2009-05-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Jag har varit i Falun och där noterade jag ett flertal nedlagda affärer, nedgångna hus, och en galleria som var utbombad Beirut-style. Däremot var gamla gruvkontoret mycket vackert och jag gick runt i en timme och tittade på de gamla vackra husen. Däremot gick det fan knappt att hitta mat. Tog en halvtimme att hitta en sunkig pizzeria som stoppade pomes frites på pizzajäveln.
I Borlänge däremot hittade jag flera pubar, restauranger, käkade på en thai-restaurang, men maten var balinesisk. Ful stad, men där fanns då inga utbombade kåkar.

Jag antar att det är det ekonomiska läget i Falun som gör att det ser övergivet ut, efter så lång tid som nedläggningsbyggd är det inte konstigt. Med en arbetslöshet på över 30% när det var högkonjunktur är det svårt att hålla igång en stad. Men oroa dig inte, det är på gång ändringar i din lilla stad som gör att den kommer att blomstra upp igen. P.S. Jag tyckte verkligen att Falun var snygg, dock förfallen.
Borlänge klarar sig på grund av Banverket och SSAB.

Åter till TOPIC, inga stripsyltor i Dalarna.

Haha... den bild demiurg2 försöker förmedla är bara i från hans upplevelser när han bodde på flyktingförläggningen
Att han inte hittade nån Pizzeria berodde på nog att han inte kunde läsa skyltarna.
Bara i centrala Falun finns det 12st Pizzerior och totalt 18st i hela kommunen.
Källa: http://gulasidorna.eniro.se/query/geo_area/Falun/district_codes/122/what/cs/search_word/Pizza

Sen att det skulle vara en arbetslöshet på 30% är bara humbug.
1994 var den som högst 8.5% och nu senaste siffrorna är från 2007 ligger den på 3%.
Källa: http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/regional_statistik/Alla_lan/Dalarnas_lan/Falun/?var=2648
Citera
2011-02-14, 21:09
Medlem
Strippklubb I Dalarna / Särna

någon som varit där och kan upplysa om priser? inträde och dricka t.ex

mvh
Citera
2011-02-14, 21:18
Medlem
tuzzens avatar
Har ingen koll på det du frågar efter, har bara läst den här artikeln hoppas den kan vägleda dig

http://www.dt.se/nyheter/alvdalen/article876678.ece

Edit: Var tvungen att googla och hittade den här länken http://www.mcdragans.se/
Senast redigerad av tuzzen 2011-02-14 kl. 21:30.
Citera
2011-02-14, 21:29
Medlem
MrPuffs avatar
Kan ju tänka mig några importerade ryskor ur andrahandssorteringen som glider runt bland furumöbler i slitna, vita pumps och nätstumpor och låtsas intresserade av skoterförare och vargjägare som skrattar för högt, halsar bira ur flaskor och dunkar varann i ryggen..
Citera
2011-02-15, 17:54
Medlem
Har inte själv varit där, en i min klass är från Särna och verkar ha lite koll. Hon säger att det kostar 180 kr att gå in, en lapdance kostar som minst 600 kr ungefär.

Andra rykten säger att det ska vara blandat med brudar, några svenska och så är det från olika länder.
Citera
2011-02-19, 08:49
Medlem
beerbucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creexs
Har inte själv varit där, en i min klass är från Särna och verkar ha lite koll. Hon säger att det kostar 180 kr att gå in, en lapdance kostar som minst 600 kr ungefär.

Andra rykten säger att det ska vara blandat med brudar, några svenska och så är det från olika länder.
Inget rykte, två av tjejerna är svenska. 600 för en lapdance och i baren severas folköl!
Trevlig personal har dom också.
Citera
2011-03-27, 15:38
Medlem
Hejsan alla nyfikna!

Strippklubben besöktes igår lördag. Dock var jag chaufför till en av mina vänner som var strået vassare!

Inträdet kostar 180kr och är väl ganska värt det. Inne är det som tidigare säger, lite slitet med nedsuttna fotöljer. Två svenska tjejer, som båda var ganska fina. MEN, det finns alltid ett men. Det fanns även två stycken ryskor. Som inte föll mig i smaken, tror det inte föll någon i smaken faktiskt.

Men det klart, det var bara vi två där inne! Tjejerna för oss själva! Kom faktiskt in en till lite senare, en i skoteroverall. Alldeles för överförfriskad kan tilläggas.

En lapdance kostar 500kr, kan tillägga att ska du betala med kort så tar dom en avgift på 100kr. Så att ta med en rulle med femhundringar rekommenderas.
Citera
2011-12-07, 20:37
Medlem
Allvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injis
Inträdet kostar 180kr och är väl ganska värt det.

En lapdance kostar 500kr, kan tillägga att ska du betala med kort så tar dom en avgift på 100kr. Så att ta med en rulle med femhundringar rekommenderas.

allt stämmer, dock så var jag där i sommras, tycker dock att ryskorna förr en mer i smaken än de svenska bruttorna.
personalen är otroligt trevlig, och det är bara att fråga så får man gå ut i bilen och ta en pilsnar/bloss eller vad man nu vill.
kan starkt rekommendera till alla som har vägarna för bi.
Citera
2011-12-15, 01:04
Medlem
Varför pratar ni om denna strippklubben som inte ens ligger i dalarna?
Citera
2011-12-27, 02:13
Medlem
Pillevirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knot3seven
Varför pratar ni om denna strippklubben som inte ens ligger i dalarna?

Särna ligger i Dalarna.

Vad gäller själva klubben så är den värd ett besök, beroende på hur långt man har till nästa strippklubb.
Citera
2012-01-19, 01:41
Medlem
är det bra tjejer da?

möjlighet att få lite mer än bara en show?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in