2017-06-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Från antifa.se

https://antifa.se/wp-content/uploads/2013/11/10754840_829389213750284_1075007191_n.jpg

Krossa kapitalismen genom att försvara de liberala idéer, marknadsförda av storfinansen, som utgör fundamentet för dagens globala marknadsekonomi...
Sinnessjuka, troll eller fullt medvetna agenter?
Citera
2017-06-17, 15:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Krossa kapitalismen genom att försvara de liberala idéer, marknadsförda av storfinansen, som utgör fundamentet för dagens globala marknadsekonomi...
Sinnessjuka, troll eller fullt medvetna agenter?

Nu är jag varken involverad eller insatt när det kommer till antifa, men jag kan inte se att de går storfinansens ärenden.

Dock är det ju en vanlig åsikt hos utomparlamentarisk vänster och antifascister att rörselser som t.ex. SMR och liknande, medvetet eller ej, agerar i kapitalisternas intresse.
Citera
2017-06-17, 16:37
Medlem
Varje gång det kokar lite i arbetarklassen så agerar nazisterna säkerhetsventil och styr över systemkritilen till något som är ofarligt för staten, nämligen hat mot utsatta grupper, hbtq-personer, invandrare osv. Alltså sådana som har ett högst marginellt inflytande.

Nassar är systemets lydiga drängar och en viktig funktion i kapitalismen. De fattar bara inte det själva utan springer runt som nyttiga idioter och släcker kapitalets bränder.
Citera
2017-06-17, 17:21
Medlem
koroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Varje gång det kokar lite i arbetarklassen så agerar nazisterna säkerhetsventil och styr över systemkritilen till något som är ofarligt för staten, nämligen hat mot utsatta grupper, hbtq-personer, invandrare osv. Alltså sådana som har ett högst marginellt inflytande.

Nassar är systemets lydiga drängar och en viktig funktion i kapitalismen. De fattar bara inte det själva utan springer runt som nyttiga idioter och släcker kapitalets bränder.

Ahh var nu inte sån, nassarn har ju sin egen revolution på gång, ett klistermärke i taget mot en heelt ny vääärld 🤣
Citera
2017-06-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nu är jag varken involverad eller insatt när det kommer till antifa, men jag kan inte se att de går storfinansens ärenden.

Dock är det ju en vanlig åsikt hos utomparlamentarisk vänster och antifascister att rörselser som t.ex. SMR och liknande, medvetet eller ej, agerar i kapitalisternas intresse.

Hur skulle man motivera uppfattningen att nazister går kapitalisters ärenden? Det omvända, att t.ex AFA går deras ärenden, är väl hyfsat uppenbart: feminism, antirasism, hbtq-frågor och annan identitetspolitik, är ju populärt hos både AFA och kapitalet/globalister. Man delar en motvilja mot nationer, kulturell identitet och traditioner.
Citera
2017-06-18, 03:42
Medlem
Citat:
Hur skulle man motivera uppfattningen att nazister går kapitalisters ärenden?.

Dina kompisar älskade ju tidigare att citera säpo som pekade ut extremvänstern och islamism som de stora hoten. Säpo är fullt medvetna om att nassarna inte utgör ett hot utan går maktens ärenden.

Så gör man exempelvis. Nu vet du.
Citera
2017-06-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope.A
Dina kompisar älskade ju tidigare att citera säpo som pekade ut extremvänstern och islamism som de stora hoten. Säpo är fullt medvetna om att nassarna inte utgör ett hot utan går maktens ärenden.

Så gör man exempelvis. Nu vet du.

Ok, så AFA som omfamnar just de identitetspolitiska idéer som ständigt pumpas ut av makteliten (och hela media- och kulturetablissemanget) är ett hot mot densamma.
Nu vet jag...
Citera
2017-06-18, 15:29
Medlem
Citat:
Nu vet jag...

Härligt. Se så snabbt man kan komma fram till konsensus. Varsågod.
Citera
2017-06-18, 16:53
Medlem
Citat:
Härligt. Se så snabbt man kan komma fram till konsensus. Varsågod.

Har du något att bidra med utöver trams? Typ diskutera AFA, trådens ämne?
Citera
2017-06-18, 17:49
Medlem
Citat:
Hur skulle man motivera uppfattningen att nazister går kapitalisters ärenden?

Citat:
Har du något att bidra med utöver trams? Typ diskutera AFA, trådens ämne?

Jag svarade på din fråga. Om du känner att din fråga var trams så får du hoppa på dig själv. Mitt svar var konstruktivt och beskrev hur man kan motivera uppfattning att nazister går kapitalisters ärenden.

Du fick ett kort, koncist och relevant svar. Nöj dig med det.
Citera
2017-06-18, 18:58
Medlem
Citat:
Jag svarade på din fråga. Om du känner att din fråga var trams så får du hoppa på dig själv. Mitt svar var konstruktivt och beskrev hur man kan motivera uppfattning att nazister går kapitalisters ärenden.

Du fick ett kort, koncist och relevant svar. Nöj dig med det.

Nej, att Säpo ser islamister och anarkister som hot är naturligtvis ingen förklaring till hur nazister går kapitalisters ärenden. Det fattar du själv om du tänker efter.
Citera
2017-06-18, 19:09
Medlem
Citat:
Nej, att Säpo ser islamister och anarkister som hot är naturligtvis ingen förklaring till hur nazister går kapitalisters ärenden. Det fattar du själv om du tänker efter.

Som jag skrev så är det ett sätt att peka på att nazister går maktens ärenden. Ses man inte som ett hot så är man vanligen inte på motstående sida. Det finns fler sätt att peka ut detta. Vill du ha dessa får du PMa mig då detta inte bör ta för stor del av debatten då detta är ett sidospår som du ville ha utrett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in