2009-04-28, 10:51
Medlem
BrianGriffins avatar
Skulle har mailat in redovisning senast i fredes (24/4), men hade fått ett annat datum i huvet (mitt eget fel). Men skickade iaf igår vid 15:30 tiden.
Fick brev idag att det var inlämnat försent och att jag måste komma tillbaka för att börja om mina 3 månader (saknade en månad) för "politisk ungdomsgrupp för garanti jobb" + bidrag.

Finns det något sätt att övertalla dem? (troligen omöjligt, för ja... det är arbetsförmedlingen)
Eller "gnälla" på något tekniskt som har gått fel, därav kanske det tog så lång tid för mailet att komma fram?
Citera
2009-04-28, 11:02
Medlem
Cotillions avatar
Gå och prata med ungdomsledarna, de brukar inte vara omöjliga så länge du är ärlig och påpekar att du har varit utan jobb så länge och inte verkar ha pejl på hur du skall skriva CV, Intresse anmälningar och motsvarande.
Citera
2009-04-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Gå och prata med ungdomsledarna, de brukar inte vara omöjliga så länge du är ärlig och påpekar att du har varit utan jobb så länge och inte verkar ha pejl på hur du skall skriva CV, Intresse anmälningar och motsvarande.

Omöjliga? Haha, det är bara förnamnet på de jävlarna...
Citera
2009-04-28, 12:03
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braindrain
Omöjliga? Haha, det är bara förnamnet på de jävlarna...

Så har jag aldrig uppfattat dem. Men det kanske beror på villken typ av inställning man har när man går till dem.
Tvärtom så har de alltid hjälpt mig med diverce (hur stavas det?) saker.
Även om kvaliten på deras råd inte alltid är så bra.
Citera
2009-04-28, 12:20
Medlem
BrianGriffins avatar
Men nu var det mest om något råd om hur jag kan övertyga om att det gick nåt fel på tekniken, därav att mailet kom sent.

Annars är det väll mer eller mindre kört för mig.
Citera
2009-04-28, 14:03
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Men nu var det mest om något råd om hur jag kan övertyga om att det gick nåt fel på tekniken, därav att mailet kom sent.

Annars är det väll mer eller mindre kört för mig.

Säga att hela din data dog ? Men man hör ju att det är en lögn. Samt att du förlorade vad det nu var du skulle skriva och skicka in.
Dessutom kommer de bara att fråga varför du inte ringde/besökte dem om det gäller ett tekniskt missöde.
Citera
2009-04-28, 15:47
Medlem
BrianGriffins avatar
Men det vet jag att det finns andra alternativ. Tänkte mest om det finns nåt mer känt som gör att det tar längre tid för ett mail att komma fram (typ 3 dagar). Men ja, tror inte dom går på den lätte som att det var hotmails fel

Aja kört för mig, men registrera om mig, de tänker jag fan inte göra.
Känns så förnedrande att vara där, för alla vet att man INTE får någon hjälp där.
Samt att dom tar creeds (till sin statestik) för att man har fixat jobb helt själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in