2009-04-24, 21:29
Medlem
Håller med Eliza, prova djuraffären!
Citera
2009-04-24, 22:12
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5piff
en massa uppfödare av det ena och det andra vill mot betalning passa djur när man åker bort. men ingen vill passa mina. jag har 3 pyttesmå terrarier med jättekackerlackor (som inte rymmer). enda skötseln är att lägga i lite mer mull (en gång i veckan), lägga i mat 2 ggr i veckan och spraya med vatten (det sistnämnda kan man göra med luckan stängd). men nej då. ingen vill ha betalt för att egentligen göra ingenting.

är folk så rädda för kryp?
Åh - JÄTTEkackerlackor! Hur stora är dessa då? Har du ingen bild? Var bor du? JAG skulle kunna passa kackerlackor om jag fick några söta kackaungar som betalning.
Citera
2009-04-24, 22:16
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
ELLER det enda djuret förutom chuck norris som överlever nuke.

Bara en skröna.
Citera
2009-04-24, 22:19
Medlem
Cryingmantiss avatar
Jag har samma problem, och jag har då inte konstigare husdjur än akvariefiskar och en Skäggagam. Till kavariefiskarna lägger jag alltid maten i portsionsförpackningar.. en för varenda dag.

Ödlans "sallad" finns i kylskåpet i en färdigpackad bunke. Insekter slipper de mata med undertiden jag är borta. Byta vatten gör man en gång om dagen, inga konstigheter.

Min sambos syster tog iof på sig rollen som akvarieskötare/ödle-matmor under en vecka på sommaren. Det verkade ha gått finfint, och hon fick en ännu finare spritflaska från Finland för besväret. Fattar inte folks problem
Citera
2009-04-24, 22:27
Medlem
Arslens avatar
Min bror hade som liten kackerlackor som föda för hans skorpion. Ett jävla äckligt djur det där.
Förökade sig som fan gjorde de med, de jävlarna.
Citera
2009-04-24, 22:57
Medlem
stryker med

Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Bara en skröna.

japp, kackerlackornas överlevnadsförmåga är klart överdriven i relation till Chuck Norris.
Citera
2009-04-25, 00:00
Medlem
åh nu fick jag skratta lite. roligt att folk har så olika åsikter.

jag har dem bara för att de är söta, samma anledning som man har fiskar. sedan kan man ju tycka att de är äckliga, men det är ok. den kompisen som skulle kunna ta hand om dem, ska resa med mig. o de andra som passade dem förra året, blev sådant gnäll på dem eftersom vi stannade borta ganska länge. de ville inte ha dem i huset utan gick till mig då. skulle vara enklare tyckte jag att lämna bort dem mot en slant.

vi har bara en djuraffär o jag känner innehavarna personligen. de är jätterädda för allt, t o m råttor o möss de själva säljer. de har praktikanter att ta hand om dessa! fast det är en ganska sunkig djuraffär.

jag skulle t o m kunna ta hand om en spindel, även fast jag är jätterädd för dem, om man vet säkert att den inte kommer ut.

mina kan bara komma ut om man välter terrarierna, eftersom de inte kan klättra. och det tog nästan ett år innan jag lyckades få dem att förökas, eftersom jag inte direkt bor tropiskt och inte har värmelampa. vet inte om de skulle ens klara attt föröka sig i en lägenhet. det är fel sorts kackerlacka.

det är därför just den sorten inte är så populär hos dem som har dem som mat.

jag har tyvärr ingen egen bild på mina, men kan visa ngn annans bild.

satte ut en annons på zoonen o erbjöd en massa skoj som betalning för passning, som parning med en riktigt cool råtta (för de som har råttor), kackerlacksbebisar eller pengar. men ingen svarar. surar lite nu.

http://www.bugchick.com/tesselata/tesselata6.jpg
Citera
2009-04-25, 11:41
Medlem
browneyes avatar
Hur cool din råtta än är skulle dock jag personligen dragit mig för att para mig med den.
Citera
2009-04-25, 13:25
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:

satte ut en annons på zoonen o erbjöd en massa skoj som betalning för passning, som parning med en riktigt cool råtta (för de som har råttor), kackerlacksbebisar eller pengar. men ingen svarar. surar lite nu.

USCH! Den ser jo groteskt stor ut ! Och kackerlackor som biter sig fast i folks armar som den på bilden har gjort törs jag nog inte ta hand om!

Du kan väl stampa på dem?
Citera
2009-04-25, 13:31
Bannlyst
Citat:
åh nu fick jag skratta lite. roligt att folk har så olika åsikter.

jag har dem bara för att de är söta, samma anledning som man har fiskar. sedan kan man ju tycka att de är äckliga, men det är ok. den kompisen som skulle kunna ta hand om dem, ska resa med mig. o de andra som passade dem förra året, blev sådant gnäll på dem eftersom vi stannade borta ganska länge. de ville inte ha dem i huset utan gick till mig då. skulle vara enklare tyckte jag att lämna bort dem mot en slant.

vi har bara en djuraffär o jag känner innehavarna personligen. de är jätterädda för allt, t o m råttor o möss de själva säljer. de har praktikanter att ta hand om dessa! fast det är en ganska sunkig djuraffär.

jag skulle t o m kunna ta hand om en spindel, även fast jag är jätterädd för dem, om man vet säkert att den inte kommer ut.

mina kan bara komma ut om man välter terrarierna, eftersom de inte kan klättra. och det tog nästan ett år innan jag lyckades få dem att förökas, eftersom jag inte direkt bor tropiskt och inte har värmelampa. vet inte om de skulle ens klara attt föröka sig i en lägenhet. det är fel sorts kackerlacka.

det är därför just den sorten inte är så populär hos dem som har dem som mat.

Fyfan vad vidrigt. Nej tack!
Citera
2009-04-25, 13:42
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Det enda störande med dem är att man hör dem hela tiden...........krafs krafs

Störande?
Din toleranströskel måste vara ganska hög, jag skulle få totalt frispel på 3 minuter om jag hörde kackerlackor som krafsade!
Citera
2009-04-25, 14:47
Medlem
Juni användare.s avatar
Är det inte bara att dumpa rejält med mat och vatten i terrariet och låta dom sköta sig själva? Det är ju trots allt kackerlackor och dom har ju inte så höga krav för att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in