Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-24, 23:14
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Jag tycker det handlar om individen.
En del klär i kort, andra klär bättre med lite mer huvudlurv.

Hade jag haft potential att se schysst ut i kort/rakat så hade håret åkt av. GUD SÅ SKÖNT DET HADE VARIT!
Hade jag varit man hade jag inte tvekat att testa iaf, de flesta män passar rätt bra utan hår.

Jo, men nu syfta jag på en trend bland vissa tjejer som klipper sig kort.
Hon som jag citerade klippte sig pga hennes ex, andra klipper sig pga av andra personliga problem.
Detta verkar vara mer utbrett hos tjejer och då handlar det främst om att klippa av håret.
Warum?

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Eller hur! Tänk att slippa fixa och trixa, jag tror alla tjejer har kortklippt hår som en hemlig våt dröm.

Du anar inte ur skönt det är!
Snaggade mig för cirkus 3 år sedan och har sedan dess inte besökt frisören eller köpt hårgoja.
Dessutom ser det alltid bra ut och torkar snabbt när man duschad.

Tillhör helt klart topp 5 saker som är bra med att vara man.
Citera
2009-04-24, 23:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing

Har du testat hur du ser ut i kort hår eller hur vet du att du inte passar i det?

.

Rakat fungerar inte, jag har jätteknöligt huvud.
Kort, tja, är bara väldigt tveksam på den punkten.
Idag har jag nedanför skulderbladen = om jag tar fram saxen och ångrar mig så skulle det vara lite småtrist
Citera
2009-04-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Gud vad du överdriver. Jag har haft en präktig metalhead-man (sträckte sig ner över ryggen och bröstet), inte fan krävdes det något trix eller fix. Enda som behövdes var lite mer schampoo och balsam än vanligt, samt att det tog längre tid att få håret torrt efter duschen. Men annars var det inga större problem i hårvårdsväg.

Anledningen till att jag klippte bort den var för att jag höll på att kvävas på nätterna när den täppte till luftvägarna (då jag vrider och vänder på mig en hel del när jag sover).

Tjejer ska då alltid överdriva en massa.

Men hallå, du är ju karl! För att upprätthålla metal-looken behövs ju bara en liten genomkamning och sjyssta kängor eller så, sen är saken biff.

Vissa av oss måste locka och pocka och greja och feja och har dessutom någon slags tanke om att det hela måste lukta gott på köpet. Det ska färgas och packas in regelbundet, i med märkliga diadem och spännen och sprayer... Jag överdriver inte det minsta.

OT: HAHA, kvävdes du av håret?
Citera
2009-04-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Allt eller inget vettu! Jag vill kända vinden i nacken...
Men som du säger så får man väl vänta tills man blir 60+.

Din afro håller väll håret borta från nacken
Citera
2009-04-24, 23:21
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Du anar inte ur skönt det är!
Snaggade mig för cirkus 3 år sedan och har sedan dess inte besökt frisören eller köpt hårgoja.
Dessutom ser det alltid bra ut och torkar snabbt när man duschad.

Tillhör helt klart topp 5 saker som är bra med att vara man.

Fast alla killar passar inte i snaggat.
Tjocka killar får moonface och spinkiga killar ser ut att komma från Auschwitz.

Men passar man i det ser det bra ut på en man.

Citat:
Rakat fungerar inte, jag har jätteknöligt huvud.
Kort, tja, är bara väldigt tveksam på den punkten.
Idag har jag nedanför skulderbladen = om jag tar fram saxen och ångrar mig så skulle det vara lite småtrist

Det är nackdelen!

Rakat skulle jag nog inte rekommendera någon tjej då extremt få kan bära upp det.
Men kort är hett!
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hon som jag citerade klippte sig pga hennes ex, andra klipper sig pga av andra personliga problem.
Detta verkar vara mer utbrett hos tjejer och då handlar det främst om att klippa av håret.
Warum?

Äh, du vet, i finanskrisens sköte hittar vi en massa deprimerade långhåriga flickor som inte har råd att gå i terapi så de kör quick fix - saxterapi!
Citera
Medlem
personligen kan jag inte tända på tjejer med korthår, inte ens om de är riktigt jävla snygga som te x halle berry, tyckte hon var ful som fan när hon hade kort..

Fast tycker defentivt tjejer ska klippa sig kort om de känner för det, finns uppenbarligen folk som gillar det, ta bara denna tråd som exempel
Citera
2009-04-24, 23:24
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Warum?

Hur vet du det?
Det är väl bara att det är mer anmärkningsvärt om en tjej rakar håret än om en kille gör det.
Citera
2009-04-24, 23:25
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Äh, du vet, i finanskrisens sköte hittar vi en massa deprimerade långhåriga flickor som inte har råd att gå i terapi så de kör quick fix - saxterapi!

Men jag är allvarlig
Kolla på britney när hon bröt ihop.
Det är väldigt många kvinnor som klipper sig kort pga av personliga problem.
Varför räcker det inte att färga det? Att kanske fixa lugg?

Klippa sig kort kanske är lite väl drastiskt men man kanske är ute efter det resultatet när man har personliga problem?
Citera
2009-04-24, 23:27
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcoroc
Finns det inte många smått instabila killar också, som gör något drastiskt med håret när de råkar ut för något oväntat och störande? Typ rakar skallen

Kanske uttryck för lite pseudodestruktivitet/coping. Hår är ju lätt att bli av med, och samtidigt något som inte förstör en för resten av livet.

Det är möjligt att killar gör det men det är inget fenomen jag är bekant med.
Oftast rakar killar sig för att det är bekvämt och snyggt.
Å andra sidan kanske tjejer vågar stå för att den korta frisyren återspeglar en sargad personlighet, något vi killar inte vågar göra?
Citera
2009-04-24, 23:29
Medlem
Psyko-12s avatar
Jag tycker att en tjej med långt hår är tusen gånger snyggare än en med kort hår. En tjej jag känner, har kort hår. Skulle hon ha längre hår... fyy fan
Citera
2009-04-24, 23:30
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hur vet du det?
Det är väl bara att det är mer anmärkningsvärt om en tjej rakar håret än om en kille gör det.

Det är bara något jag märkt av, jag påstår inte att det absolut är så.
Jag kanske har fel, det är därför jag ställer frågan..just får att komma fram till om jag har fel uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in