Citat:
Ursprungligen postat av
UTbound
Inte genomgått dem själv men jag tror det handlar mer om spatial förmåga osv, alltså ingen direkt matematik. Hör med "Mentour pilot" på Youtube, han brukar svara på sådana frågor på hans app och gick själv på SAA om jag inte missminner mig. Tror han en gång sa att Skytest BU/GU ska vara bra för att träna inför sådana prover, kostar en del men går att få gratis så klart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Speedyoo
Brukar vara fokus på simultankapacitet och logiskt tänkande, dvs typ liknande iq tester. Figurer osv. I simultankapacitet testerna så ska man prioritera huvuduppgiften (men inte sumpa något helt).
Det är ingen matte i form av gymnasiet/högskolematte men det kommer vara en del huvudräkning som då oftast måste ske ganska snabbt, förmodligen samtidigt som du sitter och sorterar en kortlek eller liknande.
Gäller att vara skarp och snabbtänkt den dagen. En bra natts sömn och en lagom dos kaffe.
Glömde denna tråd men hos SAA var det som sagt datoriserade tester som Skytest avspeglar i princip exakt. Gjorde även på TFHS i Lund där var det endast pappersbaserat på logik, spatialt tänkade, stress, matte, teknisk förståelse och korttidsminne.