2014-01-20, 10:13
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Det är det ju verkligen inte.

Förr hade nassarna Salem som drog flera tusen deltagare, idag är det mer eller mindre nedlagt, men några dödsryck som samlar max 200-300 pers.

Folkets Marsch var en viktig faktor då stora mängder fascister samlades i centrala Stockholm, idag nedlagt

30 november - nedlagt
etc. etc.

Vart nånstans är nationalismen större idag än någonson?`

Fascisterna sitter i riksdagen för sveriges tredje största parti.
Eller har du glömt bort att notera det pa din lilla punktlista du har pa kylskapet?
Citera
2014-01-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponibel
Eller har du glömt bort att notera det pa din lilla punktlista du har pa kylskapet?

Ja det gick snabbt för SD att bli rumsrena. När skedde detta?

Jag har ett problem och jag vill höra hur ni Antifas tänker. Mitt problem är mitt kommande barns kulturella identitet. Modern är rumänska och vill att barnet ska ha bra koll på båda föräldrarnas kultur. Hon är orolig att barnet bara kommer att vara rumänskt eftersom det anses ofint att vara svensk i Sverige.

Ni som bestämmer vad som är accepterat. Är det ok att uppfostra ungen rumänskt eller riskerar ungen att bli rasist?
Citera
2014-01-20, 11:30
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:

Jag vet inte om SD är fascister och framförallt vet jag inte om det är den sortens fascism som AFA ska bekämpa. AFA är en brandkårsrörelse vars uppgift att göra så att gatufascismen ska få så lite utrymme som möjligt. Klart dom lyckats rätt bra hittils.

Citat:
Ursprungligen postat av PnNE6CFO
Ja det gick snabbt för SD att bli rumsrena. När skedde detta?

Jag har ett problem och jag vill höra hur ni Antifas tänker. Mitt problem är mitt kommande barns kulturella identitet. Modern är rumänska och vill att barnet ska ha bra koll på båda föräldrarnas kultur. Hon är orolig att barnet bara kommer att vara rumänskt eftersom det anses ofint att vara svensk i Sverige.

Ni som bestämmer vad som är accepterat. Är det ok att uppfostra ungen rumänskt eller riskerar ungen att bli rasist?

Förstår inte. Ditt barn är väl svensk-rumänskt. Det är inte så att någon förnekar att det existerar stater och olika kulturer. Frågan är väl om man vill ha ett homogent samhälle eller ett heterogent och du och din flickvän verksr inte ha problem med att leva tillsammans. Dom flesta i Rumänien är väl inte rasister .
Citera
2014-01-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Jag vet inte om SD är fascister och framförallt vet jag inte om det är den sortens fascism som AFA ska bekämpa. AFA är en brandkårsrörelse vars uppgift att göra så att gatufascismen ska få så lite utrymme som möjligt. Klart dom lyckats rätt bra hittils.

Förstår inte. Ditt barn är väl svensk-rumänskt. Det är inte så att någon förnekar att det existerar stater och olika kulturer. Frågan är väl om man vill ha ett homogent samhälle eller ett heterogent och du och din flickvän verksr inte ha problem med att leva tillsammans. Dom flesta i Rumänien är väl inte rasister .

Får barnet vara svenskt utan att behöva oroa sig för antirasister?

Rumäner är rasister. De viftar med sina flaggor överallt och värnar om sin kultur och gillar sin självständighet. Jag blir mörkrädd varje gång jag är där.
Citera
2014-01-20, 13:00
Medlem
Disponibels avatar
Citat:

Så det är bättre med fascister på höga riksdagspositioner än på gatan? Utveckla gärna!
Citera
2014-01-20, 14:26
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Så det är bättre med fascister på höga riksdagspositioner än på gatan? Utveckla gärna!

Slår du i en spik med en skruvmejsel eller anpassar du verktygen efter vad du vill åstakomma?
Citera
2014-01-20, 16:26
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Griffin
Klart att det har hänt. Dock är det ju så i de allra flesta fall att vänster får pisk av höger om dem inte är fler. Detta är ju inget som förnekas av personer från extremvänstern heller utan de säger ju öppet att de är minst 2 på 1 för att vara säkra.
Anledningen till detta är ju såklart att nationalister har ett större intresse av att träna kampsport, styrka mm.
Extremvänsterns mål är ju lixom inte att vinna rättvisa fighter utan att krossa facisterna till varje pris om de så är 100 mot en. Dock har jag då aldrig stött på någon sann nationalist (ej sd inräknat) som backar för lite klotter på huset eller några smällar på käften. Lär väl inte svida så mkt att få ett par smällar från ett gäng flickscouter.

Jodå ni internetkrigare har kommit med samma roliga fördomar enda sedan ni allra först hittat internet. Visst fortsätt att inbilla dig om att AFA är flickscouter så kan vi som faktiskt bedriver aktivism i verkligheten fortsätta med det.
Citera
2014-01-20, 18:40
Medlem
Mr.Griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Jodå ni internetkrigare har kommit med samma roliga fördomar enda sedan ni allra först hittat internet. Visst fortsätt att inbilla dig om att AFA är flickscouter så kan vi som faktiskt bedriver aktivism i verkligheten fortsätta med det.

Jag har svårt att förstå riktigt vad ni menar med aktivism? Att spraya klotter och måla nationalisters hus kan väl knappast beskrivas som lyckad aktivism? Särskilt med tanke på att det i princip aldrig får resultat.
Jovisst, internetkrigare är vi väl allihopa lite till och från men jag har ändå beskådat både vänsterns och nationalisternas tjafs sen mitten på nittiotalet och vänsterns agerande är fantasilöst och fruktlöst.
Det händer lixom ingenting.

Tar ett exempel från mellansverige där en nationalist fick sitt hem sprayat osv tre ggr på något år. Han sket i det, målade över kladddet och sen hände nada. Vad är då poängen? Han fick visserligen bekosta målarfärgen men det kan väl knappat vart det som var poängen eller?
Senast redigerad av Mr.Griffin 2014-01-20 kl. 18:47.
Citera
2014-01-21, 11:21
Bannlyst
Citat:

Fast AFA säger ju att SD är fascister. Hur tycker du själv det går för AFA att "krossa" dem?
Citera
2014-01-21, 14:53
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehovamox
Fast AFA säger ju att SD är fascister. Hur tycker du själv det går för AFA att "krossa" dem?

Var någonstans framgår det att AFA tycker att SD är fascister? Det finns organisationer som är bättre lämpade för den sortens antifascism som krävs för att kämpa mot SD.
Citera
2014-01-22, 07:25
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Griffin
Jag har svårt att förstå riktigt vad ni menar med aktivism? Att spraya klotter och måla nationalisters hus kan väl knappast beskrivas som lyckad aktivism? Särskilt med tanke på att det i princip aldrig får resultat.
Jovisst, internetkrigare är vi väl allihopa lite till och från men jag har ändå beskådat både vänsterns och nationalisternas tjafs sen mitten på nittiotalet och vänsterns agerande är fantasilöst och fruktlöst.
Det händer lixom ingenting.

Tar ett exempel från mellansverige där en nationalist fick sitt hem sprayat osv tre ggr på något år. Han sket i det, målade över kladddet och sen hände nada. Vad är då poängen? Han fick visserligen bekosta målarfärgen men det kan väl knappat vart det som var poängen eller?

Med aktivism menar jag alla aktiviteter som vänstern står för och inte enbart antifascism.

De flesta nationella som blivit utsatta skulle nog hålla med om att livet hade varit enklare utan AFAs aktivism. Förr i tiden på AFAs hemsida så fanns det massa gamla intervjuer med avhoppare från den nationella rörelsen och nuförtiden brukar sidor som realisten och nordfront skriva snyftartiklar varje gång de blir utsatta.

Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Jag behöver inte inbilla mig någonting. Jag vet redan att ni är flickscouter som gillar att slå ner underlägsna och svaga människor. Dags för herr kommunist att skaffa sig ett jobb och en bättre fritidssysselsättning. Det märks att du har levt på mamma och pappas pengar alldeles för länge.

Är anarkist, lever på besparingar som jag jobbat ihop och morsan eller farsan har inte betalat för något sedan jag var ett barn. Du får nog ta och satsa på något nytt för din karriär som internetkrigare är ju fan bara patetisk.
Citera
2014-01-27, 16:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Hur många år sedan var det Mattias Våg sprang med afa med sin kluckande gubbmage?

Sen kanske han blev degraderat till att vända papper..för var det inte han som sysslade med AFA doku fram till bara för några år sedan? vilket år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in