Fast jag har ju ingen XP-skiva heller, XP var redan på datorn när jag köpte den...
Men jag har en partition som heter HP_RECOVERY (E, kan det vara den jag sak använda?
jag vet inte säkert hur det fungerar då jag inte ägt nån märkesdator men om du ska använda den partionen så måste den nog brännas ut på en cd. dessutom så återställs datorn som den när när du köpte den, dvs allt du lagt in tidigare försvinner.
när man reparerar windows så försvinner inget, det är bara C:\windows som påverkas då
För att komma åt rescue-partitionen ska du trycka F10 vid boot tills den dyker upp, alternativt köra den från Start>All Programs>HP Tools>HP PC System Recovery enligt g00gle.
För att komma åt rescue-partitionen ska du trycka F10 vid boot tills den dyker upp, alternativt köra den från Start>All Programs>HP Tools>HP PC System Recovery enligt g00gle.
är det bara med HP som man kan göra så, har läst och hört att man direkt bör bränna ut den dolda partionen på cd men det kanske bara är ifall disken pajar
är det bara med HP som man kan göra så, har läst och hört att man direkt bör bränna ut den dolda partionen på cd men det kanske bara är ifall disken pajar
I de flesta fall kan man komma åt en recovery-partition genom någon kombination av grejer vid boot, det är liksom det som är meningen. Det skiljer mellan tillverkare, men på Dell-datorer är det till exempel (om jag inte minns fel) Shift+F11 vid boot som leder till en dialog i stil med "vill du formatera hela skiten?".
dessutom så återställs datorn som den när när du köpte den, dvs allt du lagt in tidigare försvinner.
jo precis och det är det jag inte vill... har en musiksamling som inte får gå förlorad. Får väl köpa ett 10 pack DVD-skivor och bränna ut hela skiten då...