11:58
Medlem
Kort och konkret förslag till ytterligare förbättring:

Förutom banning, ta också bort alla inlägg som faller under kateogrin "Endast gränsprövande". Denied gör en klockren analys och jag tror att kidsen som bara vill testa gränser hetsar upp varandra.

/KT
Citera
2003-10-27, 13:05
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingTUT
Kort och konkret förslag till ytterligare förbättring:

Förutom banning, ta också bort alla inlägg som faller under kateogrin "Endast gränsprövande". Denied gör en klockren analys och jag tror att kidsen som bara vill testa gränser hetsar upp varandra.

/KT

Jaa, jag har börjat rensa bort sådana trådar också.
Jag tror det är rätt väg att gå.

admin
Citera
2003-10-27, 13:16
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag kastar numera ut bråkstakarna direkt. Har man som denna användare knappt tio inlägg, så åker man direkt. Detta är ett forum för diskussion, och din analys är helt korrekt.

Så hur göra för att slippa det du beskriver ovan?

Mitt nya knep är att bli ännu hårdare. Folk som sköter sig och DISKUTERAR och följer reglerna berörs inte. De som tjafsar och bråkar åker ut. Bryter man mot reglerna så får man en varning. Har man ingen historia (mindre än 100 inlägg, och varit medlem i mindre än en månad, så åker man ofta ut utan varning. denna regel är på gång att skrivas in.)

Just nu är det ett gäng småglin på någon mellanstadieskola som fått luft, och fått för sig att de kan leva rövare här. Jag har inte tid att ge dem samma chanser varje gång de registrerar en ny användare, så jag kastar ut dem bums ifall jag ser dem. Samma sak med deras hejaklack.

Har du idéer på förbättringar - som gynnas oss övriga seriösa användare - så är du välkommen.

admin

Trevligt att iaf någon tycker man har nått vettigt att säga här istället för att hoppa på en och tycka att man är dum i huvet. Admin, jag har sagt de förut och jag säger det igen. Det du gör är ett krävande jobb, det går inte alltid att behaga båda sidor. Ibland är de vettiga människor som åker ut (detta är dock bara särskilda enstaka fall) men oftast är de personer som inte har nått syfte här på forumet som åker. Jag tycker det är helt rätt, släng ut, lås in dom och släng bort nyckeln.

Jag tyckte från början att dessa personer som åkt ut inte gjorde nån större skada men nu när man ser hur forumet utvecklas och hur allt bara handlar om vem som har störst penis och hur lång in man kan få in den utan att någon hugger av den, så blir man bara trött på dessa idioter. Att de orkar försöka tänja på gränserna för att se hur långt de kan gå. Näh admin du gör helt rätt, tycker Du eller någon moderator att en person uppfört sig fel och varnar denne och då påbörjas ännu ett tjafs inlägg så tycker jag att det är bara att låsa tråden och kicka ut användaren. Att tjafsa och försöka hettsa personer till att göra saker de normalt inte skulle göra är inte alls vad detta forum var grundat för. Är det verkligen så svårt att hålla en någorlunda nivå på detta forum.

Tyvär har jag ingen genial ide, utan tycker bara du ska fortsätta som du gjort hittils. Jag är inte heller emot lite hårdare tag som du verkar ta nu.
Citera
2003-10-27, 13:46
Bannlyst
Citat:
Trevligt att iaf någon tycker man har nått vettigt att säga här istället för att hoppa på en och tycka att man är dum i huvet. Admin, jag har sagt de förut och jag säger det igen. Det du gör är ett krävande jobb, det går inte alltid att behaga båda sidor. Ibland är de vettiga människor som åker ut (detta är dock bara särskilda enstaka fall) men oftast är de personer som inte har nått syfte här på forumet som åker. Jag tycker det är helt rätt, släng ut, lås in dom och släng bort nyckeln.

Jag tyckte från början att dessa personer som åkt ut inte gjorde nån större skada men nu när man ser hur forumet utvecklas och hur allt bara handlar om vem som har störst penis och hur lång in man kan få in den utan att någon hugger av den, så blir man bara trött på dessa idioter. Att de orkar försöka tänja på gränserna för att se hur långt de kan gå. Näh admin du gör helt rätt, tycker Du eller någon moderator att en person uppfört sig fel och varnar denne och då påbörjas ännu ett tjafs inlägg så tycker jag att det är bara att låsa tråden och kicka ut användaren. Att tjafsa och försöka hettsa personer till att göra saker de normalt inte skulle göra är inte alls vad detta forum var grundat för. Är det verkligen så svårt att hålla en någorlunda nivå på detta forum.

Tyvär har jag ingen genial ide, utan tycker bara du ska fortsätta som du gjort hittils. Jag är inte heller emot lite hårdare tag som du verkar ta nu.

Snacka om kovändning. Det var bara några dagar sen du skriv följande:

"Varför !? De e väll bra att man kan debattera så de blir lite liv här på FB. Senaste tiden har de varit jävligt lågt med inlägg tycker jag. Då är de kul och roande å läsa massa inlägg där alla blir upprörda och skriker på varandra. Kul å komma bort från allt seriöst.

Men antar att jag är själv om detta :P
eller...?

Citera
2003-10-27, 13:54
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misfits
Snacka om kovändning. Det var bara några dagar sen du skriv följande:

"Varför !? De e väll bra att man kan debattera så de blir lite liv här på FB. Senaste tiden har de varit jävligt lågt med inlägg tycker jag. Då är de kul och roande å läsa massa inlägg där alla blir upprörda och skriker på varandra. Kul å komma bort från allt seriöst.

Men antar att jag är själv om detta :P
eller...?

Hehe, ja de är ju en ganska så rejäl vändning, men jag har för mig att jag skrev de där inlägget för ett tag sen. Som jag skrev innan:

Citat:
Jag tyckte från början att dessa personer som åkt ut inte gjorde nån större skada men nu när man ser hur forumet utvecklas och hur allt bara handlar om vem som har störst penis och hur lång in man kan få in den utan att någon hugger av den, så blir man bara trött på dessa idioter.

...så är de inte lika roligt längre. Förut var de ju bara lite gräl här och där nu är det ju gräl vart man än läser. Dvs de finns knappt nått givande i att starta eller hoppa in i en debatt i dags läget. Så var de inte förut...
Citera
2003-10-27, 13:59
Bannlyst
Citat:
Hehe, ja de är ju en ganska så rejäl vändning, men jag har för mig att jag skrev de där inlägget för ett tag sen. Som jag skrev innan:

...så är de inte lika roligt längre. Förut var de ju bara lite gräl här och där nu är det ju gräl vart man än läser. Dvs de finns knappt nått givande i att starta eller hoppa in i en debatt i dags läget. Så var de inte förut...

Det är tolv dagar sen du skrev det så nog kan man kalla det en kovändning
Dock så kan man ju undvika att gå in på dom trådarna man inte är intresserad av. Själv tillbringar jag ingen tid inne på urban explorationforat men skulle ju för det inte gå in och kräva att dom upphörde med sina inlägg. Nu finns det en forum för att debattera varningar och FB i övrigt för att hålla sånt snack borta från de "vanliga" forumen så det vore ju bra idiotiskt att inte låta folk använda dom då.
Citera
2003-10-27, 14:12
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misfits
Det är tolv dagar sen du skrev det så nog kan man kalla det en kovändning
Dock så kan man ju undvika att gå in på dom trådarna man inte är intresserad av. Själv tillbringar jag ingen tid inne på urban explorationforat men skulle ju för det inte gå in och kräva att dom upphörde med sina inlägg. Nu finns det en forum för att debattera varningar och FB i övrigt för att hålla sånt snack borta från de "vanliga" forumen så det vore ju bra idiotiskt att inte låta folk använda dom då.

Ahh där ser man vad ett tråkigt jobb kan leda till =) Men men, på 12 dagar har de hänt mycket här kan jag säga. Självklart ska de finnas trådar för dem som tycker att de har blivit orättvist behandlat. Men det ska inte betyda att de ska börja tjafsa och hettsa de personer som skriver där, som det ser ut idag. Jag spenderar mycket tid i data forumen samt ett par politiska forum och där kan jag säga dig att det är tjafs dygnet runt. Ingen svarar på det man skriver om utan tar istället upp nått stavfel man gjort och försöker hoppa på en på de viset. Vissa biter på och slås tillbaka andra går bara därifrån.

Jag menar inte att de bara är tjafs här, det är tjafs i de flesta forum jag har tittat i iaf. Har du själv inte märkt att kvaliten på det som diskuteras här har blivit oerhört sämre ? Jag har säker 3-4 användare som slutat skriva här som var otroligt bra att debattera med. Jag går själv i de tankar att lämna forumet pga allt nonsens som skrivs här, men jag har bestämt för att ge de sin tid för förbättring...
Citera
2003-10-27, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ahh där ser man vad ett tråkigt jobb kan leda till =) Men men, på 12 dagar har de hänt mycket här kan jag säga. Självklart ska de finnas trådar för dem som tycker att de har blivit orättvist behandlat. Men det ska inte betyda att de ska börja tjafsa och hettsa de personer som skriver där, som det ser ut idag. Jag spenderar mycket tid i data forumen samt ett par politiska forum och där kan jag säga dig att det är tjafs dygnet runt. Ingen svarar på det man skriver om utan tar istället upp nått stavfel man gjort och försöker hoppa på en på de viset. Vissa biter på och slås tillbaka andra går bara därifrån.

Jag menar inte att de bara är tjafs här, det är tjafs i de flesta forum jag har tittat i iaf. Har du själv inte märkt att kvaliten på det som diskuteras här har blivit oerhört sämre ? Jag har säker 3-4 användare som slutat skriva här som var otroligt bra att debattera med. Jag går själv i de tankar att lämna forumet pga allt nonsens som skrivs här, men jag har bestämt för att ge de sin tid för förbättring...

Nej jag tycker faktiskt inte att det blivit sämre. Däremot har jag lärt mig vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Därigenom vet jag vilka inlägg och trådar jag ska läsa och inte. Är dock också på väg härifrån men av rakt motsatt anledning
Citera
2003-10-27, 14:19
Medlem
Polluxs avatar
Citat:
Jag går själv i de tankar att lämna forumet pga allt nonsens som skrivs här, men jag har bestämt för att ge de sin tid för förbättring...

Skulle tro att forumet kommer att bli mycket bättre inom några veckor. Vi får ha lite tålamod helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in