2009-04-24, 14:03
Medlem
http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.27998/Image/(6).jpg

Bild på eländet
Citera
2009-04-24, 14:27
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereToGo
http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.27998/Image/(6).jpg

Bild på eländet

Ful, dum och dyslektiker?

Kan det bli värre. Haha.

Citerar inlägget av en på Zatzy.

Citat:
Ursprungligen postat av Wernvall
Fredrik forting har gång på gång lovat folk att imorgon så ska han föra över pengar, men ingenting har kommit, Fredrik forting är en bedragare som man ej ska göra affärer med, jag har under flera veckor haft ett antal PM konversationer med Fredrik där han själv erkänner sitt brott och att han vill göra rätt för sig, men när det väl kommer till kritan om återbetalningar kommer alla undanflykter,

Jag har bett honom sammanställa en lista med folk som han vet har blivit bedragna, men det går tydligen inte, eftersom dom lyckade affärerna är så frukansvärt många så det blir alldeles för jobbigt.

Jag har försökt och hoppats på att han skulle göra nånting rätt, men ICKE,

Fredrik Forting har också blandat in mig i polisutredningen (som för sig inte gör ett dugg
när han var på besök hos polisen i sin senaste kallelse

Jag kommer imorgon måndag kontakt den handläggande polisen och redogöra min berättelse
eftersom jag fått en fruktansvärd detaljinsikt i detta mål, mer än jag velat från början,

Men jag kommer hjälpa er drabbade så gott jag kan,

men till er alla andra som inte råkat ut för Fredrik forting, Gör INTE affärer med honom.
Google indexerar.

[...]

Pratade Precis med polisen, Fredrik Forting du är ju lokalkändis,
Polisen skrattade när jag nämnde ditt namn.

ordspråket: Oskyldig tills mottsatsen har bevisats är förlänge förbipasserat.
Dom har en jävla bra insikt vem du är och vad du gjort och endå pratade jag inte med handläggande polisen på norrköpings polisstation.

Fredrik har uppgett att jag ska styrka hans berättelse, hahahaha.

Imorgon ska jag prata med den handläggande polisen, ni som blivit drabbade och ännu inte polisanmält det kontakta mig så får ni nummer.

[...]

Jag har själv pratat med den handläggande polisen idag och inget brott har begåtts i den här tråden.
så den är det ju ingen idé att ens försöka komma med.

Du är bedragare, det ligger 16 fall hos polisen nu med bedrägerier från dig, senaste var från Mars, och det kommer nog öka ett antal idag med.

Du förstår väl att men dina korkade inlägg som du gör här så blir bara irritationen större och större.
"använda insidan av huvudet"
sitter du och ger en lektion hur vi ska beté oss för att slippa råka göra affärer med såna som dig?
Citera
2009-04-24, 14:41
Medlem
Vilsens avatar
Han måste verkligen vara aktiv denna cylinderformade bög.
Jag satte ut en annons en gång för några månader sen men som aldrig blev något av, nu i efterhand ser jag att han skickat meddelande till mig med sitt telnr 0765674974.
Han måste ju ha fått in rejält med slantar, fälgar är ju ganska dyra, men just på gränsen så att folk kan tänka sig att förskottsbetala.
Citera
2009-04-24, 15:36
Medlem
Vallons avatar
Haha vilken kille. Blåsa folk under sitt eget namn. Förlåt för att jag går lite OT men sitter någon på fler såna här trådar? Där folk gör något dumt och forumsmaffian drar igång och luskar ut vem det kan vara? Behöver inte vara på flashback, tror jag läst dom flesta där faktist
Citera
2009-04-24, 15:38
Medlem
Här är hans tjejs blogg tror jag!!

rallyprinsessan.blogg.se
Senast redigerad av stipex 2009-04-24 kl. 15:51.
Citera
2009-04-24, 15:52
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stipex
Här är hans tjejs blogg tror jag!!

[url]http://rallyprinsessan.blogg.se

Njaee.. Det tror jag nog inte. Om inte han (bedragaren) helt plötsligt bytt namn till Henrik? Var hittade du den här bloggen och vad får dig att tro att det är hans tjej?
Citera
2009-04-24, 16:07
Medlem
HoooLs avatar
Den där fega jäveln.
Han är bland annat skyldig mig 2500kr, försöker du prata med han ringer han polisen DIREKT och säger att man följer efter han.

Hoppas man träffar honom i sommar
Citera
2009-04-25, 00:34
Medlem
@acks avatar
Ha ha ha.. har läst hela tråden på Zatzy med stort nöje, det måste vara bland de bättre trådarna jag har läst, höll mig intresserad från början till slutet.
Höjdpunkten var nog när Forting helt plötsligt kommer med ett välartikulerat inlägg som helt saknar stavfel om hur man bör undvika bedragare samt hur man ska behålla den härliga gemenskapen på forumet.
Man förstod ju direkt att han saxat från nå´n sida eftersom han i tidigare inlägg stavar som 1a klassare och verkar allmänt korkad.
Man får ju faktisk lust att själv svänga förbi Åby med en hovtång och klämma honom lite "försiktigt" på pungen. Vilken jävla mupp..
Citera
2009-04-25, 01:14
Medlem
Mycket snack liten verkstad.
Citera
2009-04-25, 08:09
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyZsen

Snålheten dödar ju spontaniteten.
De sitter och hoppas på att få tillbaka pengarna på något sätt och vill inte förstöra sina chanser, och när det väl står klart att de är helt blåsta på pengarna så har vreden svalnat.
Det känns som ett typiskt svenskt beteende.
Citera
2009-04-25, 11:41
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyZsen

Å andra sidan sitter inte folk som verkligen agerar och babblar om det på forum heller.
Citera
2009-04-25, 12:37
Medlem
SimpleMans avatar
Haha, sitter och läser på zatzy samtidigt som jag läser här. Vilket stolpskott. Hoppas dom drabbade får tillbaka sina pengar, för det verkar ju inte vara några små summor det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in