2009-04-28, 12:11
Medlem
mankish01s avatar
Jag har en dröm om att någon gång kunna öppna en liten bar/restaurang i något varmt land.. är det någon som har någon erfarenhet och vet hur man ska gå till väga för att uppfylla en sådan dröm?
Citera
2009-04-28, 13:03
Medlem
SafariGlenns avatar
För det första måste du ha lite kapital och för det andra så får du nog åka till det landet du vill ha en bar i och kolla upp med bygglov och allt sånt.
Citera
2009-04-28, 13:13
Medlem
sassafrass avatar
Som jag har förstått saken (men det är ren hörsägen) så är byråkratin i de latinska länderna fruktad och fruktansvärd. M a o så är det en god idé att förbereda sig på att det kommer att ta ett tag från idé->färdig bar. Kanske är det lättast att bara ta över en befintlig verksamhet?

Hur bra är din spanska, förresten?
Citera
2009-04-28, 14:05
Medlem
mankish01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Som jag har förstått saken (men det är ren hörsägen) så är byråkratin i de latinska länderna fruktad och fruktansvärd. M a o så är det en god idé att förbereda sig på att det kommer att ta ett tag från idé->färdig bar. Kanske är det lättast att bara ta över en befintlig verksamhet?

Hur bra är din spanska, förresten?

Någon spanska kan jag tyvärr inte men jag hade tänkt mig en turistbar.. när jag var i Magaluf så hittade jag ett ställe som heter E4:an och den drivs av några unga svenska killar i 25-års åldern.. de hade köpt en lokal tillsammans och det verkade fungera bra för dem.. alkoholen köpte de in billigt och de hade en bra med inte alls komplicerad meny.. och stängt under de kalla månaderna.. då fick jag intresset av att göra något likadant!
Citera
2009-04-28, 14:13
Medlem
biplewds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankish01
Någon spanska kan jag tyvärr inte men jag hade tänkt mig en turistbar.. när jag var i Magaluf så hittade jag ett ställe som heter E4:an och den drivs av några unga svenska killar i 25-års åldern.. de hade köpt en lokal tillsammans och det verkade fungera bra för dem.. alkoholen köpte de in billigt och de hade en bra med inte alls komplicerad meny.. och stängt under de kalla månaderna.. då fick jag intresset av att göra något likadant!
Kan säga att det är ett jäkla slitjobb det där. Men är du seriös och vågar satsa så dra ner till Spanien t ex och spendera några månader där. Då får du en förståelse för vilken typ av bar du vill ha, var någonstans och förhoppningsvis har du också en affärsplan klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in