åh nu fick jag skratta lite. roligt att folk har så olika åsikter.
jag har dem bara för att de är söta, samma anledning som man har fiskar. sedan kan man ju tycka att de är äckliga, men det är ok. den kompisen som skulle kunna ta hand om dem, ska resa med mig. o de andra som passade dem förra året, blev sådant gnäll på dem eftersom vi stannade borta ganska länge. de ville inte ha dem i huset utan gick till mig då. skulle vara enklare tyckte jag att lämna bort dem mot en slant.
vi har bara en djuraffär o jag känner innehavarna personligen. de är jätterädda för allt, t o m råttor o möss de själva säljer. de har praktikanter att ta hand om dessa! fast det är en ganska sunkig djuraffär.
jag skulle t o m kunna ta hand om en spindel, även fast jag är jätterädd för dem, om man vet säkert att den inte kommer ut.
mina kan bara komma ut om man välter terrarierna, eftersom de inte kan klättra. och det tog nästan ett år innan jag lyckades få dem att förökas, eftersom jag inte direkt bor tropiskt och inte har värmelampa. vet inte om de skulle ens klara attt föröka sig i en lägenhet. det är fel sorts kackerlacka.
det är därför just den sorten inte är så populär hos dem som har dem som mat.
jag har tyvärr ingen egen bild på mina, men kan visa ngn annans bild.
satte ut en annons på zoonen o erbjöd en massa skoj som betalning för passning, som parning med en riktigt cool råtta (för de som har råttor), kackerlacksbebisar eller pengar. men ingen svarar. surar lite nu.
http://www.bugchick.com/tesselata/tesselata6.jpg