Citat:
Ursprungligen postat av therealabo
Får jag fråga er AFA anhängare här om varför ni är så sugna på att ge er på just Israel i Palestina konflikten? Jag själv kommer ifrån Jordanien och även där är Palestinierna ett förtryckt folk som inga vill ha att göra med. Då ska vi inte snacka om hur det är i Libanon, där blir Palestinierna behandlade som i Sydafrikas Apartheid, där dom inte får jobba med det dom vill, även fast dom har en bra utbildning (Om dom lyckats få den utbildningen), och dessutom så vägrar polisen hjälpa de Palestinier som blir misshandlade eller mördade av arga mobbar. Det är faktiskt bara en sak som folk stöttar med Palestina, och det är i deras kamp mot Israel, och det har absolut ingenting att göra med det som ni verkar tro, att alla är emot USA:s regering och Israels regering, utan där är det hat mot Judar som styr. Det beror ju mycket på vår Historia i mellanöstern som bygger mycket på att judarna varit fiender i större delen av Historien. Så de personer jag ser som är på Palestina demostrationerna, med härkomst från mellanöstern, är uppenbarligen inga som gillar Palestinier, utan det är snarare folk som hatar Judar. Att ni sen säger att ni inte stöttar Anti Semiter är ju skrattretande isf. Men om ni inte visste om detta är det dags att börja veta om det nu.
En annan sak som jag undrat är just det här med Rosengårds grejen. Vad var det som var så intressant med just Rosengård? Rosengård är ju som vilket annat slumkvarter i Sverige som helst, och dessutom så är det absolut inte det värsta i Malmö heller, utan det där är något som massmedian har hittat på. Där är det dock en jävla massa gnällspikar som sitter och grinar över att dom har det dåligt, medans vi som bor i andra invandrartäta förorter faktiskt rycker oss ur axlarna och vill bli något. Och dessutom så brukar jag vara i Rosengård ibland, har släktingar där. Den där bilden ni har av att det skulle likna en Polisstat är ju grymt överdriven. Jag själv såg 1 polisbil där som bara åkte runt. Och när jag pratade med mina släktingar så verkade det snarare som att merparten vill ha fler poliser än att få bort dom. De som däremot vill ha bort polisen är oftast småungar som springer runt med en butterfly kniv och försöker vara häftiga, och skriker "ACAB" eller "FTP" efter andra människor. Det är ju bara patetiskt att ta deras åsikter seriöst, innan de ens blivigt myndiga. Så jag tror att ni helt enkelt har missuppfattat hela situationen ganska brutalt om hur det är att bo i Rosengård.
Och sen så måste jag påpeka att ni är ganska löjliga när ni pratar om Klasskillnader i Sverige. Jag måste nästan säga att det är förnedrande att höra människor med en offer-mentalitet sitta och påstå att dom är förtryckta i Sverige. Det är ju bara patetiskt, eller hur? För om ni någonsin jobbat, studerat eller ens besökt ett land som t.ex. Frankrike så kanske ni ser ganska mycket större klasskillnader där än här hemma i Sverige. Jag förstår därför inte varför ni ska sitta och envisas om en klasskamp som ni inte ens behöver i det här landet? Jag själv kommer ju från ett fattigt land i Mellanöstern, och jag tänker inte sitta och skriva om klasskillnaderna där, eller det statliga förtrycket, för det är irrelevant att skriva om i det här landet. Men däremot så kan ni ju bara ta ett steg utanför våra gränser, till exempelvis Finland, och se hur Arbetarklassen har det där. Där är det nog mycket mer aktuellt att sitta och prata om Klasskillnader än här i Sverige.
Och jag själv som Invandrare kan säga att jag inte är det minsta förvånad över att Sverigedemokraterna kom in i Riksdagen. Anti Rasismen har gått långt över gränsen i att vara neutral och politiskt oberoende. Det roligaste är ju naiva Vänsteraktivister som vill mena att det inte finns någon skillnad på människor från andra kulturer, och det är ju bara löjligt. Men för all del, lyssna inte på Svenskarna, lyssna på oss Invandrare istället, för vi verkar ha en viktigare talan i detta. Jag själv har märkt att Svenskar är väldigt annorlunda jämfört med oss, och det beror ju på kulturella skillnader som jag ibland kan irritera mig på. Men det värsta är ju när ni naivt sitter och påstår att Invandrare som begår brott inte ska få utvisning. Snälla, säg ett enda riktigt bra argument mot det? Har man kommit till ett annat land och har man kommit till ett annat folk, så ska man visa hänsyn till dom och därför ska man sköta sig. De som begår brott har ingen respekt för att Sverige faktiskt tagit hand om dom och hjälpt dom från krig och annat, och ett brott innebär att det människan inte har respekterat eller ens tackat Sverige för det, och inte heller vill ha den hjälpen, därför ska denne utvisas utan diskussioner. Det handlar inte om Rasism, det handlar om rent folkvett, snälla ni!
Jag förväntar mig iof inga vettiga svar från Vänsterextremisterna, med tanke på deras nivå på inläggen jag sett hittills, men det skulle ändå vara kul om det fanns en enda vettig människa som var Vänsterextremist!
"Och sen så måste jag påpeka att ni är ganska löjliga när ni pratar om Klasskillnader i Sverige. Jag måste nästan säga att det är förnedrande att höra människor med en offer-mentalitet sitta och påstå att dom är förtryckta i Sverige. Det är ju bara patetiskt, eller hur? För om ni någonsin jobbat, studerat eller ens besökt ett land som t.ex. Frankrike så kanske ni ser ganska mycket större klasskillnader där än här hemma i Sverige. Jag förstår därför inte varför ni ska sitta och envisas om en klasskamp som ni inte ens behöver i det här landet? Jag själv kommer ju från ett fattigt land i Mellanöstern, och jag tänker inte sitta och skriva om klasskillnaderna där, eller det statliga förtrycket, för det är irrelevant att skriva om i det här landet. Men däremot så kan ni ju bara ta ett steg utanför våra gränser, till exempelvis Finland, och se hur Arbetarklassen har det där. Där är det nog mycket mer aktuellt att sitta och prata om Klasskillnader än här i Sverige."
Just det där kände jag var värt att kommentera. Om vi åker på besök på till exempel Frankrike så ser vi också en stridbar arbetarklass där strejker, demonstration för rättigheter i arbetsmarknaden som kollektiv sker för jämnan. För att inte tala om förortskravallerna som breder ut sig även där, och i övriga europa. På något sätt ser man en röd tråd i utvecklingen. Jag jobbar och jag har besökt länder där välfärden sinat bort, men så är vi i Sverige tack vare en stark arbetarrörelse 10 år efter i utvecklingen i Europa där välfärden slaktats i land efter land efter arbetarrörelsen europeiska nedgång, och den liberala frammarschen i politiken. Det är tack vare just klasskamp som vi inte upplever samma klassklyftor som i andra länder, men vi är fan på god väg dit och att inte kunna analysera detta och tänka två steg längre är för fan skrämmande. På socionomutbildningen går det för fan ungdomar som behöver få ordet välfärd förklarat för sig för man vet inte innebörden. Det här samhället är ju på väg åt helvete och den utvecklingen måste bromsas, till varje pris.
I övrigt är jag förundrad över vilket bemötande du förväntar dig när du slänger runt med epitet som "vänsterextremist"? Vill du bli bemött med respekt så får du leverera respekten likväl.