2009-04-28, 18:38
Medlem
Hur står det till med terminerna i landets högskolor och universitet egentligen?

Jag tycker att terminerna blir bara kortare och kortare för varje läsår som går! Och mer och mer att göra. Är det lärarfacket som sitter och kräver mer ledighet eller vad är grejen?

6v jul ledighet och 14veckors sommarlov, är detta rimligt att undervisningstiden blir kortare och kortare men samma kursplaner??

Hur ser det ut på era skolor?
//Rasmus
Citera
2009-04-28, 18:40
Medlem
DanteAlighieris avatar
Tror vi har omkring 12 veckors ledigt på sommaren och 2 veckor kring jul. Vad läser du för slappt? :/
Citera
2009-04-28, 18:41
Medlem
aldrig hört talas om. det verkar ju väldigt skumt. brukar vara instuderingsperioder förvisso kring jul-nyår. detta kanske du anser vara ledighet? 10-12 veckor brukar väl vara standard för sommaruppehållet?
Citera
2009-04-28, 18:42
Medlem
*dubbelpost*
Citera
2009-04-28, 20:11
Medlem
Läser till civilekonom. Förra året slutade vi 8/6 och började 20/8. Men i år slutar vi 25/5 och drar inte igång förens slutet augusti, början av sep...

Jag argumenterar inte för att det är onice med sommarlov utan jag anser att min lärotid blir mer komprimerad och det blir mer att göra på mindre tid. Blir helt enkelt mycket mer stressigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in