2009-04-24, 12:05
Medlem
CravenKittens avatar
Ska det verkligen vara så jävla svårt att hitta en nätdörr som inte kostar över 300 spänn? Jag har funderat på att bygga en själv, men vill ju ha en som är stabil (då den är menad att hålla katten inne och insekterna, samt grannarna, ute). Och det finns ju inga garantier på att det man bygger själv är stabil nog, då jag inte är världens händigaste person.

Har tittat på Fikzo insektsnät, men deras återförsäljare verkar inte vilja sälja dessa dörrar då det är omöjligt att få dem att svara på några enkla frågor som pris, höjd, längd, m.m.

Tips uppskattas högt. =)
Citera
2009-04-25, 10:52
Medlem
Snurrens avatar
Jag vill också veta. Har 80 cm terrassdörrar på landet. Vi har byggt en ram med en trådgardin till en av dörröppningarna, det funkar men är inte så där jättesnyggt. I dom andra dörröppningarna har vi bara spetsgardiner hängande, det håller insekter ute hyfsat men håller inte katterna inne på natten.
Citera
2009-04-25, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Ska det verkligen vara så jävla svårt att hitta en nätdörr som inte kostar över 300 spänn? Jag har funderat på att bygga en själv, men vill ju ha en som är stabil (då den är menad att hålla katten inne och insekterna, samt grannarna, ute). Och det finns ju inga garantier på att det man bygger själv är stabil nog, då jag inte är världens händigaste person.

Har tittat på Fikzo insektsnät, men deras återförsäljare verkar inte vilja sälja dessa dörrar då det är omöjligt att få dem att svara på några enkla frågor som pris, höjd, längd, m.m.

Tips uppskattas högt. =)

fel
Citera
2009-05-30, 14:17
Medlem
Vet inte om du hittat nu, men i senaste reklameländet från Lidl fanns en nätdörr för 299 kr. Såg okej ut på bild, inte hunnit studera den IRL än dock.
Citera
2009-05-30, 17:16
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathastrophia
Vet inte om du hittat nu, men i senaste reklameländet från Lidl fanns en nätdörr för 299 kr. Såg okej ut på bild, inte hunnit studera den IRL än dock.
Tack för svaret, men vi har byggt en egen nu. =) Funkar väldigt bra, även om den behöver revideras litet.
Citera
2009-05-30, 21:03
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathastrophia

Jag köpte faktiskt två stycken, men har inte monterat dem på landet ännu så jag kan inte uttala mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in