2009-04-17, 22:07
Medlem
telephone80s avatar
Är på väg att lägga över alla mina 25 gig bilder i macen från PC. Antar att det bara är att lägga upp dem som mappar under "bilder" precis som PC, men ska jag importera dem till iphoto sen? Vissa bilder vill man ju inte ska vara så tillgängliga lixom.

Tycker det funkade bra i vista att dubbelklicka på en bild o sen visa helskärm om man vill eller köra bildspel. Behövs Iphoto egentligen? Vad är det bra för? Verkar som det sparar dubbla kopior dessutom. Och var hamnar egentligen bilderna. Fattar ingenting.

Ok jag e lite packad. Och nybörjare på mac. All hjälp uppskattas.
Citera
2009-04-18, 00:19
Medlem
Mackells avatar
iphoto är enligt mitt förmenande en ganska enkel bilddatabas, ett lika enkelt bildredigeringsprogram och lite bättre bildvisare.

Själv drar jag inte in mina bilder där utan låter dem ligga mappar och använder andra program för redigering och bildvisning
Jo, jag har nog någon gång lagt in en mapp för att göra en snabb slideshow med lite effekter och ljud

Fast det börjar nog bli dags för ett bildbasprogram ... men iPhoto är för enkelt. När jag har behövt kolla mindre mängder har jag använt Bridge i CS. Men ska det vara någon idé med en bildatabas så gällerdet att använda nyckellord etc och det är nog där jag stupar
Citera
2009-04-18, 10:08
Medlem
keso_411s avatar
jag känner åxå att iphoto är lite för enkelt så jag använder adobe lightroom och de funkar klockrent du har allt som behövs
Citera
2009-04-18, 10:47
Medlem
Xindaks avatar
Ett enkelt sätt att köra bildvisning på är att markera bilderna och trycka mellanslag.
Citera
2009-04-18, 17:19
Medlem
GreatRedDragons avatar
Adobe Bridge funkar ju också annars.
Citera
2009-04-18, 18:13
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindak
Ett enkelt sätt att köra bildvisning på är att markera bilderna och trycka mellanslag.

Det där var fan dagens bästa tips! Dessutom kan man bläddra med piltangenterna tillskillnad från med förhandsvisaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in